2019-09-20, 11:57
Medlem
Vanstertrollets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BumbiBeer
Alltså han har ju typ knappt spelat två hela matcher så för vanliga tittare är det omöjligt att säga. Ole ser ju dock på träning tio gånger i veckan så antar att han vet bättre. Greenwood har ju öst in mål i varenda ungdomslag han spelat i och verkar vara så extremt tvåfotad till den grad att han kan lägga både frisparkar och straffar med bägge fötterna. Han är onekligen en av de största talangerna i England just nu ihop med Foden och Sancho (Sancho är väl i princip förbi talangstadiet trots sin ålder)

Han blev överglänst av Bukayo Saka igår trots att han gjorde mål. Saka är en minst lika stor talang som dom du nämner.
Citera
2019-09-21, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
Han blev överglänst av Bukayo Saka igår trots att han gjorde mål. Saka är en minst lika stor talang som dom du nämner.

Stackars dagens unga fotbollsproffs, antingen är man utdömd eller hyllad till skyarna trots att man inte ens spelat 5 tävlingsmatcher i A-laget. Tycker jämförelse mellan Greenwood och Saka är löjlig, som jag förstår det är Greenwood dessutom striker.
Citera
2019-09-21, 12:00
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lite roligt ändå att arsenal höll nollan borta mot frankfurt. min första tanke när jag såg mittbacksparet luiz/mustafi var, det kan bara sluta på ett sätt, och såg många arsenal fans skriva samma sak. Och så går dem och håller nollan bara för det. Nu såg jag visserligen inte matchen men det var kanske inte så stabilt ändå dock då frankfurt ska ha haft ganska många chanser.

Svagt annars av wolves som förlorade igen. Klassiska andra säsongen när man är mer etablerade och inte har samma överraskningsmoment längre. Det vore ordentligt korkat att sparka nuno då dem portugisiska kontakter går så djupt, mendes och även spelarna hade reagerat negativt, å andra sidan har sjukare saker hänt.

På tal om svagt så är en sen 1-0 seger mot astana inget att skriva hem om. Ser också mycket rykten om att lindgaard ska få nytt kontrakt med löneökning. Finns det något lag som belönar sina underpresterande spelarna så mycket som united gör undrar man. De gea gått ned sig ordentligt. Får nytt kontrakt och lön. Den kan man väl förstå då hans potential är så hög. Lindelöf mer tveksamt, men finns försäljningsvärde. Tidigare smalling och young som får nya kontrakt med löneökningar (tror jag lite tveksam på dem två). Och nu lindgaard. Jag menar ok om man skriver nytt kontrakt men är man så desperat att ha kvar honom och ge honom högre lön? Vilka andra lag ska ge honom en högre lön liksom. Crystal palace? Ja då är det ju den nivån han håller och ska inte ens vara i united. Tror dessutom lindgaard är tillräckligt självmedveten så han hade nog tagit ett nytt kontrakt med samma lön då inget annat "topplag" hade varit intresserade och han lirar nog hellre där än i typ nyss nämnda palace.

Annars en ganska trött PL helg kan jag tycka. Framförallt dagen. Morgondagen kan bli lite spännande med westham-united. Och sen chelsea-liverpool. Men chelsea saknar ju en halv startelva verkar det som. Luktar ändå lite som ett första poängtapp för klopp denna säsong. Oavgjort igen kanske.
Citera
2019-09-21, 18:39
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Så stutsar man tillbaka efter att överraskat förlorat förra helgen. Ren och skär kross, Rodri sa att man skulle mörda Sjachtar efter Norwich men man sparade det till watford.

Kevins pass till första målet är så jävla läckert. Finns det någon med bättre crossbollar i ligan? Han passade även på att gjort mer assists än özil nu.
Hade varit kul att tangera Uniteds 9-0 rekord men om jag uppfattade det rätt så satte man rekord i att snabbast göra 5 mål?

Perfekt respons från förra helgen!
Citera
2019-09-22, 17:04
Medlem
Top 6 lagen:
Jag gillar: Chelsea, ManU
Neutral: City, Arsenal
Ogillar: Liverpool, Tottenham

Mitt favoritlag: West Ham
Andra favoriter: Norwich, Leicester.
Citera
2019-09-22, 19:31
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Ole out trend nu. Finns det någon som kan få rätt på detta lag?
Citera
2019-09-22, 19:55
Medlem
Trots ett uselt spel och en man mindre i över en halvlek så lyckades Arsenal vända och vinna mot Aston Villa, skönt det.
Citera
2019-09-22, 20:05
Medlem
Ovcharkas avatar
Lukaku är bättre än Rashford. Man säljer honom bara för att man vi spela omställningsfotboll? Märkligt.

Pogba spelas helt fel. Med tre centralt borde han vara den som får göra lite vad han vill. Typ som Iniesta i Barca förr.

Man förlitar sig idag på spelare som kanske är toppklass om 3-5 år.

Oförståeligt. Liksom att man anställde OGS. Jag förutspådde att han får kicken i höst när han fick jobbet permanent. Får se...

Han borde gjort vad han gjorde som spelare. Kliva in. Rädda laget. That's it.

Kolla på Inter. De tar in Conte och det ger effekt. Likaså Napoli med Ancelotti.

Är Maguire verkligen 700 miljoner kronor bättre än Jones, Lindelöf och Smalling? Bättre, ja. Men inte så pass...

City vinner med 8-0 och United förlorar med två. Jösses... How the worldd turns...
Citera
2019-09-22, 21:10
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Lukaku är bättre än Rashford. Man säljer honom bara för att man vi spela omställningsfotboll? Märkligt.

Pogba spelas helt fel. Med tre centralt borde han vara den som får göra lite vad han vill. Typ som Iniesta i Barca förr.

Oförståeligt. Liksom att man anställde OGS. Jag förutspådde att han får kicken i höst när han fick jobbet permanent. Får se...

Sälja Lukaku var ok enligt mig, om han ersatts. Den biten missade man...

Är inte att Pogba gör som han vill en rätt stor del i problemen? Onödigt svårt, för många touch, och oändligt många onödiga bolltapp. Kunnandet finns där, beslutsfattandet bitvis under all kritik.

OGS kommer ryka ja. Före jul troligen. Inte enbart hans fel men enklaste lösningen för att få till en förändring.
Citera
2019-09-22, 21:17
Medlem
EnLitenFryss avatar
Ingen glimrande insats av Liverpool men vinst är vinst är vinst. Allt som räknas.

VAR silar mygg och sväljer kameler. Avsikten med detta system var väl sannerligen inte att plocka hårfina offsides i uppbyggnaden till mål? Igår Spurs, idag Chelsea. Parodiskt.

Oerhört fin frispark av TAA. Smack i taket, vad är problemet? Knäckande för Chelsea att istället för 1-1, 0-2. Var fanns markeringen på Firmino?

På tal om Firmino - vilken spelare. Hur han trampar förbi och runt Jorginho i andra och släpper till Wijnaldum just utanför boxen... slappt försvarspel absolut, men Firmino gör det så bra.

Kantes mål finns ju inte. Helt sjukt avslut. Inte så graciöst men halvt ostoppbart. Svårt att ogilla Kante.

Alonso borde fått rött för sin kapning av Robertson i sista minuten i min bok. Otroligt cyniskt, utan chans att nå boll, hänsynslöst.
Citera
2019-09-22, 21:37
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Vilken jävla bluff han är norrbaggen på united bänken. Och många var vi som synade den tidigt. Kommer ihåg united fansen som kåtade upp sig över honom. Gick på bluffen och ropade på nytt kontrakt och sjöng den där förbaskade ole ole ramsan på läktaren. Och norrmännen som tyckte ole var det största tränarnamnet världen skådat sen sir alex själv och började bråka med alla som inte höll med (martin åslund). Men värst är alla högavlönade pundits som satt och ropade på nytt kontrakt för ole och tyckte han redan visat att han hör hemma på denna nivå. Ferdinand. Neville. You name it. Måste nästan samla på lite sköna citat från dessa gruppen och se vad dem skrev och sa. Får se om man pallar.
Citera
2019-09-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Vilken jävla bluff han är norrbaggen på united bänken. Och många var vi som synade den tidigt. Kommer ihåg united fansen som kåtade upp sig över honom. Gick på bluffen och ropade på nytt kontrakt och sjöng den där förbaskade ole ole ramsan på läktaren. Och norrmännen som tyckte ole var det största tränarnamnet världen skådat sen sir alex själv och började bråka med alla som inte höll med (martin åslund). Men värst är alla högavlönade pundits som satt och ropade på nytt kontrakt för ole och tyckte han redan visat att han hör hemma på denna nivå. Ferdinand. Neville. You name it. Måste nästan samla på lite sköna citat från dessa gruppen och se vad dem skrev och sa. Får se om man pallar.
Man skulle gjort som man sa från början och väntat tills säsongen var slut innan man skrev kontrakt med OGS. I mars eller april eller när det var man anställde honom så stod nästan 100 procent av United-fansen bakom honom, men i slutet av maj undrar jag om inte de flesta redan hade konstaterat att han var fel man för klubben.

Nu måste man antagligen sparka honom före jul, och då har man förlorat ytterligare ett år och gigantiska pengar. Manchester United är ett mysterium sedan Sir Alex försvann. Ingenting verkar funka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in