2020-07-14, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Berätta gärna lite mer om hur den här hackingen gick till, både du och jag vet att din version knappast är vänlig mot sanningen.

I övrigt så cementerade det här bara bilden av fotboll som djupt korrupt och framtiden ser ärligt talat inte vidare trevlig ut.
Alla vet att City är skyldiga, precis som att alla vet att Qatar kom till stånd efter stora mutor till makthavare.
Att påstå att City är oskyldiga till det här är lagom naivt. Vi vet alla att city har fuskfakturerat på olika kreativa sätt, en armé av advokater och feta mutor gav resultatet vi ser idag.

Haha. Du är ganska oförmögen att förstå dig på sådana här ämnen märker jag. Orkar inte sjunka ner till din nivå. Logiken är liksom icke befintlig, likaså läsförståelsen för domen som kom igår.
Du får gärna fortsätta svartmåla klubben. Jag sover inte sämre för det
Citera
2020-07-14, 16:13
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Liverpool skulle aldrig hamna där, det är där skillnaden är.

Snälla svara på vad jag frågar i stället om du ska citera mig. Inget ont menat men var inte vad mitt inlägg handlade om.

// PoK
Citera
2020-07-14, 16:36
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Snälla svara på vad jag frågar i stället om du ska citera mig. Inget ont menat men var inte vad mitt inlägg handlade om.

// PoK

Jag hade velat att klubben sammarbetade fullt ut, för jag vill inte att klubben skall drivas på ett sådant sätt. Men det är skillnad på supportrar och supportrar.
Citera
2020-07-14, 16:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
högsta domstolsinstansen för rättstvister inom idrotten tydligt konstaterar att INGA BROTT har begåtts, så är de ändå skyldiga?

Nja, nu ljuger du. Eller har du inte förstått.
Inte en domstol i världen som friar säger att "INGA BROTT HAR BEGÅTTS". Det en friande dom säger är att "inget brott kan styrkas". Så frias man är man oskyldig i lagens mening - men det har INTE bevisats att personen är oskyldig, endast att personen inte kunnat bevisas skyldig.

Samma gäller ju då City.

Citat:
The CAS award emphasized that most of the alleged breaches reported by the Adjudicatory Chamber
of the CFCB were either not established or time-barred

Det här citatet är knappast smickrande för din klubb. Regelbrotten kan inte styrkas eller har passerat preskriptionstiden. En preskriptionstid som är alldeles för kort.
Citera
2020-07-14, 17:04
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Citat:
Men ni hackar er in i Citys databas för scouting och kommer undan med det.
Jag har inte precis forskat i händelsen och det lilla jag läst kommer från Liverpoolhåll så du kan kanske utveckla lite då versionen jag hört är att scouten som gick från City till Liverpool helt sonika loggade in med sina gamla uppgifter då City inte tog bort hans åtkomst.
Citera
2020-07-14, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Nja, nu ljuger du. Eller har du inte förstått.
Inte en domstol i världen som friar säger att "INGA BROTT HAR BEGÅTTS". Det en friande dom säger är att "inget brott kan styrkas". Så frias man är man oskyldig i lagens mening - men det har INTE bevisats att personen är oskyldig, endast att personen inte kunnat bevisas skyldig.

Samma gäller ju då City.

Inga brott har begåtts = Inget brott kan styrkas. I lagens namn är det samma sak. Det är en formuleringsfråga, det är hårklyverier från fans som inte tål beslutet och inget annat. Resultatet är detsamma! Enligt CAS dom:

The Court of Arbitration for Sport verdict cleared the club of Uefa's charge of "disguising equity funds".

Det står bokstavligen att CAS friar klubben från UEFAs påståelse om att de skulle ha förklätt sitt kapital i något otillåtet. I lagens mening har inga brott begåtts. Om du trots det fortfarande vill tro att det Har begåtts bakom stängda dörrar så kör hårt! Det är klart du vill, du vet att City utgör ett hot mot din klubb.

Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det här citatet är knappast smickrande för din klubb. Regelbrotten kan inte styrkas eller har passerat preskriptionstiden. En preskriptionstid som är alldeles för kort.

Du missar medvetet ett litet nyckelord som du tror att jag inte skulle märka:

Citat:
The CAS award emphasized that most of the alleged breaches reported by the Adjudicatory Chamber
of the CFCB were either not established or time-barred

"Alleged breaches" betyder alltså påstådda överträdelser. Det står inte att "överträdelserna skedde utanför tidsramen" och det står också att det inte går att etablera några överträdelser. Hur fördelningen ser ut framgår inte.

Smickrande? Om man ändå tog åt sig av alla elaka kommentarer om ens kära lilla fotbollsklubb. Är vi inte vuxna nu och kan hantera lite pajkastning?

Haha, kämpa på frysen.
Citera
2020-07-14, 17:34
Medlem
Big Bosss avatar
Som vi alla vet så var även OJ Simpson oskyldig.
Citera
2020-07-14, 18:18
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
På riktigt nu, om det varit eran klubb som varit i Citys situation. Hur hade ni agerat om exakt samma sak hände?

// PoK
Det är ingen annan klubb som lär hamna där, det är det roliga.
Citera
2020-07-14, 18:26
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Och City hävdar själva att de har varit fullt samarbetsvilliga under hela processen, och att UEFA inte har brytt sig om att ta del av deras material utan "jumped the gun" och velat straffa dem utan en ordentlig process. Ord mot ord antar jag. Vad bötern innebär mer i detalj lär väl komma fram.

I laglig mening så är det precis vad det betyder. Resten är åsikter, upplevelser eller känslor. Nu är det bara några på Flashback som som spekulerar i att de kan ha försvårat utredningen men jag har svårt att se det eftersom de hävdad sin oskuld från första början. City ansåg kanske att det inte var någon idé att gå UEFA tillmötes med alla dokument med tanke på hur nyckfullt UEFA har agerat mot City, förrän det var dags för en oberoende instans (CAS) att lyssna på deras case, vad vet jag. Att UEFA och City inte gillar varandra står ju ganska klart. CAS bedömning är att UEFAs straff gentemot City var helt felaktigt och det säger väl mer om UEFA än City att CAS lyfte bort det helt och hållet.

Nej det är det inte. Det är CAS som du hela tiden hänvisar till för att bevisa att city är oskyldiga som säger så. Därav att man ger böter till city för att man försvårat utredningen och inte samarbetat i ämnet. Bara för att man frias betyder det dessutom inte att man är oskyldig utan det finns massor med brott som aldrig klaras upp på grund av preskription eller bristande bevis. Nu är det hopplöst att ens diskutera med dig då din objektivitet är på samma nivå som generalens härinne så spelar ingen roll vilka fakta folk presenterar. City har av någon anledning försvårat för utredningen. Lista ut själv varför.
Citera
2020-07-14, 18:43
Medlem
MangoChutneys avatar
Det är bara att konstatera att CAS utslag i praktiken sätter UEFA/FIFA FFP-regler ur spel. Framtiden ser inte särskilt ljus ut för de som önskar rättvisa spelregler och att överrika ägare inte ska kunna pumpa in enorma summor i sina klubbar hur som helst.

Ska bli intressant att följa vad som nu kommer ske i framförallt den europeiska klubbfotbollen när vissa klubbar kan skjuta in hur mycket cash som helst från sina ägare utan konsekvenser.

CAS utslag är inget annat än en stor förlust för fotbollen och regelverket behöver definitivt ses över och det behöver införas tydligare regler för t.ex. preskriptionstider för brott mot regelverket och hur mycket pengar en ägare kan tillföra en klubb utöver vad klubben själv genererar i intäkter för att undvika röda siffror på sista raden i bokslutet.
Citera
2020-07-14, 18:53
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Det är ingen annan klubb som lär hamna där, det är det roliga.

Jag frågade vad ni skulle säga och göra om det var eran klubb, inget annat som tex ''tror ni eran klubb kan hamna i samma situation''. Verkar som de flesta undviker att svara då de nog skulle själva bete sig som city fansen gör nu.

Skulle ni
1. Nej vi har inte gjort fel, det har ju CAF kommit överens om.
2. Usch fy fan vad jag skäms för min klubb, varför fick vi inte en ban för?

// PoK
Citera
2020-07-14, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Nej det är det inte. Det är CAS som du hela tiden hänvisar till för att bevisa att city är oskyldiga som säger så. Därav att man ger böter till city för att man försvårat utredningen och inte samarbetat i ämnet. Bara för att man frias betyder det dessutom inte att man är oskyldig utan det finns massor med brott som aldrig klaras upp på grund av preskription eller bristande bevis. Nu är det hopplöst att ens diskutera med dig då din objektivitet är på samma nivå som generalens härinne så spelar ingen roll vilka fakta folk presenterar. City har av någon anledning försvårat för utredningen. Lista ut själv varför.

Haha. Jag är väl en av få i den här tråden som ända sen Februari när det här uppdagades har presenterat fakta. De flesta puckon här inne har bara utgått från känslor.

Den här processen har varit bristfällig från första början när UEFA bestämde sig för att straffa klubben. Jag vet inte vad som ligger till grund för boten i detalj men av allt jag har läst kring denna utredning så har UEFA varit extremt oprofessionella och inte ens bemödat sig att ta del av Citys förklaring. Ont blod mellan parterna har nog genomsyrat hela processen de senaste fem månaderna och det är kanske det dem straffas för. UEFA bestämde sig tidigt för att straffa klubben utan att söka en förklaring. Irrationellt och ingen ordning på sina argument. Agendan var alltså tydlig från deras sida. UEFA’s högsta höns har tydliga intressen i sina respektive klubbar och tog den lilla kaksmula som erbjöds när hackern läckte de stulna emailen till tyska Der Spiegel.

Av allt att döma är det exakt så här det gick till. Det blev tydligt när CAS lyfte bort hela avstängningen, ett ingripande som normalt verkar extremt sällsynt. UEFA saknade skäl att göra det dem gjorde. Det är allt som räknas i slutändan. Men jag är inte ett dugg förvånad att många här liksom twittertrollen från andra fotbollsklubbar, precis som UEFA gjorde med mailen, plockar upp den lilla kaksmula i form av boten för samarbetssvårigheter som CAS utfärdar, i ett försök att fortsätta smutskasta klubben.

Nu ska jag inte slösa mer tid på er tangentbordskrigare utan njuta av en fullspäckad transfersommar och ett slutspel i Champions League i Augusti.

Auf Wiedersehen!
Senast redigerad av teren 2020-07-14 kl. 19:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in