2020-07-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Framgår det exakt vad de illegalt överkomna mailen innehåller? Och att innehållet i dessa helt friar City från skuld? Eftersom domen säger "most of the alleged breaches reported were either not established or time-barred", mao de var inte fastställda ELLER tidsbegränsade (eftersom det gäller tiden 2012-2016 måste bevisen kunna styrkas inom de datumena).

Vilket även UEFA hänvisar till:
UEFA notes that the CAS panel found that there was insufficient conclusive evidence to uphold all of the CFCB's conclusions in this specific case and that many of the alleged breaches were time-barred due to the five-year time period foreseen in the UEFA regulations

Så innan du säger att folk är dumma i huvudet kan det kanske vara på sin plats att kunna länka till de exakta bevis som säger att City är helt utan skuld.

Sammanfattningsvis av allt ovan skulle jag vilja säga att pga man inte kunnat tidsbegränsa bevisen så kunde CAS inte fälla klubben då det enda som gick att ta i beaktning var klubbens icke vilja att samarbeta och där blev man med fälld.

Nej, det har inte kommit fram vad som står i mailen. Jag trodde heller inte att de fick användas som bevis i domstol eftersom de blev hackade men tydligen har de fått användas av UEFA trots allt men sköts ner av City’s advokater.

Som framgår i domen så var UEFA’s bevisning antingen kopplat till händelser som inte längre kan användas pga tidsbegränsning, eller fastställda (gick att bevisa utom rimlig tvivel). CAS konstaterade dock att något fiffel med sponsoravtalen inte har begåtts, och det är det viktigaste här.

CAS kommer i dagarna att släppa en mer utförlig rapport men summa summarum så blev City friade för att bevisningen som låg till grund för två års avstängning inte höll måttet. Det var ingen överraskning då UEFA tidigt bestämde sig för att straffa klubben utan att ens ha brytt sig om att ta del av alla dokument som City frivilligt delade med sig till UEFA. Deras agenda har varit smutsig från början, och CAS synade dem. Det räcker gott.
Citera
2020-07-13, 19:39
Medlem
Generalanderssons avatar
Som väntat så skulle Man City inte bli avstängda från CL i två år, men detta måste ju vara pinsamt för UEFA.
Citera
2020-07-13, 21:47
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Tänk ändå om Arsenal hade haft kvar Cazorla i stället för en Özil som inte bidrar med något längre. 35år och gör det bra i från sig i Villarreal. Som jag fattade det som älskar han Arsenal väldigt mycket också.

// PoK
Citera
2020-07-14, 00:49
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
United bara kryss mot saints. Båda på 59. Chelsea på 60. Och då möts united och leicester i sista. Gissar att den matchen blir helt avgörande för vilket lag som följer chelsea till CL. Norwich och wolves hemma tror jag man städar av. Kanske även kan plocka poäng mot liverpool som inte har något att spela för annat än rekord.

Citat:
Ursprungligen postat av teren
Det var ingen överraskning då UEFA tidigt bestämde sig för att straffa klubben utan att ens ha brytt sig om att ta del av alla dokument som City frivilligt delade med sig till UEFA. Deras agenda har varit smutsig från början, och CAS synade dem. Det räcker gott.
Det är alltså därfö som CAS fastslår böter för klubben? CAS anser att city har försvårat utredning och inte samarbetat. Låter knappast som att
Citat:
City frivilligt delade med sig till UEFA
som du skiver. Bevisningen ä kanske inte tillräcklig. Betyder inte att city är oskyldiga. Om något peka allt på att man är just skyldiga. Varför skulle man annars försvåra för utredningen om man inte har något att dölja. Men förstår att det måste vara svårt att förstå för någon låtsas hålla på shejklaget.
Citera
2020-07-14, 08:24
Medlem
Alex P. Keatons avatar
Finns nog ingen som tror att City är oskyldiga överlag. Att bevisa det är något helt annat. Men som jag sagt tidigare tror jag inte att någon så kallad storklubb är helt oskyldig. Det handlar bara om nivåer. Man kan på ett sätt jämföra det med beteendet på plan. Alla lag fuskar. Filmar, förstärker, tröjdragningar och andra diverse tjuvknep man hoppas ska undgå bestraffning för att få en fördel. Så länge det inte gäller ens egna lag ropar man högt för att de värsta fuskarna, oavsett om det är på eller utanför planen, ska bestraffas. Ibland händer det, men oftast inte. Sen kan man ju diskutera skillnaden mellan moraliskt beteende och lagligt.

Är inte ett dugg förvånad över gårdagens beslut.
Senast redigerad av Alex P. Keaton 2020-07-14 kl. 08:26.
Citera
2020-07-14, 08:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Det är alltså därfö som CAS fastslår böter för klubben? CAS anser att city har försvårat utredning och inte samarbetat. Låter knappast som att som du skiver.

Och City hävdar själva att de har varit fullt samarbetsvilliga under hela processen, och att UEFA inte har brytt sig om att ta del av deras material utan "jumped the gun" och velat straffa dem utan en ordentlig process. Ord mot ord antar jag. Vad bötern innebär mer i detalj lär väl komma fram.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Bevisningen ä kanske inte tillräcklig. Betyder inte att city är oskyldiga. Om något peka allt på att man är just skyldiga. Varför skulle man annars försvåra för utredningen om man inte har något att dölja. Men förstår att det måste vara svårt att förstå för någon låtsas hålla på shejklaget.

I laglig mening så är det precis vad det betyder. Resten är åsikter, upplevelser eller känslor. Nu är det bara några på Flashback som som spekulerar i att de kan ha försvårat utredningen men jag har svårt att se det eftersom de hävdad sin oskuld från första början. City ansåg kanske att det inte var någon idé att gå UEFA tillmötes med alla dokument med tanke på hur nyckfullt UEFA har agerat mot City, förrän det var dags för en oberoende instans (CAS) att lyssna på deras case, vad vet jag. Att UEFA och City inte gillar varandra står ju ganska klart. CAS bedömning är att UEFAs straff gentemot City var helt felaktigt och det säger väl mer om UEFA än City att CAS lyfte bort det helt och hållet.

Citat:
Ursprungligen postat av Alex P. Keaton
Finns nog ingen som tror att City är oskyldiga överlag. Att bevisa det är något helt annat. Men som jag sagt tidigare tror jag inte att någon så kallad storklubb är helt oskyldig. Det handlar bara om nivåer. Man kan på ett sätt jämföra det med beteendet på plan. Alla lag fuskar. Filmar, förstärker, tröjdragningar och andra diverse tjuvknep man hoppas ska undgå bestraffning för att få en fördel. Så länge det inte gäller ens egna lag ropar man högt för att de värsta fuskarna, oavsett om det är på eller utanför planen, ska bestraffas. Ibland händer det, men oftast inte. Sen kan man ju diskutera skillnaden mellan moraliskt beteende och lagligt.

Är inte ett dugg förvånad över gårdagens beslut.

Nej, jag tvivlar inte på att alla större klubbar i Europa har skarvat lite här och där, och att tro något annat vore naivt. Men den specifika anklagelse som har hängt över City i så många år, att de på olagligt sätt skulle ha pumpat in mer pengar än tillåtet och förklä det i sponsorskap, det har inte skett enligt CAS utredning. Så för klubbens del är det nog skönt att få ett avslut där.
Senast redigerad av teren 2020-07-14 kl. 08:59.
Citera
2020-07-14, 10:35
Medlem
Citat:
Och City hävdar själva att de har varit fullt samarbetsvilliga under hela processen, och att UEFA inte har brytt sig om att ta del av deras material utan "jumped the gun" och velat straffa dem utan en ordentlig process. Ord mot ord antar jag. Vad bötern innebär mer i detalj lär väl komma fram.

I laglig mening så är det precis vad det betyder. Resten är åsikter, upplevelser eller känslor. Nu är det bara några på Flashback som som spekulerar i att de kan ha försvårat utredningen men jag har svårt att se det eftersom de hävdad sin oskuld från första början. City ansåg kanske att det inte var någon idé att gå UEFA tillmötes med alla dokument med tanke på hur nyckfullt UEFA har agerat mot City, förrän det var dags för en oberoende instans (CAS) att lyssna på deras case, vad vet jag. Att UEFA och City inte gillar varandra står ju ganska klart. CAS bedömning är att UEFAs straff gentemot City var helt felaktigt och det säger väl mer om UEFA än City att CAS lyfte bort det helt och hållet.

Nej, jag tvivlar inte på att alla större klubbar i Europa har skarvat lite här och där, och att tro något annat vore naivt. Men den specifika anklagelse som har hängt över City i så många år, att de på olagligt sätt skulle ha pumpat in mer pengar än tillåtet och förklä det i sponsorskap, det har inte skett enligt CAS utredning. Så för klubbens del är det nog skönt att få ett avslut där.

Allt det betyder är att Uefa presenterade ett dåligt case för CAS, City är ff skyldiga
Citera
2020-07-14, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Allt det betyder är att Uefa presenterade ett dåligt case för CAS, City är ff skyldiga

Nej. CAS granskade City's siffror och de har inte förtäckt några pengar i sponsorskap. Det stod tydligt i domen igår om du kan läsa engelska. Gå vidare. Eller gråt vidare.
Citera
2020-07-14, 10:45
Medlem
Citat:
Nej. CAS granskade City's siffror och de har inte förtäckt några pengar i sponsorskap. Det stod tydligt i domen igår om du kan läsa engelska. Gå vidare. Eller gråt vidare.

Märks att du är 20 eller yngre. City är en pissförening i övrigt men du vet du redan..
Citera
2020-07-14, 10:51
Medlem
Citat:
Märks att du är 20 eller yngre. City är en pissförening i övrigt men du vet du redan..

Jaha, nu tog argumenten slut för att du inte har några. Sorgligt. Ni skäller högt men när det kommer till kritan så har ni ingenting vettigt alls att säga. Koncentrera dig på din egen klubb så mår du bättre.
Citera
2020-07-14, 10:52
Medlem
Citat:
Jaha, nu tog argumenten slut för att du inte har några. Sorgligt. Ni skäller högt men när det kommer till kritan så har ni ingenting vettigt alls att säga. Koncentrera dig på din egen klubb så mår du bättre.

Ska du säga som bad mig gråta vidare. City är skyldiga punkt slut, i laglig mening eller inte.
Citera
2020-07-14, 10:59
Medlem
Citat:
Ska du säga som bad mig gråta vidare. City är skyldiga punkt slut, i laglig mening eller inte.

I din värld så kommer en klubb som City aldrig att göra rätt för sig. Precis som UEFA så har du bestämt dig för det, men det problemet får stå för dig och för dem. Det enda som betyder något är lagen. Jag är så trött på att folk fortsätter tramsa om att de är skyldiga när all bevisning tyder på motsatsen. UEFA fick till och med använda de bestulna mailen i rättegången som bevis och ändå lyckades de inte få med sig CAS. Väx upp och gå vidare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in