2020-07-14, 19:57
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Mitt i allt city snack får man lyfta på hatten för wigan. Och kanske framförallt för spelarna Mitt i sin ekonomiska kris går man ändå ganska bra i serien. Just nu leder man med 7-0 mot hull. I HALVTID. Får se vart det slutar.
Citera
2020-07-14, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Mitt i allt city snack får man lyfta på hatten för wigan. Och kanske framförallt för spelarna Mitt i sin ekonomiska kris går man ändå ganska bra i serien. Just nu leder man med 7-0 mot hull. I HALVTID. Får se vart det slutar.

Detta mot ett HULL som spelar för sin överlevnad? SJukaste halvtidsresultatet någonsin i Championship?
Citera
2020-07-14, 20:37
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Ärligt talat, så skiter jag i vad City gjorde eller inte gjorde. Tycker bara att det är en förlust för fotbollen, och UEFA har ju skämt ut sig totalt i den här soppan.

Arteta tycker beslutet är helt rätt såg jag nu på arsenals senaste video, fast vad annars skulle han säga efter att varit i City
Citera
2020-07-14, 20:44
Medlem
Undrar hur snacket gick i Hulls omklädningsrum i halvtid. Championship har ju alltid varit en ganska jämn liga. Denna typ av resultat hör till de verkliga ovanligheterna. 0-8 i ryggen liksom, mot ett mittenlag.
Citera
2020-07-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aktien
Undrar hur snacket gick i Hulls omklädningsrum i halvtid. Championship har ju alltid varit en ganska jämn liga. Denna typ av resultat hör till de verkliga ovanligheterna. 0-8 i ryggen liksom, mot ett mittenlag.

Lägg där till att Wigan inte hade något att spela för, de kunde varken gå upp eller åka ner (om de inte degraderas). Hull är däremot inblandade i en ytterst rafflande bottenstrid. Otroligt märkligt resultat.
Citera
2020-07-14, 22:29
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Ja 8-0 blev det tillslut. Som vanligt lugnar det ned sig. Wigan slår av på takten och hull spelarna fick sig nog en ordentlig omgång i omklädningsrummet i halvtid. Vet inte hur deras kommande matcher ser ut men intressant och se reaktionen. Är ju som tidigare sagt indragna i bottenstriden och har allt att spela för och bjuder på det där. Luften ur eller revanschlusta.
Citera
2020-07-15, 05:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Jag hade velat att klubben sammarbetade fullt ut, för jag vill inte att klubben skall drivas på ett sådant sätt. Men det är skillnad på supportrar och supportrar.
Hmm.. telegraph.co.uk/sport/football/teams/liverpool/11437974/Liverpool-expected-to-escape-fine-for-breaching-FFP.html
Citera
2020-07-15, 05:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
Arteta tycker beslutet är helt rätt såg jag nu på arsenals senaste video, fast vad annars skulle han säga efter att varit i City
Arteta säger väl bara att City förtjänar att spela CL nästa säsong, eftersom vilket bra lag de faktiskt har.

Hursomhelst, så visar bara detta att FFP är en joke.
Citera
2020-07-15, 08:47
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Inga brott har begåtts = Inget brott kan styrkas.

Du skrev att "tydligt konstaterar att INGA BROTT har begåtts"
Vilket är en lögn. Det som skett är att man konstaterar att inga brott kan bevisas. Hårklyverier tycker du, ändå väljer du en formulering som säger att det BEVISATS att City är oskyldiga. Vilket helt enkelt inte hänt.

För att formulera det som du skulle gjort: "det har tydligt konstaterats att OJ Simpson INTE begått något brott"

Eh, nä.

Citat:
Du missar medvetet ett litet nyckelord som du tror att jag inte skulle märka:

"Alleged breaches" betyder alltså påstådda överträdelser. Det står inte att "överträdelserna skedde utanför tidsramen" och det står också att det inte går att etablera några överträdelser. Hur fördelningen ser ut framgår inte.

Smickrande? Om man ändå tog åt sig av alla elaka kommentarer om ens kära lilla fotbollsklubb. Är vi inte vuxna nu och kan hantera lite pajkastning?

Haha, kämpa på frysen.

Fascinerande hur människor är så enögda som du. City är oskyldiga, inget att se, allt är bara bullshit, UEFA är korrupta osv. De läckta dokumenten borde inte få användas och har tagits fram olagligt, never mind vad de bevisar.

Inte ett uns av självkritik mot din klubb som rundat FFP och sen inte samarbetat i utredningen.
Citera
2020-07-15, 09:16
Medlem
Citat:
Nej. De blev frikända p.g.a. ofullständiga eller konkreta bevis från UEFA, samt inom tidsramen för vad som kan läggas fram. CAS sa aldrig att några brott har begåtts utanför tidsramen. De sa inte "jo men City bröt mot reglerna 2013 men nu har det gått 7 år så det gäller inte". Det finns inga bevis för att något brott har skett över huvud taget. Men fortsätt fiska!

Fan vad roliga ni är ändå, kan inte lämna det bakom er... 😂😭 Hahaha.

Citat:
Men ni hackar er in i Citys databas för scouting och kommer undan med det.

Då kan du föregå med gott exempel och lämna detta bakom dig!
Citera
2020-07-15, 09:20
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Arteta säger väl bara att City förtjänar att spela CL nästa säsong, eftersom vilket bra lag de faktiskt har.

Hursomhelst, så visar bara detta att FFP är en joke.

Varför förtjänar de att spela i CL? De har köpt klasspelare med pengar som de egentligen inte skulle ha. Ta bort dessa spelare, och City hade inte varit så bra.
Citera
2020-07-15, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Ska bli intressant att följa vad som nu kommer ske i framförallt den europeiska klubbfotbollen när vissa klubbar kan skjuta in hur mycket cash som helst från sina ägare utan konsekvenser.
Det enda är väl teoretiskt att sätta ett lönetak som är likadant för samtliga klubbar oavsett storhet, ekonomisk förmåga osv. Sedan om det förändrar något i o m att man alltid kommer hitta sätt att betala individen är en annan diskussion.

@teren: I o m att tiden för preskibering har gått ut så har man ju inte ens tittat på bevisningen. Det är ju som att säga att Wikileaks / Snowden bara är alleged breaches och inte är sanna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in