2020-07-14, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teren
I din värld så kommer en klubb som City aldrig att göra rätt för sig. Precis som UEFA så har du bestämt dig för det, men det problemet får stå för dig och för dem. Det enda som betyder något är lagen. Jag är så trött på att folk fortsätter tramsa om att de är skyldiga när all bevisning tyder på motsatsen. UEFA fick till och med använda de bestulna mailen i rättegången som bevis och ändå lyckades de inte få med sig CAS. Väx upp och gå vidare.

Ingen rök utan eld, allt jag säger.
Citera
2020-07-14, 11:07
Medlem
Jag läste någonstans att Sheikh Mansour tjänar £115.000 i minuten. Vet inte om det stämmer!

City anses vara oskyldiga, men döms ändå som CAS skriver "a signifikant fine!". Nu kan jag inte låta bli att undra, varför böter om de är oskyldiga?

Sanningen är nog att det har varit toppadvokater inblandade för att hitta kryphål! Slutändan har blivit en kompromiss som innebar "a signifikant fine".

City nöjda och Sheikhen betalar för vad han förmodligen tycker kaffepengar.
Citera
2020-07-14, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Ingen rök utan eld, allt jag säger.

Du har sagt ganska mycket, och utan någon som helst grund för det. Jag har dock insett att det är lönlöst att fortsätta argumentera. Däremot finns det inga gränser för hur bisarrt det är, att trots att en oberoende part och den högsta domstolsinstansen för rättstvister inom idrotten tydligt konstaterar att INGA BROTT har begåtts, så är de ändå skyldiga? Men UEFA som utfärdat avstängningen har helt rent mjöl i påsen, och har inga agendor? Skrattretande hur partiska folk är

Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Jag läste någonstans att Sheikh Mansour tjänar £115.000 i minuten. Vet inte om det stämmer!

City anses vara oskyldiga, men döms ändå som CAS skriver "a signifikant fine!". Nu kan jag inte låta bli att undra, varför böter om de är oskyldiga?

Sanningen är nog att det har varit toppadvokater inblandade för att hitta kryphål! Slutändan har blivit en kompromiss som innebar "a signifikant fine".

I domen står det att de får böter p.g.a. att de inte samarbetat med UEFA fullt ut under utredningen. Det känns ju lite som något de har slängt in som ett "tröstpris" för UEFA, men det har inget att göra med FFP.
Processen från dag 1 från UEFA's sida har varit oproffsig så de har väl retat upp varandra ända sedan det här startade.
Citera
2020-07-14, 14:10
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname

Bill Gates #2 Forbes- 23.000 dollar/min.

Vore konstigt om #104 i forbes tjänar mer, men hur som helst, ingen idé att fäktas mot Cityfans, de bryr sig uppenbarligen inte hur deras klubb bedrivs, då hade de aldrig fallit offer för denna klubb.
Citera
2020-07-14, 15:18
Medlem
Generalanderssons avatar
Tydligen så blev City frikända av CAS eftersom de flesta brott mot FFP hände under de 5-6 första åren som araben ägde City, och är nu föråldrad.
Citera
2020-07-14, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Tydligen så blev City frikända av CAS eftersom de flesta brott mot FFP hände under de 5-6 första åren som araben ägde City, och är nu föråldrad.

Nej. De blev frikända p.g.a. ofullständiga eller konkreta bevis från UEFA, samt inom tidsramen för vad som kan läggas fram. CAS sa aldrig att några brott har begåtts utanför tidsramen. De sa inte "jo men City bröt mot reglerna 2013 men nu har det gått 7 år så det gäller inte". Det finns inga bevis för att något brott har skett över huvud taget. Men fortsätt fiska!

Fan vad roliga ni är ändå, kan inte lämna det bakom er... 😂😭 Hahaha.
Citera
2020-07-14, 15:29
Avstängd
PommesOchKebabs avatar
På riktigt nu, om det varit eran klubb som varit i Citys situation. Hur hade ni agerat om exakt samma sak hände?

// PoK
Citera
2020-07-14, 15:44
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PommesOchKebab
På riktigt nu, om det varit eran klubb som varit i Citys situation. Hur hade ni agerat om exakt samma sak hände?

// PoK

Liverpool skulle aldrig hamna där, det är där skillnaden är.
Citera
2020-07-14, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Liverpool skulle aldrig hamna där, det är där skillnaden är.

Men ni hackar er in i Citys databas för scouting och kommer undan med det.
Citera
2020-07-14, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Bill Gates #2 Forbes- 23.000 dollar/min.

Vore konstigt om #104 i forbes tjänar mer, men hur som helst, ingen idé att fäktas mot Cityfans, de bryr sig uppenbarligen inte hur deras klubb bedrivs, då hade de aldrig fallit offer för denna klubb.

(FB) Allt om Engelsk fotboll 2019/2020

Straffet hade accepterats om det hade varit korrekt, men det visade ju sig bekant inte vara det. För övrigt skönt att få rätt ibland

Det räcker ju att titta på den här listan över personer inom UEFA som jag skrev om i februari för att inse att deras avsikter inte är särskilt neutrala. Det var därför skiljedomstolen CAS var ytterst nödvändig i det här läget.

(FB) Allt om Engelsk fotboll 2019/2020
Citera
2020-07-14, 15:56
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nej. De blev frikända p.g.a. ofullständiga eller konkreta bevis från UEFA, samt inom tidsramen för vad som kan läggas fram. CAS sa aldrig att några brott har begåtts utanför tidsramen. De sa inte "jo men City bröt mot reglerna 2013 men nu har det gått 7 år så det gäller inte". Det finns inga bevis för att något brott har skett över huvud taget. Men fortsätt fiska!

Fan vad roliga ni är ändå, kan inte lämna det bakom er... 😂😭 Hahaha.
Ärligt talat, så skiter jag i vad City gjorde eller inte gjorde. Tycker bara att det är en förlust för fotbollen, och UEFA har ju skämt ut sig totalt i den här soppan.
Citera
2020-07-14, 15:56
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Men ni hackar er in i Citys databas för scouting och kommer undan med det.
Berätta gärna lite mer om hur den här hackingen gick till, både du och jag vet att din version knappast är vänlig mot sanningen.

I övrigt så cementerade det här bara bilden av fotboll som djupt korrupt och framtiden ser ärligt talat inte vidare trevlig ut.
Alla vet att City är skyldiga, precis som att alla vet att Qatar kom till stånd efter stora mutor till makthavare.
Att påstå att City är oskyldiga till det här är lagom naivt. Vi vet alla att city har fuskfakturerat på olika kreativa sätt, en armé av advokater och feta mutor gav resultatet vi ser idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in