Citat:
Ursprungligen postat av
Intellectuo
Ingen rök utan eld, allt jag säger.
Du har sagt ganska mycket, och utan någon som helst grund för det. Jag har dock insett att det är lönlöst att fortsätta argumentera. Däremot finns det inga gränser för hur bisarrt det är, att trots att en oberoende part och den
högsta domstolsinstansen för rättstvister inom idrotten tydligt konstaterar att INGA BROTT har begåtts, så är de ändå skyldiga? Men UEFA som utfärdat avstängningen har helt rent mjöl i påsen, och har inga agendor? Skrattretande hur partiska folk är
Citat:
Ursprungligen postat av
clevernickname
Jag läste någonstans att Sheikh Mansour tjänar £115.000 i minuten. Vet inte om det stämmer!
City anses vara oskyldiga, men döms ändå som CAS skriver "a signifikant fine!". Nu kan jag inte låta bli att undra, varför böter om de är oskyldiga?
Sanningen är nog att det har varit toppadvokater inblandade för att hitta kryphål! Slutändan har blivit en kompromiss som innebar "a signifikant fine".
City nöjda och Sheikhen betalar för vad han förmodligen tycker kaffepengar.
I domen står det att de får böter p.g.a. att de inte samarbetat med UEFA fullt ut under utredningen. Det känns ju lite som något de har slängt in som ett "tröstpris" för UEFA, men det har inget att göra med FFP.
Processen från dag 1 från UEFA's sida har varit oproffsig så de har väl retat upp varandra ända sedan det här startade.