2020-07-08, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Varför ska City avstängas när inte Chelsea och PSG blir det?
Chelsea har aldrig brutit mot FFP. Klubben har jobbat otroligt mycket med att hålla sig inom ramarna för regelverket. Det har synts inte minst med den ändrade värvningsstrategin och låneverksamheten som genererar mycket inkomst till klubben. Däremot har man värvat för unga spelare på ett otillåtet sätt och fick också värvningsförbud pga det. Men det hade ingenting att göra med FFP.
Citera
2020-07-08, 11:38
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crippe86
Chelsea har aldrig brutit mot FFP. Klubben har jobbat otroligt mycket med att hålla sig inom ramarna för regelverket. Det har synts inte minst med den ändrade värvningsstrategin och låneverksamheten som genererar mycket inkomst till klubben. Däremot har man värvat för unga spelare på ett otillåtet sätt och fick också värvningsförbud pga det. Men det hade ingenting att göra med FFP.
Jag har inte koll på FFP överhuvudtaget. Men har ändå svårt för att tro att andra oljeklubbar som Chelsea eller Paris inte har brutit mot regelverket under alla dessa år.
Citera
2020-07-08, 13:41
Medlem
Citat:
Jag har inte koll på FFP överhuvudtaget. Men har ändå svårt för att tro att andra oljeklubbar som Chelsea eller Paris inte har brutit mot regelverket under alla dessa år.
Då får du helt enkelt formulera en formell anmälan till UEFA där du skriver ner allt vad du tror och känner så är jag säker på att Chelsea stängs av i åtminstone 10 år.
Citera
2020-07-08, 13:45
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Då får du helt enkelt formulera en formell anmälan till UEFA där du skriver ner allt vad du tror och känner så är jag säker på att Chelsea stängs av i åtminstone 10 år.

Citat:

Det enda generalen kommer formulerar är att Manchester City inte ska bli avstänga för det blev banemej inte Chelsea eller PSG.

Sådeså
Citera
2020-07-08, 13:49
Medlem
Imbazs avatar
Citat:

Du har svårt att tro att 2 klubbar inte brytit mot regler som du erkänner själv att du har 0 koll på ?

Du är på en helt egen nivå gubben
Citera
2020-07-08, 14:47
Avslutad
Tycker Manchester United bör spela 3-5-2 nästa säsong och strunta i Sancho värvning. De bör lägga krutet på
1-2 Vänsterfotad mittback. Och ev en Kreativ Central mittfältare som kan vara backup till Fernandes och Pogba. Rashford,Martial och Greenwood kan spela forward. James,Bissaka,Shaw och Brandon Williams kan spela wb.
Malang Sarr lämnar Nice som bosman. Manchester United bör vara smarta och signa han.. Sedan tycker man kan sälja De Gea för att ge Henderson chansen.
Henderson - VNL , Maguire , Sarr - Bissaka , Fernandes , Mctomminay , Pogba, Shaw - Rashford , Martial
Citera
2020-07-08, 15:52
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Nix. Eftersom att jag skiter i om plastklubbar som Chelsea, City och PSG stängs av eller ej.
Citera
2020-07-08, 16:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det enda generalen kommer formulerar är att Manchester City inte ska bli avstänga för det blev banemej inte Chelsea eller PSG.

Sådeså
Jag har inte koll på vad Chelsea och/eller PSG sysslar med bakom stängda dörrar. Gör du? Chelsea har undersökts av FIFA/UEFA vid flera tillfällen.

Hursomhelst, så tror jag att City kommer i slutändan inte att bli utstängda.
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Du har svårt att tro att 2 klubbar inte brytit mot regler som du erkänner själv att du har 0 koll på ?

Du är på en helt egen nivå gubben
Läste du ens vad jag skrev?? Jag var klar på att jag inte har koll på vart gränsen går för FFP - eftersom att det inte intresserar mig överhuvudtaget. Tycker bara det är lite konstigt hur PSG och Chelsea slipper undan, eftersom de tre klubbarna har spenderat ungefär lika mkt pengar de sista 10-2 åren.

Annars så är Chelsea den riktiga oljeklubben i fotbollsvärlden, också är det en totalt historielös klubb som grundades i 2003.
Citera
2020-07-08, 16:25
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ville91
Tycker Manchester United bör spela 3-5-2 nästa säsong och strunta i Sancho värvning. De bör lägga krutet på
1-2 Vänsterfotad mittback. Och ev en Kreativ Central mittfältare som kan vara backup till Fernandes och Pogba. Rashford,Martial och Greenwood kan spela forward. James,Bissaka,Shaw och Brandon Williams kan spela wb.
Malang Sarr lämnar Nice som bosman. Manchester United bör vara smarta och signa han.. Sedan tycker man kan sälja De Gea för att ge Henderson chansen.
Henderson - VNL , Maguire , Sarr - Bissaka , Fernandes , Mctomminay , Pogba, Shaw - Rashford , Martial

De bör nog sälja Maguire medan de kan få några pund för honom. Han är överskattad, se bara hur lätt Stanislas gjorde bort innan satte bollen mellan första stolpen och DDG.
Citera
2020-07-08, 16:48
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Kanonen som du ser på min avatar är en supporterpryl som jag beställde i vintras. Har ett rum i huset som endast är fylld med olika Arsenal prylar.

Kan du knäppa lite bilder på detta feta rum?
Citera
2020-07-08, 17:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
De bör nog sälja Maguire medan de kan få några pund för honom. Han är överskattad, se bara hur lätt Stanislas gjorde bort innan satte bollen mellan första stolpen och DDG.
Gör han det inte bra finns ju backar i truppen. Axel Tuanzebe och Bailly som är bra om han håller sig fri från skador. Och värvar man en till vänsterfotad mittback så kan även Malang Sarr spela centralt i en 3 backlinje . men tror Maguire gör sig bäst som centralt för då kan VNL eller Sarr droppa ner när Maguire stöter för att vinna duell. Maguire är ju värvad för att ta ledarrollen i försvarslinjen. Men funkar han inte i en trebacklinje så får man sälja han tillbaka till Leicester och gå minus i affären.
Citera
2020-07-08, 17:32
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kan du knäppa lite bilder på detta feta rum?
Lägger inte ut privata bilder på ett offentligt forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in