2020-07-13, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bandspelaren
Jaha

#expert
Citera
2020-07-13, 10:09
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slampen
Är det bara jag som tycker att det skulle vara jättekul att se Sheffield United kvala till Europa League, och hellre ser dem kvala än Spurs och Gunners?
Nej jag håller med. Både dom och Wolves ser jag hellre ute i Europa än Arsenal och Tottenham.
Citera
2020-07-13, 10:33
Medlem
EnLitenFryss avatar
Vilket jävla antiklimax.

CAS DECISION: EXCLUSION FROM PARTICIPATION IN UEFA CLUB
COMPETITIONS LIFTED; FINE MAINTAINED BUT REDUCED
TO EUR 10 MILLION
Citera
2020-07-13, 10:33
Medlem
Hunden007s avatar
som väntat blev Man city inte bannade längre.
Citera
2020-07-13, 10:35
Medlem
Bloodzeeds avatar
Vilket skämt. Horungar hela högen. Cas
Citera
2020-07-13, 10:41
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Vilket jävla antiklimax.

CAS DECISION: EXCLUSION FROM PARTICIPATION IN UEFA CLUB
COMPETITIONS LIFTED; FINE MAINTAINED BUT REDUCED
TO EUR 10 MILLION

Inväntar kommentarer från experter som är mer insatta. Men konspiratoriskt tänker jag att det finns alldeles för många människor som förlorar pengar på om City stängs ute. Alltså blir det så här.

Domen:

https://www.tas-cas.org/fileadmin/user_upload/CAS_Media_Release_6785_Decision.pdf
Citera
2020-07-13, 10:45
Medlem
Hunden007s avatar
Tror Man city varit ganska stora favoriter till ligan om man blivit bannade i ett år.

att kunna 100 % fokusera på ligan speciellt nästa år när matcherna kommer så tätt in på varandra.

Tror även Arsenal/Spurs gynnats av slippa lira Europaspel eller iallafall något.
Citera
2020-07-13, 10:48
Medlem
Citat:
Inväntar kommentarer från experter som är mer insatta. Men konspiratoriskt tänker jag att det finns alldeles för många människor som förlorar pengar på om City stängs ute. Alltså blir det så här.

Domen:

https://www.tas-cas.org/fileadmin/user_upload/CAS_Media_Release_6785_Decision.pdf

Jag sa ju att CAS inte skulle bli ett problem. City har inte fifflat med sponsorskapen. Gråt vidare!

Citat:
City did not disguise source of sponsorships but did fail to cooperate with Uefa, CAS says.
Citera
2020-07-13, 10:53
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teren
Jag sa ju att CAS inte skulle bli ett problem. City har inte fifflat med sponsorskapen. Gråt vidare!

Haha, du har varit livrädd för att ditt älskade shejkprojekt skulle krascha och brinna. Med 2 år hade legoknektarna som kunnat flytt skeppet. Efter avstängningen hade Pep, KdB, Fernandinho mfl varit borta och ni hade inte kunnat värva på den nivå som krävs. Kanske hade ägarna lessnat och sålt av klubben, sen raka vägen ner i championship igen.

Men det är så världen funkar - har man rika ägare från en diktatorisk skurkstat så brukar saker lösa sig. Bara man betalar.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-07-13 kl. 10:57.
Citera
2020-07-13, 10:54
Medlem
Hunden007s avatar
dock egentligen så är detta bra för CL racet att detta händer.

för om Plats 5 get en CL plats så hade nästan racet varit över då jag inte tror Wolves kan nå något av lagen ovan.
Citera
2020-07-13, 10:55
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:

Domen:

Nu har jag inte läst domen, men jag trodde på förhand på ett års avstängning, men funderar själv på om covid-19 kan ha påverkat, att fotbollen som allting annat blöder extrema pengar just nu och då blir det ännu viktigare att få in City och dess oljepengar in i europafotbollen. Att UEFA behöver City just nu i dessa kristider. Bara lite egna tankar som jag har, behöver ju inte alls vara så.
Citera
2020-07-13, 11:00
Medlem
Citat:
Haha, du har varit livrädd för att ditt älskade shejkprojekt skulle krascha och brinna. Med 2 år hade legoknektarna som kunnat flytt skeppet. Men det är så världen funkar - har man rika ägare från en diktatorisk skurkstat så brukar saker lösa sig. Bara man betalar.

Haha du är patetisk. UEFA, precis som jag misstänkte efter ha följt detta noga, har på ytterst lösa grunder bannat City i 2 år för att de hotar ’etablerade’ klubbar som Barca och Real, deras älsklingar. Nu tog de ärendet till en oberoende domstol som konstaterade att ”bevisen” var högst bristfälliga, City INTE fifflade med sponsorskapen och att den tvååriga avstängningen därmed ska hävas. Helt korrekt. Däremot ska City betala böter på 10 miljoner euro för att de inte samarbetade med UEFA fullt ut.

Allt klappat och klart, gråt vidare som sagt. Jag var aldrig särskilt orolig.

👋😎
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in