2020-07-06, 16:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ni åkte ur i åttondel, starkt att påstå att ni hade vunnit CL när ni året innan blivit helt upprullade av barca i finalen, barca som inte ens hade sin bästa upplaga under 2000talet, som ni hade.

Kul att du nedvärderar fotbollsvärldens mest kända vändning Och du, man får ingen trofé för finaler man "borde" varit i och "borde vunnit" deluded.
Läste du ens vad jag skrev?? Var i 06/07 som vi åkte ut av CL åttondelen, i 03/04 som åkte vi ut mot Chelsea i kvarten. Arsenal styrde matchen mot Barcelona fram tills Lehmann fick oförtjänat rött, och vi hängde bra med i matchen 10 mot 11 i 50 min. Den norska domaren hade bara några dagar innan finalen en Barcelona tröja på sig när han blev interjvuad av norsk TV, turligt nog så blev CL-finalen 05/06 den sista internationella matchen som den där norska köttbullen dömde. Barcelona var förjävligt bra i åren mellan 2004-06, och vårat lag var på nergång i 2006.

Var givetvis starkt av Liverpool att komma tillbaka mot Milan efter att de låg under med 3-0 till paus, men straffsparkar är som ett lottohjul - och i slutändan så är det tillfälligheter som avgör. Vart fan har jag hävdat att man vinner pokaler om man borde varit i och borde vunnit det ena och det andra? Nejdu, när det gäller att ha deluded-fans så delar Man United och Liverpool på förstaplatsen och med spurs som tvåa.
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Inte tillräckligt för att vinna CL i vilket fall, vi gick dessutom till final två år på raken.
Hur bra var truppen egentligen? Kunde tydligen inte konkurrera i europa.
Vart har jag skrivit att vi vann CL?? Men det är ingen överdrivelse när jag hävdar att Arsenal-laget mellan 2001-06 sannolikligen är det bästa laget i historien som inte vann CL.

Det enda PL-vinnande laget som kan utmana vårat Invincible lag som det bästa någonsin är Man City 17/18.
Citera
2020-07-06, 16:15
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Du måste förstå att om man haft en manager i 22 år som konstant matat fansen med "han borde ha signat för oss om det inte var för något annat lag köpte honom före"

Alla dessa "om" och "men" eller "om det inte hade varit för", klart man är världsbäst då. Hade vart kul att höra i Stoke och Sunderland hur deras trofeskåp egentligen borde ha vart sprängfyllt om det inte bara varit för alla dessa if and buts xD xD xD

(inget riktat mot dig men du hänger säkert med)

Ps Vi kan dela på den mest kända vändningen
Finns det en enda Arsenal fan som inte var skittrött av att höra på AWs jag signade nästan han till Arsenal? Men det var först i de sista 10-12 åren i Arsenal som Wenger tjatade om detta, tidigare så pratade han inte om ngt liknande till media.

Vettefan, vem eller vad du siktar till i den andra delen av kommentaren. Men försöker du på allvar att jämföra Arsenal mot Sunderland och/eller Stoke?
Citera
2020-07-06, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jovisst, men Arsenal hade i 03/04 en starkare trupp än vad Liverpool har i dag. Vilka andra spelare än Allison, van Dijk och Mane menar du hade platsat i vårat Invincible lag?

Arsenal hade vunnt CL 05/06 (på ordentligt vis och inte på straffsparkar) om det inte vore för en kass norsk domare.

Jo, Arsenal blev helt rånade i den matchen.
Fryser man bilden i början på 1:25 så ser man att Lehman tydligt var på boll först och att det inte är någon kontakt på linjen som inte alls räknas till straffområdet.
https://youtu.be/snT_VIr-29k?t=85

Och sen helt bedrövligt att Puyol inte får rött kort för det här tilltaget mot Eboué, den nedsparkningen hade kunnat avsluta Eboués karriär.
https://youtu.be/VsdMmDwCY10?t=94
Citera
2020-07-06, 18:29
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pmatt
Jo, Arsenal blev helt rånade i den matchen.
Fryser man bilden i början på 1:25 så ser man att Lehman tydligt var på boll först och att det inte är någon kontakt på linjen som inte alls räknas till straffområdet.
https://youtu.be/snT_VIr-29k?t=85

Och sen helt bedrövligt att Puyol inte får rött kort för det här tilltaget mot Eboué, den nedsparkningen hade kunnat avsluta Eboués karriär.
https://youtu.be/VsdMmDwCY10?t=94

Back then var det frilägesutvisning även om foulen skedde i boxen väl? Men samtidigt, om foulen påbörjas utanför boxen och fortsätter in i boxen, var det frispark inte straff? (till skillnad från idag, en foul som påbörjas utanför boxen och fortsätter in i boxen är straff)

Lehmann tar ju tydligt tag i Etoos fot och håller fast, så foulen påbörjas utanför boxen och fortsätter till linjen. Således målchansutvisning och frispark, domarn fick det helt rätt om jag minns min regelbok korrekt. Med dagens regelverk gult kort och straff.

"Lehmann fick oförtjänat rött," - Ett jävla justitiemord är vad det är! SKULLE INTE ENS VARIT FRISPARK! RÖTT PÅ ETOO FÖR FILMNING!!!!111
Citera
2020-07-06, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Back then var det frilägesutvisning även om foulen skedde i boxen väl? Men samtidigt, om foulen påbörjas utanför boxen och fortsätter in i boxen, var det frispark inte straff? (till skillnad från idag, en foul som påbörjas utanför boxen och fortsätter in i boxen är straff)

Lehmann tar ju tydligt tag i Etoos fot och håller fast, så foulen påbörjas utanför boxen och fortsätter till linjen. Således målchansutvisning och frispark, domarn fick det helt rätt om jag minns min regelbok korrekt. Med dagens regelverk gult kort och straff.

"Lehmann fick oförtjänat rött," - Ett jävla justitiemord är vad det är! SKULLE INTE ENS VARIT FRISPARK! RÖTT PÅ ETOO FÖR FILMNING!!!!111

Det har bara blivit vanligare idag, du har tidigare kunnat blåsa straff för förseelser som påbörjas utanför men avslutas innanför (förutsatt att förseelsen innanför fortfarande är regelvidrig), oavsett så är det i.a.f. inte ett beslut som gynnade Barcelona på något vis mer än vad regelboken säger.

Och huruvida Lehmann hade klarat sig idag är tveksamt, möjligt att hans initiala intention är att ta bollen, då skall han komma undan med gult, men när han håller fast så är det inte längre ett genuint försök och borde nog ge rött även om det hade blivit straff.

Hur sedan vissa, om än få, Arsenal-fans kan gå och skylla förlusten på domaren är humoristiskt.
Citera
2020-07-06, 22:16
Medlem
Imbazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alannon
Du måste förstå att om man haft en manager i 22 år som konstant matat fansen med "han borde ha signat för oss om det inte var för något annat lag köpte honom före"

Alla dessa "om" och "men" eller "om det inte hade varit för", klart man är världsbäst då. Hade vart kul att höra i Stoke och Sunderland hur deras trofeskåp egentligen borde ha vart sprängfyllt om det inte bara varit för alla dessa if and buts xD xD xD

(inget riktat mot dig men du hänger säkert med)

Ps Vi kan dela på den mest kända vändningen

Ja verkligen, egentligen borde ju Spurs haft en CL trofé mer än Arsenal, för förra året kunde de lika gärna gjort 5 mål i finalen och tagit titeln, så Tottenham har ju mer teoretiska CL bucklor än Arsenal. Killen har bra skygglappar det kan man säga, orkar inte fortsätta på hans spår haha.

Ja juste, i all Generalens besatthet av LFC så glömde jag bort att det fanns andra klubbar än just liverpool Givetvis delas den med eran grymma vändning i Barcelona ! Det görs bara av vissa klubbar, finns en anledning varför LFC och United är överlägset störst i England.
Citera
2020-07-07, 00:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys

Say no more: news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/4993994.stm

Herr, fotbollsdomare. Varför tror du att CL-finalen 2006 blev den sista matchen som denna norska apan dömde i FIFA/UEFA sammanhäng?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-07 kl. 00:33.
Citera
2020-07-07, 00:53
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Ja verkligen, egentligen borde ju Spurs haft en CL trofé mer än Arsenal, för förra året kunde de lika gärna gjort 5 mål i finalen och tagit titeln, så Tottenham har ju mer teoretiska CL bucklor än Arsenal. Killen har bra skygglappar det kan man säga, orkar inte fortsätta på hans spår haha.

Ja juste, i all Generalens besatthet av LFC så glömde jag bort att det fanns andra klubbar än just liverpool Givetvis delas den med eran grymma vändning i Barcelona ! Det görs bara av vissa klubbar, finns en anledning varför LFC och United är överlägset störst i England.
He..he.. Du är iaf en skön komiker

Liverpool var en nobody klubb fram tills 70-talet, och är efter Chelsea den största plastklubben i England. Varför kallas Everton för the peoples club och Liverpool för the tourists club? I en undersökning från 2011 så uttalade 59 procent av befolkningen att de är Everton fans. Glöm inte bort att dina stora idoler som tex Steve McManaman, Steven Gerrard, Jamie Carragher, Robbie Fowler och Michael Owen var alla Toffee fans i barndomen. Bara det måste ju vara pinsamt för alla som har ngt med Liverpool FC att göra.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-07 kl. 01:00.
Citera
2020-07-07, 08:04
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Say no more: news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/europe/4993994.stm

Herr, fotbollsdomare. Varför tror du att CL-finalen 2006 blev den sista matchen som denna norska apan dömde i FIFA/UEFA sammanhäng?

så det du gnäller över är att domaren inte valde fördel+mål istället för rött+frispark?

Med tanke på din historik av att bedöma domslut (Host maupay) ska du nog ta ett kliv tillbaka. Du kan inte regelboken och lider av vanföreställningar.
Citera
2020-07-07, 08:42
Medlem
EnLitenFryss avatar
Riktigt avslaget mellan Spurs och Everton igår. Båda lagen verkade hellre vilja vara på semester. Ett skitmål för spurs och enda gången det hettade till var när Lloris var sur på en lagkamrat på vägen in i halvtid. Att Spurs ska ta in 7p på ett United i form när det är 15p kvar att spela om, ser jag som osannolikt så best case scenario för Spurs är nog EL nästa säsong.

Ikväll blir det sjukt spännande med Arsenal - Leicester. Leicester har vunnit 3/4 senaste möten och vann i november med 2-0. Om det blir Leicester-seger bör även Arsenals bästa möjliga utfall vara EL, om Arsenal vinner gnuggar Chelsea och United händerna.
Citera
2020-07-07, 09:23
Medlem
preben12s avatar
Hade behövts att Tottenham höll ut mot United (Man) och vann mot United (Sheffield) för att ha en chans på femteplatsen. Nu blir det försöka få till ett bra avslut på säsongen och ta sjätteplatsen före Wolves och Arsenal.

Tottenhams stora problem i mitt tycke är att man har ett alldeles för dåligt innermittfält och för dåliga ytterbackar.

På innermittfältet har man ingen som kan sätta en offensiv pass och spela förbi motståndarnas press. Vilket gör att det blir långsamt spel i sidled, ut till en ytterback och sen blir det stopp och då tillbaka in i mitten där man tappar bollen eller börjar om hos Lloris. Winks var hyfsad på det när han bröt igenom men har nu blivit omskolad till en poor man's Scott Parker. Sissoko skulle inte kunna slå en kreativ passning om hans liv så hängde på det. Ndombele kan men Mourinho verkar inte lita på honom alls (vilket jag kan förstå då hans spel i defensiven är horribelt). Här hade man tidigare Dembèlè som kunde driva förbi tre motståndare och på så sätt öppna ytor för de offensiva spelarna.

Gällande ytterbackarna så är Davies och Aurier alldeles för dåliga för ett lag som vill vara med i CL. På vänsterbacken har man Sessegnon (om Mourinho ser honom som en ytterback) och unge Cirkin som satt på bänken igår. Cirkin har klubben enorma förhoppningar på och möjligt att han kommer få en del speltid redan nästa säsong. På högerbacken finns det ingen egentlig backup då Walker-Peters är utlånad (och sämre än Aurier i mina ögon).
Citera
2020-07-07, 10:48
Medlem
Arons avatar
Citat:
He..he.. Du är iaf en skön komiker

Liverpool var en nobody klubb fram tills 70-talet, och är efter Chelsea den största plastklubben i England. Varför kallas Everton för the peoples club och Liverpool för the tourists club? I en undersökning från 2011 så uttalade 59 procent av befolkningen att de är Everton fans. Glöm inte bort att dina stora idoler som tex Steve McManaman, Steven Gerrard, Jamie Carragher, Robbie Fowler och Michael Owen var alla Toffee fans i barndomen. Bara det måste ju vara pinsamt för alla som har ngt med Liverpool FC att göra.

om nu liverpool var en nobody klubb fram tills 70 talet med 7 ligatitlar under baltet sa maste arsenal ochsa ha varit en nobody klubb fram tills 70 talet for man hade ochsa enbart 7 ligatitlar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in