Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Men era försök på att få folk till att tro Klopp är en messiah som förvandlar medelmåttor till att bli världsklasspelare är löjligt - milt sagt.
Alla tränare har olika ideer och är beroende av olika speltyper för att uppnå succe.
Klopp har ju ändå lyckats med att få BVB att utmana Bayern i Tyskland och även i Europa under ett par säsonger med ett för mig rätt medelmåttigt lag (nu följer jag inte Bundesliga direkt och har aldrig gjort) plus gjort ett medelmåttigt Liverpool till en fruktansvärd maskin som manglar det mesta i sin väg.
Men som jag skrev innan, man måste kunna förvalta spelarna och även ha skickligheten att hitta de spelartyperna som behövs. Antalet värvningar Klopp gjort som är succe kontra fiasko är en rätt tydlig fingervisning på att han, liksom Pep, har en förmåga som många andra tränare saknar.
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Hur menar du att Liverpool-supporters förvandlat sig till det vi kritiserat och fördömt? Att vi blivit högfärdiga, uppblåsta, arroganta och förväntar oss titlar på löpande band? Eller? Vill du utveckla?
Hoppas du la märke till att jag skrev "där är några här som fortfarande är ödmjuka, logiska och fullt resonabla".
Försök till utveckling då, ett exempel är senaste tillskottet här som istället för att skriva ett vettigt svar drar till med "we are gonna win the league". Barnsliga, hånfulla, helt glömt de sista 30 åren av kräftgång, inte ödmjuka och förväntar sig att man kommer vinna allt som finns för all framtid. Förmodligen är det Glory Hunters (det är det mest positiva med utvecklingen av United, vi som följt laget i årtionden slipper dem nu iaf...)
Men med det sagt, du, MangoChutney, Alex P Keaton och några till här (sorry för att jag inte har namnen i huvudet) stämmer definitivt inte in på beskrivningen. Ni har välskrivna, genomtänkta och bra inlägg.