2020-07-12, 16:17
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Hmmm, inte riktigt säker på om jag vill kalla Reds för ett topplag under hela den period som Drogba spelade i CFC. Första halvan av hans tid i CFC var vi absolut ett topplag men andra halvan när vi ideligen hamnade på sjunde-åttonde plats så skulle inte jag kalla oss för ett topplag, snarare ett mediokert mittenlag som det inte var allt för svårt att göra mål på.

Sedan vet jag inte riktigt var du fått dina siffror ifrån. Transfermakt redovisar "bara" 11 mål för Drogba mot Reds.

https://www.transfermarkt.com/didier-drogba/bilanzdetails/spieler/3924/plus/1/gegner/31
I åren mellan 2004-10 så var Liverpool helt klart ett topplag, de vann CL, FA-Cupen och var nära på att vinna titeln 1 säsong under de här åren, men håller med om att de var lättöl under de sista 2-3 säsongerna som Drogba var i Chelsea.

Såg bara en kommentar om att Drogba gjorde 13 mål i 25 matcher mot Liverpool, och antog därför att det var korrekt. Hur som helst, så är 11 mål i 25 matcher mot ett visst lag imponerande.
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
😂 Generalpsyk är verkligen flashbacks största troll.
OK. Mr. Snowflake
Citera
2020-07-12, 16:27
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
1. Och ändå är Arsenal ett mittenlag som slåss för Europa League. Att Liverpool trots sämre förutsättningar lyckas fullkomligt dominera England och världen är än mer imponerande! Tack för att du uppmärksammar denna detalj som gör Liverpools bedrift än mer imponerande, och Arsenals permanenta fiasko-tillstånd än mer svårförståeligt.

2. Inte helt klart nej, men Villa och Bournemouth har varit helt hopplösa efter omstarten. Att de ska ta in 7p (eller målskillnaden) på 4 matcher förefaller osannolikt. Problemet med bottenlag är att de inte vinner särskilt många fotbollsmatcher. Jag tror inte på några rockader i det läge vi ser nu. Ur ett neutralt perspektiv är det roligare med strid på kniven, det är inte vad vi har just nu.
Sant, men det är en viss skilnad på Kroenke & co och FSG, ska ärligt talat erkänna att jag är lite avis på Liverpool som har FSG som ägare - ni hade också viljat mörda Kroenke om han hade ägt Liverpool istället för Arsenal. Annars så har Arsenal alltid haft en policy där vi inte använder för mkt pengar till spelarköp osv, jämfört med tex Man United eller Liverpool så har vi har alltid varit en ganska snål klubb. Ingen förnekar att Arsenal har haft 2-3 usla säsonger nu, men vi är iaf inte nere på samma nivå som det Liverpool var på 90 talet och i början av 2010-talet.

När det gäller vilka lag som får åka ner tillsammans med Norwich så ser det illa ut för Bournemouth och Villa, men Watford har tuffare matcher kvar att spela än vad de två andra lagen har.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-12 kl. 16:43.
Citera
2020-07-12, 16:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Tror Arsenal vinner 2-0 mot spurs i dag.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-12 kl. 16:31.
Citera
2020-07-12, 16:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Satan hur man önskar att man var på plats i London i dag.
Citera
2020-07-12, 16:33
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
I åren mellan 2004-10 så var Liverpool helt klart ett topplag, de vann CL, FA-Cupen och var nära på att vinna titeln 1 säsong under de här åren, men håller med om att de var lättöl under de sista 2-3 säsongerna som Drogba var i Chelsea.

Såg bara en kommentar om att Drogba gjorde 13 mål i 25 matcher mot Liverpool, och antog därför att det var korrekt. Hur som helst, så är 11 mål i 25 matcher mot ett visst lag imponerande.

Av de målen kom alla utom två i Europaspel och inhemska cuper. I ligaspelet klarade han bara av att göra 2 st mot oss under alla säsonger.

Säsongerna fram tom 2008/09 var vi absolut ett topplag. 2009/10-2015/16 var vi ett mediokert mittenlag med undantag av säsongen 2014/15, men som ordspråket lyder, även en blind höna kan hitta ett guldkorn och den säsongen var vi den blinda hönan
Citera
2020-07-12, 16:54
Medlem
Generalanderssons avatar
Hur många rätta fick du? fourfourtwo.com/features/quiz-can-you-get-30-correct-answers-in-our-arsenal-or-tottenham-quiz
Citera
2020-07-12, 17:00
Medlem
zlikyrs avatar
Citat:
OK. Mr. Snowflake

Kärlek till dig, Andersson!
Citera
2020-07-12, 17:08
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Hörde nyss att Drogba gjorde 13 mål i 25 matcher mot Liverpool, inte illa.

Citat:
Hmm.. what?

Du tycker inte att detta är imponerande siffror för en anfallare mot ett av topplagen i PL?
Hade väl varit mer passande om du påmint oss om hans siffror mot arsenal istället. Arsenal som är en större och bättre klubb än liverpool. Jag menar du om någon i tråden borde ha det inprintat i skallen.
Citera
2020-07-12, 17:33
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag drev med dig och vissa andra att Leicester skulle vinna titeln....... Eftersom att det var ganska så underhållande
Med mig? Tror aldrig vi hade konverserat vid säsongsstart. Du skrev ju City? Var det för underhållning med? Kul skämt isånafall!

Citat:
Tror Arsenal vinner 2-0 mot spurs i dag.
Är detta ett skämt med? Svårt att veta ibland
Citera
2020-07-12, 18:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zlikyr
Kärlek till dig, Andersson!
But, i love you even more
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Hade väl varit mer passande om du påmint oss om hans siffror mot arsenal istället. Arsenal som är en större och bättre klubb än liverpool. Jag menar du om någon i tråden borde ha det inprintat i skallen.
Jaha..? spelar inte både Arsenal och Liverpool i PL, eller har jag missat ngt? jag skiter fullständigt i om Drogba gjorde 11 eller 100 mål i 25 matcher mot Liverpool, men tycker inte att det är så illa att göra 11 mål i 25 matcher mot ett lag som Liverpool. Fattar du?
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-12 kl. 18:34.
Citera
2020-07-12, 18:26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Med mig? Tror aldrig vi hade konverserat vid säsongsstart. Du skrev ju City? Var det för underhållning med? Kul skämt isånafall!

Är detta ett skämt med? Svårt att veta ibland
Jasså?? Har du redan glömt bort hur nervös jag gjorde dig i november/december?

Nix. Vi vinner mot kycklingarna.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-07-12 kl. 18:35.
Citera
2020-07-12, 19:21
Medlem
zlikyrs avatar
Arsenal är fullkomligt hopplösa. Pinsamt att skåda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in