2020-01-20, 06:05
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Wolves kommer att ta slut pa Liverpools obesegrade svit pa torsdag, da kommer erat PL trophy bara att vara en vanlig standard sak.

Ha kul i att dromma om ngt som ebart Arsenal har klarat av

Detta, kära forum-läsare, är en livrädd Arsenal-supporter.
Rädd att Arsenals största bedrift, som är 16 år bak i tiden, ska slås av ett lag som än så länge kör över Gunners poängmässigt. Arsenal hade 7 kryss efter 22 matcher, Liverpool har som bekant endast ett.

Lyssna nu, Arsenal-supporter. Jag förstår att det känns jobbigt att ditt lags bästa prestation är i fara att slås. Jag förstår att det känns jobbigt att leva med tanken att Liverpool anno 19/20 är bättre än Arsenal 03/04 (det är de, rent faktamässigt - fotbollen är mycket bättre nu än då.) Jag förstår att ett av få ljustecken i modern historia - vi har i alla fall haft en obesegrad säsong - kan släckas.

Men. Om du lyssnar noga. Riktigt noga. Så här du det bekanta ljudet av att ingen bryr sig ett skit. Om dina känslor eller en invincibles-säsong. Det enda som spelar någon roll för de flesta Liverpool-supportrar är titeln. Resten är grädde på toppen - fint att ha, men kvittar i det långa loppet.

Förlust mot Wolves - i don’t give two shits. Titeln ska till Liverpool. All that mattets.
Citera
2020-01-20, 07:38
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Wolves kommer att ta slut pa Liverpools obesegrade svit pa torsdag, da kommer erat PL trophy bara att vara en vanlig standard sak.

Ha kul i att dromma om ngt som ebart Arsenal har klarat av
Jag är ganska säker på att Liverpool kommer rotera friskt och skita fullständigt i att ha en förlustfri svit/förlustfri hemmasvit om det är så att titeln är klar i omgång 32-33 och de har viktiga CL-matcher att spela. Jag kan KANSKE tänka mig att det är viktigt för dom att slå rekordet om 100 poäng, men inte ens det väger speciellt tungt mot att kunna underlätta för att ta en andra CL-titel på raken.

I övrigt vill jag bara säga att det känns småaktigt att läsa dina inlägg i den här tråden. Jag följer inte engelsk fotboll till vardags men jag gillar att se bra fotboll och jag har blivit fullständigt hänförd av Liverpool den förra och den här säsongen. Det är bara att lyfta på hatten åt Klopps mannar, de står för den största underhållningen i fotbollsvärlden just nu och det är jättekul att följa.
Citera
2020-01-20, 08:27
Medlem
Arons avatar
alla vet att milanfansen ager juvefansen trots att juve nu har 8 ligatitlar i rad
for milan gick obesegrade i ligan sasongen 91..92
det ar nat som juvefansen bara kan droma om
Citera
2020-01-20, 08:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Detta, kära forum-läsare, är en livrädd Arsenal-supporter.
Rädd att Arsenals största bedrift, som är 16 år bak i tiden, ska slås av ett lag som än så länge kör över Gunners poängmässigt. Arsenal hade 7 kryss efter 22 matcher, Liverpool har som bekant endast ett.

Lyssna nu, Arsenal-supporter. Jag förstår att det känns jobbigt att ditt lags bästa prestation är i fara att slås. Jag förstår att det känns jobbigt att leva med tanken att Liverpool anno 19/20 är bättre än Arsenal 03/04 (det är de, rent faktamässigt - fotbollen är mycket bättre nu än då.) Jag förstår att ett av få ljustecken i modern historia - vi har i alla fall haft en obesegrad säsong - kan släckas.

Men. Om du lyssnar noga. Riktigt noga. Så här du det bekanta ljudet av att ingen bryr sig ett skit. Om dina känslor eller en invincibles-säsong. Det enda som spelar någon roll för de flesta Liverpool-supportrar är titeln. Resten är grädde på toppen - fint att ha, men kvittar i det långa loppet.

Förlust mot Wolves - i don’t give two shits. Titeln ska till Liverpool. All that mattets.
Jag ar absolutely not radd for att ngt rekord ska slas, men Liverpool kommer inte klara av att ga en sasong obesegrade. AFCs invinceble sasong ar en rekord som aldrig kommer att slas, mark my word.
Citera
2020-01-20, 08:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Jag är ganska säker på att Liverpool kommer rotera friskt och skita fullständigt i att ha en förlustfri svit/förlustfri hemmasvit om det är så att titeln är klar i omgång 32-33 och de har viktiga CL-matcher att spela. Jag kan KANSKE tänka mig att det är viktigt för dom att slå rekordet om 100 poäng, men inte ens det väger speciellt tungt mot att kunna underlätta för att ta en andra CL-titel på raken.

I övrigt vill jag bara säga att det känns småaktigt att läsa dina inlägg i den här tråden. Jag följer inte engelsk fotboll till vardags men jag gillar att se bra fotboll och jag har blivit fullständigt hänförd av Liverpool den förra och den här säsongen. Det är bara att lyfta på hatten åt Klopps mannar, de står för den största underhållningen i fotbollsvärlden just nu och det är jättekul att följa.
Givetvis sa ar jag ocksa imponerad av Liverpool - de ar otroliga atm.
Citera
2020-01-20, 08:37
Medlem
Generalanderssons avatar
Detta ar fanmig guld... youtube.com/watch?v=iJTC3oTa-Aw
Citera
2020-01-20, 09:09
Medlem
Citat:

Ett mycket bra inlägg.

30 poäng till är vad som behövs för att säkra titeln.

Mycket av inläggen är om Liverpool kan gå obesegrade genom säsongen! Vem bryr sig!!!
Citera
2020-01-20, 09:16
Medlem
torrenttobbes avatar
Citat:
Jag ar absolutely not radd for att ngt rekord ska slas, men Liverpool kommer inte klara av att ga en sasong obesegrade. AFCs invinceble sasong ar en rekord som aldrig kommer att slas, mark my word.
Ingen bryr sig om det där rekordet
Citera
2020-01-20, 09:49
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clevernickname
Ett mycket bra inlägg.

30 poäng till är vad som behövs för att säkra titeln.

Mycket av inläggen är om Liverpool kan gå obesegrade genom säsongen! Vem bryr sig!!!

Citat:
Ursprungligen postat av torrenttobbe
Ingen bryr sig om det där rekordet

Sluta, ni skapar kognitiv dissonans för generalen... han tror att vi ligger och drömmer om att slå Arsenals rekord 03/04-säsong, att det är det enda som betyder något

https://sv.wikipedia.org/wiki/Kognitiv_dissonans

Citat:

Jag tror som du - finns det något att spela för (CL eller möjligen FA-cup) om titeln är klar, kommer man inte lägga jättemycket kraft på att behålla förlustnollan eller slå poängrekord. Självklart är det viktigare med att ta CL två år i rad än att slå poängrekord eller ha noll förluster.

Om man däremot får respass mot Atletico, åker ur FA-cupen och inte har några skador - ja men då kanske man kör på bästa elvan säsongen ut. Annars lär Klopp försöka matcha in Minamino och släppa fram fler bänkspelare under våren om man säkrat titeln och chanserna på rekord är borta. Och knappt en enda Liverpool-supporter kommer bry sig om några rekord, så länge titeln kommer.
Senast redigerad av EnLitenFrys 2020-01-20 kl. 09:52.
Citera
2020-01-20, 12:03
Moderator
zanteras avatar
Känns som varje dag man blickar in i PL-tråden eller en matchtråd så talas det om Arsenal's invincibles säsong från 15 år sen, dock överraskande nog är det aldrig någon Liverpool-supporter som drar upp det i sammanhanget att flexa "vi ska bräcka det", lite roligt faktiskt. Visst, när det går dåligt så får man väl se tillbaka på de goda tiderna hur långt tillbaka de än må ligga.
Citera
2020-01-20, 13:01
Medlem
zebra121s avatar
Liverpool är bättre än vad City var 17/18 och leder serien med ytterligare någon poängs avstånd än vad City gjorde 17/18. Lovorden var enorma där och då. Nu när Pool gör det ännu bättre är det bara att klä av sig för er som inte trodde att Pool skulle vinna ligan. Det kanske börjar klarna för er oxå nu?

Pool dominerar och krossar allt i deras väg i ligan.
Citera
2020-01-20, 13:19
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:

Jag följer givetvis inte alla av Liverpools matcher - eftersom som att jag skiter i den klubben, men jag har bra koll på hur Liverpool spelar fotboll jämfört med andra lag. Jag menar att AFCs invincebles allt i allt var ett bättre lag än vad Liverpools nuvarande lag är också spelade vi en snyggare fotboll.

.
För att vara någon skiter i klubben liverpool så verkar du se väldigt många matcher och diskutera dem. Var och varannat inlägg i både matchtråd och andra trådar handlar om liverpool. Du startar tillochmed egna trådar för att diskutera dem. Du verkar helt besatt av dem.
Citat:
Ursprungligen postat av zebra121
Liverpool är bättre än vad City var 17/18 och leder serien med ytterligare någon poängs avstånd än vad City gjorde 17/18. Lovorden var enorma där och då. Nu när Pool gör det ännu bättre är det bara att klä av sig för er som inte trodde att Pool skulle vinna ligan. Det kanske börjar klarna för er oxå nu?

Pool dominerar och krossar allt i deras väg i ligan.
Och du tog på dig dumstruten förra säsongen när dina profetior om att liverpool skulle vinna i januari? Även en blind höna hittar rätt ibland. Inget är klart förens det är klart men som erik niva sa igår. Chansen är någon promille.

Får se hur resten av säsongen utvecklar sig men svårt och se detta liverpool vara ännu bättre än det city laget även om dem skulle slå poängrekordet. Enligt mig iallafall. Man city dominerade sina motståndare på ett annat sätt. Liverpool känns mer som en stabil maskin som bara ångar på. 106 mål. Tror dem hade 79 i målskillnad då city. Som sagt en del av säsongen kvar men om man fortsätter på samma spår liverpool ser jag inte dem komma upp i den målskillnaden och dominansen. Plus då att city tog den inhemska trippeln om man tittar utanför ligaspelet. Ligacupen är redan bränd. Men visst kan man göra något i CL igen så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in