Kan inte flashback lägga ner lite med att dreva såhär då, som görs (som den här pappan föreslog, han skrev ju om att tagga ner lite om flashback är öppen för förändring).
De här snaskiga dreven som flashback har sånt fokus på är tamejfan inte yttrandefrihet, det är bara snaskerier och "hänt i veckan"-sliskigt dissekerande av folk (främlingars) liv.
Drev har vi tillräckligt ute i media, där radikalfeministerna nu går i täten.
Och det anstår inte en civiliserad nation att ha "folkdomstolar" (sånt har vi tillräckligt med i mer underutvecklade länder).
Nu är jag inte helt insatt i det här fallet med pappan och nekrofil-dottern.
Men har man fått sin dom rättsligt, så har man. Även om man så är mördare. Folk ska inte bedriva folkdomstolar genom att fortsätta och jaga och jaga.
Man kan ju dessutom föreställa sig själv, vilken jävla öken det skulle vara om man själv fick ögonen på sig, av någon anledning (ett brott, en olycka, ett myndighetsövergrepp, oskyldigt anklagad etc, vad det än må vara) och bli fullständigt dissekerad på flashback-forumet.
Forumet har så jävla stort fokus på Aktuella brott och kriminalfall, där folk ältar, ältar och ältar och ger sig in i folks främmande liv. Jag tror fan att de som är inne i de trådarna och aldrig ger sig, inte själva mår bra heller.
Det blir destruktivt.
Och detta kallar flashback för
yttrandefrihet, att
utsätta enskilda individer för sådan ingående
förföljelse.
Samtidigt så petitess-modererar man struntsaker. Att petitessmoderera ett forum kan däremot verkligen missbrukas. Subtilt kan man göra sig av med användare som inte är bekväma.
Nä, jag tror ändå, att forumet skulle må jävligt bra att vända inriktning.
Flashback bör vara en motsättning till agendasättande drevjournalistik.
Edit 1:Torbjörn Tännsjö funderar här i Idevärlden över varför man ska ha straff överhuvudtaget
https://www.youtube.com/watch?v=YIwYmG05CyI
Jag håller verkligen inte med honom, men det tål att tänka på, hur vi människor "djuriskt" från början tänker kring straff.
Edit 2: Jag begriper inte varför admin i trådstarten tar med vad den som har utformat hatsajten gjort sig skyldig för för brott? Vad har det med saken att göra?
Det är ju typ OT att nämna det. Han som har gjort hatsajten, har en dotter som har häktats för brott, och sen friats, vad jag förstått?
Tycker då admin att det i yttrandefrihetens namn är riktigt att denne jagas efteråt?
Jag begriper faktiskt inte.