2019-06-04, 12:04
Medlem
SwizzerNöts avatar
Det är tur att inte facebook slänger ut gruppen för då hade vi inte haft denna information.
Citera
2019-06-04, 12:07
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zipperventura
Du har problem med läsförståelsen märker jag.

Men då får väl du skriva i klartext, du pratar om att driva och sedan "drift".
Du vet väl att ord kan ha fler synonymer?

drivande, kringdrivande, okontrollerad rörelse
verksamhet, skötsel, bedrivande, idkande, arbete
gyckel, skämt, skämtande, förlöjligande, hån, skoj
begär, instinkt, medfött behov; brunst, könsdrift; ingivelse, impuls, böjelse

Du kanske pratar om sexuell drift? Server drift?
Drivkraft att förmedla sidan åt något annat håll? eller sprida sitt budskap?
Senast redigerad av Abbadon 2019-06-04 kl. 12:10.
Citera
2019-06-04, 12:08
Medlem
Yinool0401s avatar
Kan ju inte vara så svårt att förstå deras ilska IOFS, dom är ju ganska fastetsade i Flashbacks forum/värld.

Sen att yttrandefrihet är viktigt är en annan sak. Over and out.
Citera
2019-06-04, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbadon
Men då får väl du skriva i klartext, du pratar om att driva och sedan "drift".
Du vet väl att ord kan ha fler synonymer?

drivande, kringdrivande, okontrollerad rörelse
verksamhet, skötsel, bedrivande, idkande, arbete
gyckel, skämt, skämtande, förlöjligande, hån, skoj
begär, instinkt, medfött behov; brunst, könsdrift; ingivelse, impuls, böjelse

Du kanske pratar om sexuell drift? Server drift?
Drivkraft att förmedla sidan år något annat håll? eller sprida sitt budskap?

Jag har skrivit i klartext, men du kommer med påståenden om att det handlar om avundsjuka.

Alla miljoner de fått in via annonser skulle kunna hålla flashback igång under årtionden, men de väljer att stoppa pengarna i egna fickor istället. Och nu verkar annonsintäkterna minskat så mycket att de går ut med den här följetongen. Och folk är beredda att kasta pengar på flashback för att hålla sidan vid liv.

Jag har bara svårt att tro att huvudmotivet är vad man försöker ge sken av. Det handlar om cash, precis som många andra redan skrivit.
Citera
2019-06-04, 12:17
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagrej
Jag undrar vad syftet m denna tråd är. Att en Admin går in och "vädjar/snyftar" tordes innebära att denna Admin använder flashback för egna syften.

Korten på bordet nu. Knappast att denne Kent kan hota hela Flashbacks existens.
Också lite nyfiken på brösttonerna och det höga tonläget i övrigt.
Helt humorlöst, något som är årets comeback komedi, och borde hanterats med en klackspark.
Kan finnas dolda hot eller liknande som inte framkommit.?
Varför ge dessa störda människpr ännu mer uppmärksamhet.
Något har hänt.
Citera
2019-06-04, 12:17
Medlem
Citat:
Jag har skrivit i klartext, men du kommer med påståenden om att det handlar om avundsjuka.

Alla miljoner de fått in via annonser skulle kunna hålla flashback igång under årtionden, men de väljer att stoppa pengarna i egna fickor istället. Och nu verkar annonsintäkterna minskat så mycket att de går ut med den här följetongen. Och folk är beredda att kasta pengar på flashback för att hålla sidan vid liv.

Jag har bara svårt att tro att huvudmotivet är vad man försöker ge sken av. Det handlar om cash, precis som många andra redan skrivit.

Jag blir också väldigt skeptisk när Admin vill kalla på sin personliga armé.

Det leder till frågan; vad kan jag hjälpa till med? flashback är ju under attack!

Givetvis kan man bara bidra med pengar. Flashback är vinstdrivande, de har annonser som bidrar till folks missbruk till droger o spel. Men det räcker väl inte.

Följer cirkusen vid sidlinjen.
Citera
2019-06-04, 12:19
Medlem
Abbadons avatar
Citat:

Men det är ju så irrelevant, vad är det att haka upp sig på?
Du kan göra ett konto som inte kostar, välja adblocker om du vill. Näst intill skriva om vad du vill, utge dig för att va vem fasiken du vill eller till och med rollspela någon annan.

Så du vill ha saker gratis?
Det handlar väl inte om att "hålla sidan vid liv" utan att stödja det, ex tröja och sprida budskapet(som 4chan gjort). Inte glömma ALLT kan missbrukas.

Dels det är väl att ge igen mot deras totalitära hycklande, en grupp banjo(deliverance) spelare som leker tuffa. De ska få trycka ner andra och begränsa folks yttrandefrihet medans de ska få härja fritt.
Hur tänker folk? Om de ens tänker.

Sen åter igen struntar jag in om admin/s tjänar en hacka, de är ju smarta i så fall. Vad hindrar dig? dumhet? Motivation?

Mitt fall dumhet, men det står jag för.

Det är väl värre att va politiker och håva folks pengar i sina fickor.... Just saying... om du ska gnälla på något.

Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg

Det leder till frågan; vad kan jag hjälpa till med? flashback är ju under attack!

Givetvis kan man bara bidra med pengar. Flashback är vinstdrivande, de har annonser som bidrar till folks missbruk till droger o spel. Men det räcker väl inte.

Tv? gott om spel reklam, vissa kanaler mer än andra och andra nästan konstant.
Barnkanaler med leksaks reklam? Dels ALLT kan missbrukas.

FB handlar mycket om att informera, admin har ju inte gjort mer än vad andra gjort när de skapar poster om att informera. Dels folk är jävligt duktiga på att luska fram info. Fler är bättre än en.

Bra att man lös med facklan på psykfall som borde bli hårt medicinerade.
Senast redigerad av Abbadon 2019-06-04 kl. 12:26.
Citera
2019-06-04, 12:20
Citat:
Ni som skriver att ni tar bort adblocker och vill ha merchandise för att kasta pengar på flashback.. det låter nobelt.

Men om ni kollar på hur mycket pengar flashbackägaren tagit ut ur företaget.. det finns till och med gamla tidningsartiklar om miljonerna som rullar ur flashback media group..

Om allt nu var för det fria ordets överlevnad så skulle alla miljoner flashback dragit in kunna använts till att drifta sidan i ett halvsekel framåt i alla fall. Men istället har ägaren valt att plocka ut pengarna för att leva loppan.

Så fuck this.

Ja, alltså, det är prylarna jag vill ha och betala för. Kan någon tjäna pengar på att göra mig till en nöjd kund så är det fine för mig.

Var nu inte så djävla äckligt missunnsam och avundsjuk som ett typiskt vänsterblivet kretin.
Citera
2019-06-04, 12:25
Medlem
dialektikers avatar
Kan inte flashback lägga ner lite med att dreva såhär då, som görs (som den här pappan föreslog, han skrev ju om att tagga ner lite om flashback är öppen för förändring).

De här snaskiga dreven som flashback har sånt fokus på är tamejfan inte yttrandefrihet, det är bara snaskerier och "hänt i veckan"-sliskigt dissekerande av folk (främlingars) liv.

Drev har vi tillräckligt ute i media, där radikalfeministerna nu går i täten.

Och det anstår inte en civiliserad nation att ha "folkdomstolar" (sånt har vi tillräckligt med i mer underutvecklade länder).

Nu är jag inte helt insatt i det här fallet med pappan och nekrofil-dottern.
Men har man fått sin dom rättsligt, så har man. Även om man så är mördare. Folk ska inte bedriva folkdomstolar genom att fortsätta och jaga och jaga.

Man kan ju dessutom föreställa sig själv, vilken jävla öken det skulle vara om man själv fick ögonen på sig, av någon anledning (ett brott, en olycka, ett myndighetsövergrepp, oskyldigt anklagad etc, vad det än må vara) och bli fullständigt dissekerad på flashback-forumet.

Forumet har så jävla stort fokus på Aktuella brott och kriminalfall, där folk ältar, ältar och ältar och ger sig in i folks främmande liv. Jag tror fan att de som är inne i de trådarna och aldrig ger sig, inte själva mår bra heller.
Det blir destruktivt.

Och detta kallar flashback för yttrandefrihet, att utsätta enskilda individer för sådan ingående förföljelse.

Samtidigt så petitess-modererar man struntsaker. Att petitessmoderera ett forum kan däremot verkligen missbrukas. Subtilt kan man göra sig av med användare som inte är bekväma.

Nä, jag tror ändå, att forumet skulle må jävligt bra att vända inriktning.
Flashback bör vara en motsättning till agendasättande drevjournalistik.

Edit 1:Torbjörn Tännsjö funderar här i Idevärlden över varför man ska ha straff överhuvudtaget https://www.youtube.com/watch?v=YIwYmG05CyI
Jag håller verkligen inte med honom, men det tål att tänka på, hur vi människor "djuriskt" från början tänker kring straff.

Edit 2: Jag begriper inte varför admin i trådstarten tar med vad den som har utformat hatsajten gjort sig skyldig för för brott? Vad har det med saken att göra?
Det är ju typ OT att nämna det. Han som har gjort hatsajten, har en dotter som har häktats för brott, och sen friats, vad jag förstått?
Tycker då admin att det i yttrandefrihetens namn är riktigt att denne jagas efteråt?
Jag begriper faktiskt inte.
Senast redigerad av dialektiker 2019-06-04 kl. 13:18.
Citera
2019-06-04, 12:27
Medlem
Citat:

Miljoner är småpengar som vi användare inte ser något problem med att det har plockats ut.
Driften av ett forum kräver enormt arbete. Fråga bara den där Kent hur mycket tid han lägger på att driva sina pajassidor. Flashback är gratis och sidan har haft ytterst få störningar genom tiderna så användarna har fått valuta utan tvekan.
Citera
2019-06-04, 12:28
Medlem
Citat:

Vad är det för konstigt med det? Skulle du ha någon snorunge som plockar pengar ur din plånbok hade du också sagt ifrån till slut? Eller?

Nej, flashback skulle ej dö ut pgr av brist på annonspengar, flashback fanns innan forumet. Admin skulle antagligen till och med kunna driva Flashback ur egen fick om han vill, det är ett forum, det går att driva väldigt billigt om man nu skulle vilja. Vill man kan man konvertera allting och stoppa det i någon molntjänst som driver det för småpengar, men då offrar man så klart en massa saker.

Skulle Flashback faktiskt ha ekonomiska problem så skulle man helt enkelt be användare hjälpa till, precis som andra stora folkdrivna webbprojekt, t.ex Wikipedia drivs av sina användares pengar utan annonser.
Citera
2019-06-04, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lastpall500kg

Märkligt att alla Flashbackkritiska postare har väldigt låg postcount.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in