2019-06-04, 00:25
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Hur har de hittat in i den här gruppen allihopa ? Det låter ju otroligt ?

Om jag förstått rätt bildades A12 som en "stödgrupp för näthatade" dit folk som ansåg sig utsatta för näthat kunde vända sig.
Citera
2019-06-04, 00:27
Medlem
Dofternas avatar
Nu har "hatgruppens" sajt drabbats av databasfel?
Citera
2019-06-04, 00:29
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Det finns förstås en tråd på forumet om pedofilprästen "Adam" – fattas bara annat.

(FB) Prästen Oscar Kalm häktad för våldtäkt mot barn (pågått en längre tid)

Där framgår det också att han bytt namn för att i någon mån undkomma de sociala konsekvenserna av sitt brottsliga agerande, där han har gett sig på barn.

K*rl Erik Håk*nsson är hans nya namn, bor med sin kill partner och en annan man.
hans namn kommer uppdateras på krim kartan.
Där av är hans hat mot fb föga förvånande, har en egen tråd här på FB.
Rätt så vidrigt att den gruppen drar till sig de värsta av figurer och accepterar deras handlande.
Senast redigerad av Abbadon 2019-06-04 kl. 00:31.
Citera
2019-06-04, 00:29
Medlem
Grisbrottarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trossniffaren
Vilken fars,, denna sammansvärjning av kriminellt belastade yttrandefrihetsmotståndare som vill "stänga av Google" med hat & hot|

Psykotisk Nekrofil-kvinna
Pottfriserad Pedofilpräst
Besatt Lavemang & avföringsmaniker
Byggnads-Bedragare
Mördare
Och så klart Runar Sörgaard mitt i allting,,
Saknas egentligen bara en dömd incest-person med i deras Facebook grupp,,
- sen finns där en grupp som i mångt & mycket skulle kunna representera en rättspsykiatrisk psykosavdelnings hela diagnospaljett
Är Helge Fossmo medlem i gruppen?
Han har förresten också bytt namn.
Citera
2019-06-04, 00:33
Medlem
Ettsjutrettons avatar
Ytterligare tvivelaktiga personer med kopplingar till denna grupp. Citerar ett tidigare inlägg jag gjorde i del I:
Citat:
Vet ej om detta framkommit tidigare i tråden, men här är mitt "bidrag" till ämnet; tre personer med kopplingar till mer eller mindre grov kriminalitet som är pådrivare till K. K.:s (Kent) "grupp" och upptåg.

Nr 1: T. N. (Ö)känd bluffmakare. Blev utsatt för ett mordförsök i början av 2000-talet. Finns en lång Flashback-tråd om dennes förehavanden.

Nr 2: Kvinna. Gift med en man som i slutet av 1980-talet dömdes för grovt vållande till annans död efter att under tortyrliknande former tagit livet av sin dåvarande flickvän. Efter "muck" dömdes han återigen, för våldtäkt. Är i dag egenföretagare. Efter att uppgifter om denne vidrige mans bakgrund läckt ut via bl a Flashback forum har mannens företag och persona tagit skada. Hustrun är förargad över detta.

Nr 3: Kvinna. Gift med en man som på 1970-talet dömdes för inblandning i ett rånmord på en äldre farbror. Efter "muck" flyttade han till södra Sverige där han inledde en ny "karriär" som serievåldtäktsman. Dömdes för våldtäkterna till rättspsykiatrisk vård. Efter att uppgifter om denne mans bakgrund kommit ut via bl a Flashback forum har hustrun tagit kontakt med K. K.

Med tanke på vad det är för människor som står bakom denna grupp, kommer de givetvis aldrig få något erkännande eller genomslag i etablerade kanaler. Till K. K:s stora förtret. Något annat som torde störa K. K. är att i hans krets finns läckor så att uppgifter om dess medlemmar till slut når utomstående, bl a undertecknad.

K. K. och hans gelikar försöker ge en bild av att de står på de svaga och förtalades sida. Han nämner förstås inte att en betydande del av dessa "svaga" och "förtalade" utgörs av grova brottslingar som begått mord och våldtäkt.
Citera
Medlem
SalaciousCrumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bullerobong
Pensionsmyndigheten trackades på FB när de dök upp på flashback. Namn i kommentarerna är ju samma som i det här gänget! https://www.facebook.com/Pensionsmyndigheten/

Jajelimänsan. Alla de som härjar där är med i gruppen, de kör alltså en räd där de låtsas att de inte har något samröre utan är olika personer som upprörs över det. Tyvärr har ingen normal människa skrivit så Pensionsmyndigheten är nog snart bortskrämda härifrån.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream

Jag har nu också tagit bort Adblock för att stötta Flashback.

Detsamma. Måste säga att detta är den mest underhållande såpopera jag varit med om på mycket länge. Självklart skall FB få några kronor i betalt för det.
Citera
2019-06-04, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Statistiskt sett så är präster överrepresenterade när det gäller psykopati och empatistörningar då det är såpass lätt att manipulera människor som är troende.

Forskaren James Fallon har rapporterat detta bl.a.
Kyrkor runt om i världen har bl.a. detta problem som sträcker sig decennier tillbaka när det gäller sexuellt utnyttjande av barn.

https://en.wikipedia.org/wiki/Cathol...al_abuse_cases
https://uk.reuters.com/article/uk-po...-idUKKCN1ST27G

Skulle det här vara något nytt eller? Att personer i maktpositioner är överrpresenterade vad det gäller psykopati och empatistörningar, vad nu empatistörningar är.
Citera
2019-06-04, 00:37
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
A12/SIG-gänget har nu skrivit ett långt bemötande av de här två trådarna på sin sajt, under rubriken Flashback - Skriver om oss.
skademinimering

Citat:
men tillstår att en del uthängningar av flashbackare drabbade fel personer, något som de nu påstår sig ha rättat.
stämmer inte

Citat:
Ursprungligen postat av Grisbrottaren
Jag förlåter gärna brottslingar som visar verklig ånger, men det betyder inte att jag vill vara okunnig om eller glömma deras tidigare kriminella leverne, då risken för återfall finns där och det är bra att vara på sin vakt.
+1 synd bara de fortsätter
Senast redigerad av DarkwingdDuck 2019-06-04 kl. 00:40.
Citera
2019-06-04, 00:39
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
A12/SIG-gänget har nu skrivit ett långt bemötande av de här två trådarna på sin sajt, under rubriken Flashback - Skriver om oss.

De förnekar det mesta men tillstår att en del uthängningar av flashbackare drabbade fel personer, något som de nu påstår sig ha rättat.
Det stämmer dock inte, då det fortfarande är en del fel kvar på sidan. Många har gruppen fått "tag" på genom den gamla Flashback-dumpen men även i den förekom felaktigheter. Sen har man dragit paralleller mellan konton här och på andra sidor/forum och antagit att det måste vara samma person vilket självfallet också har blivit fel.
Citera
Medlem
SalaciousCrumbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Nu har "hatgruppens" sajt drabbats av databasfel?

Jaså du... Det luktar damage control lång väg.

Jag tror de tänker att det vi inte kan se och dubbelkolla kanske kan bortförklaras.

Har inte sett ett enda inlägg där någon uppmanat till räder mot deras sida så det blir svårt att försöka påstå att vi medlemmar organiserat någon attack.
Citera
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaptensvartpiller
Detsamma. Måste säga att detta är den mest underhållande såpopera jag varit med om på mycket länge. Självklart skall FB få några kronor i betalt för det.

Det är helt bizzart. Det låter som om det är taget ur en film.

Det är det minsta vi kan göra för Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in