2019-06-03, 22:16
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Var är alla smaskiga länkar? Typ adress, jobb, telefonnummer, IG, twitter, FBook. Blir jävligt rörigt med två trådar som är superaktiva samtidigt. Eller är det bara jag?

Jag skrev exakt om denna röra i den förra tråden, och att man borde släppa all information i ett enda slag, då det blir annars väldigt ostrukturerat.

Dock verkar strategin vara som Assange hade, dvs släppa information i små portioner hela tiden så att ämnet är " hett " och lockar till sig mycket läsare.
Citera
2019-06-03, 22:17
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Jag förstår inte hur lättlurade många av er är? Varför köper ni admins skit hela tiden? För 5 år sen skyter admin om hur sidan låg nere, dels för att det var många besökare, när det inte var många besökare var det turkiska hackare som DDoS:ade flashback!

Admin ber alla om att stänga av adblocker för att det skadar forumets ekonomi. Vad har hänt, är admin ute efter svartfår som hen kan beskylla att forumet går åt helvete? Läs här själva vad admin skrev då, och vad han påstår nu.

Kort sammanfattning, flashback valde helt enkelt en fel väg och det får dom betala för idag. Bara tacka och buga för sig och dra igen draperiet, men kom inte och anklaga andra för ditt egna misslyckande!

Om du är så självsäker.., varför inte komma med en smula mer fakta. Än vad du bara syns och tycker..

P.s

Jag trivs på FB. Även om jag inte alltid håller med..
Citera
2019-06-03, 22:18
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krisu
Ok att de är bittra på Flashback...
Men varför vill de hänga ut och hota anställda på Google?
För att, som jag har förstått det, så finns det en eller flera personer som vill ha bort länkar där de figurerar. T ex bygg-VD:n som drev någon process mot google och fick punga ut med 560K i rättegångskostnader. Vilket jävla klappmongo.

Verkar för övrigt vara denna snubben: https://twitter.com/RobertHellgren2/
Citera
2019-06-03, 22:18
Medlem
Citat:

Dom vill inte att Google ska lista flashbacks trådar i sökresultaten.
Citera
2019-06-03, 22:19
Medlem
Sandtags avatar
Läste precis "Adams" överklagande i Svea hovrätt mål nr B 781-15. Den homosexuelle prästen utnyttjade en konfirmand flera gånger och försökte sedan bortförklara detta som "ett ömsesidigt förhållande", killen var 14 år. Av domen framgår att "Adam" är en renodlad psykopat i ordets rätta bemärkelse. OBS jävligt grafisk och obehaglig historia. I domen finns information med vilken det går att gräva vidare om "Adam", jag hittade en hel del skit på ~ 10 minuter.

Den här gruppen blir bara mer och mer bisarr. En sak är definitivt säker; det måste brunnit i huvudet på medlemmarna när de gick med, för nog måste vederbörande förstått att deras historier någon gång skulle komma till ytan igen... .
Citera
2019-06-03, 22:19
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
google tar inte bort sökträffar

Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Hur dessa udda individer har hittat till samma forum är för mig en gåta.

Får vi svar på det?
linnar skickar mail/pm
Citera
2019-06-03, 22:20
Medlem
krisus avatar
Citat:
För att, som jag har förstått det, så finns det en eller flera personer som vill ha bort länkar där de figurerar. T ex bygg-VD som drev någon process mot google och fick punga ut med 560K i rättegångskostnader. Vilket jävla klappmongo.

Verkar för övrigt vara denna snubben: https://twitter.com/RobertHellgren2/

Undrar om inte hela gruppen är ett konstprojekt från Konstfack..

Men underhållande och skrämmande är det.
Citera
2019-06-03, 22:20
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FriedrichvonHayek
Vet inte hur bra tekniken är eller om det är lönsamt idag men man hade kanske kunnat sätta upp att när besökare besöker sidan så används besökarnas datorkraft till att "minea" krypto. Kan ju vara ytterligare en inkomstkälla för framtiden.
Av samma skäl som flashbaserade annonser försvann så kommer vi nog inte se någon sådan funktion, tanken är att alla oavsett datorprestanda ska kunna läsa och skriva på flashback utan att datorn säckar ihop av överbelastning.
Citera
2019-06-03, 22:21
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Det är uppenbarligen inte direkt eliten, verken beträffande sin moral eller sitt förnuft. De namn som redovisades i förra tråden var ju inte heller direkt några större stjärnor om man utrycker det snällt. Det "roliga" i sammanhanget är att de förefaller lite för dumma för att ens förstå det själva.

Jag håller med, det är lite humor. Hela grejen är ju så knasig.. att vilja ta ner Google bara för att man har blivit uthängd som pedofil eller bedragare liksom. Där kan man ju ana en viss brist på självdistans.
Citera
2019-06-03, 22:22
Medlem
167-steg-kvars avatar
En viss hatgrupp innehållande de allra mest narcissistiska - grandiosa - kriminella - obskyra - bisarra personer som bara tänkas kan har alltså över tid sått, bäddat och krattat. Admin indikerar nu allt tydligare med del två att så mycket mer här är att vänta. Det är dramaturgiskt nog mer uppbyggligt genomtänkt än vad många här inne först trodde.

Denna samling obskyra människor har över tid nog både fått en, två och tre chanser på sig att retirera - men icke så gjort. Och nu så till sist får man också infinna sig att skörda i den storm man själv krattat och bäddat åt sig.

Det är ett krig om informationen och i det här kriget kommer inga krigsfångar tas. Att retroaktivt påstå sig vilja följa och skriva under om gällande krigslagar funkar inte.

Bara ut med skiten - avslöja dessa motherfuckers för vad de är.
Citera
2019-06-03, 22:23
Medlem
krisus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phu2Zeex
Dom vill inte att Google ska lista flashbacks trådar i sökresultaten.

Citat:
Ursprungligen postat av DarkwingdDuck
google tar inte bort sökträffar

linnar skickar mail/pm

Tack jag vet
Det var mera att jag ville höra postarens resonemang. Kändes lite som ett försvar av deras beteende.
Tydligen är det förståligt att de blir bittra på att folk diskuterar dem och deras brott på nätet..
Citera
2019-06-03, 22:24
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Varför det? Och hur stoppar det denna gruppen att hota olika instanser? Jag hatar all sorts reklam så tänker inte stänga av adblock.

Ganska uppenbart eftersom Döskallegänget försöker stoppa Flashback genom att strypa dess finansiering. Sen hindrar ju inte det direkt pajasgänget från att hota andra men det är mer en fråga för rättsstaten. Däremot kan det ju ha en väldigt effektiv indirekt verkan. Vad spelar det för roll om man hotar nån stackars lokaltidningsjournalist från att publicera en artikel om pedoprästen Adam om all information redan ligger online och som första sökresultat?

För övrigt tycker jag du är jävligt cool som hatar all reklam.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in