2021-12-05, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag känner i alla fall så vitt jag vet inga pedofiler. Konstigt det där med att kaka söker maka. Att det liksom tenderar att bli så av sig självt.
Är skelettkvinnan dottern? Isåfall kan man bara spekulera i vilket barndomstrauma som ledde fram till hennes böjelser.
Citera
2021-12-05, 09:59
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Är skelettkvinnan dottern? Isåfall kan man bara spekulera i vilket barndomstrauma som ledde fram till hennes böjelser.
Det stämmer bra det, och börjar man spekulera så kommer man rätt snart fram till ganska otrevliga slutsatser.
Citera
2021-12-08, 08:59
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saekerhetspolisen
Ja, hon är dottern. Hon verkar dessutom vara pedofil (fd ägare av pedofil.se). Kent är vän med flera pedofiler. Man kan ju undra vad fan det är som har hänt i den familjen under hennes barndom.
------
Jag har fått några frågor om min aktivitet här och mitt "hat" mot Kent och FriaOrdet som kan vara bra att svara på. Jag ignorerar de frågorna som inte är relevanta till det här ämnet, vill man ha en konversation med mig personligen så får man ta kontakt med mig på en av alla kontaktvägar som går till mig personligen eller försöka övertala FOs administration att låta mig svara på dem på FO. Jag kan inte sitta här och ha en konversation mellan forumen, det är ju jättelöjligt.

Citat:
Du har spridit smuts om Friaordet.
Det jag har skrivit om Fria Ordet här är sånt som jag själv tror är eller kan vara sant. Det har inte varit i syfte att smutskasta forumet.

Citat:
Har Kent knullat dig i röven eftersom du har sånt hat mot Kent? Vad är din beef med Kent?
Min "beef" med Kent grundar sig på vad han har gjort mot andra, och det han har försökt att göra mot mig. Ni som är vän med Kent hör naturligtvis bara hans sida av det hela. Enligt Kent så är han bara en näthatsbekämpare som vill motverka hat och det onda som han anser att Flashback utsätter andra för. Han berättar dock inte om de gångerna han har trakasserat oskyldiga, hängt ut oskyldiga enskilda Googleanställda som inte ens är ansvariga för det han är arg på Google för, lagt ut felaktiga uthängningar på sin sida, följt efter folk och "tagit bilder" på dem för att sedan skicka dessa bilder till offret (som naturligtvis inte heller har något med näthatet mot hans dotter att göra) och massa andra saker. Detta utelämnar han, och ni ser bara hans sida på det.

Funderar ni aldrig på rimligheten i att jag skulle vara någon som av nån anledning älskar näthat och vill trakassera de som vill bekämpa det? Självklart handlar det inte om det. Jag är självklart mot näthat, och jag menar att Kent snarare är en näthatare än en näthatsbekämpare. Jag är inte ens för Flashback, och det kan ni se i mina mängder av inlägg där jag kritiserar Flashback för olika saker de gör fel. Jag är emot Kent och hans grupp på grund av det han har gjort mot oskyldiga. Varför tror ni att Kent är oskyldig? För att han själv säger det?

Citat:
Något måste det vara, en vanlig helt fungerande människa börjar inte bygga hat mot en person som du har gjort
Nu börjar ni fatta. Det måste vara något som ligger bakom det, eller hur? Som du säger, ingen gör så här helt utan anledning.

Visst, jag har själv inte lagt upp allt som visar vad jag vet om vad Kent har gjort och jag kan inte klandra er för att ni inte förstår bakgrunden. Men å andra sidan är det inte mitt jobb att informera er om det. Jag kan inte tänka "förstår FriaOrdet mitt agerande tillräckligt" varje gång jag skriver på ett helt annat forum.

Citat:
Är det därför du sitter och försöker få det att låta som om det skulle finnas en koppling mellan friaordet och Kent, helt utan bevis, samtidigt som du ber om bevis för allt som sägs om flashback? Och är det därför du tog dig tid att leverera flashback admins brev hit och försöker försvara Flashbacks raderande av friaordet genom att läsa upp deras regler här?
Jag ska klargöra det då. Jag vet inte om det finns en koppling mellan Friaordet och Kent. Det finns sånt som talar för att Kent har hjälpt till att starta FO men det är inga bevis. Jag påstår alltså inte att det finns en koppling mellan FO och Kent. Om admin vet eller tror det så är det han som får lägga upp bevis för det. Jag vet nämligen inte.

Citat:
Du började skriva skit om mig på flashback där jag inte kan försvara mig din fegis, helt utan att jag gjort dig något. Så här skrev du:

"eller den genuint mentalt störda Turtle som spammar sina egna trådar om hur farligt vaccinet är, att covid är fejk, att jorden är platt, 5G, osv."
Jag tycker att det är relevant att berätta om hur användarna är på forumet där Kent hänger. Syftet var inte att attackera någon medlem. Och som sagt, det är inte rimligt att behöva tänka "Läser någon utanför forumet detta?" varje gång jag postar här.

PS. Till dig som vill sätta upp en blogg om mig: börjar du inte likna mig mer och mer för varje dag?
Senast redigerad av sugmag-se 2021-12-08 kl. 09:07.
Citera
2021-12-08, 10:45
Moderator
Arne.Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Kent är vän med flera pedofiler.
En person som kent under lång tid haft samröre med åtalades nyligen för sexuellt umgänge med en fyraårig flicka och för att ha utfört sexuella handlingar som är jämförliga med samlag när flickan hade fyllt sex år, även misshandel av flickan finns med på listan.
Citera
2021-12-08, 11:30
Medlem
Muppetys avatar
Jag var tidigare intresserad av både hatgruppen o forumet Friaordet o blev förvånad att det fanns ett samband.

Eftersom jag m.fl fick våra namn och personnummer utskrivna under rubriken "Näthatare" av folk i den här gruppen, som drivs väl främst av Kent/Helena (efter att FUP:en om hennes skeletthistorier hade cirkulerat här) o tidigare var det en Linda (nån modell, som ville ta ner Flashback för att det stod att hon var ful här) som slog sig ihop o ville släcka hela Flashback.

Att jag blev outad med mina tidigare konton gjorde inget, dom hade jag outat ut tillräckligt (men det fanns med folk som sannerligen inte skulle vilja bli outade här på Flashback), men att ens namn dök upp i samband med "Näthatare" tyckte jag inte om, då jag aldrig har trakasserat någon grovt, men skvaller o framför allt fakta har jag diskuterat! Kanske gjort narr av någon på skoj, men som sagt, aldrig grova trakasserier.

Minns inte hur jag kom i kontakt med Friaordet, men jag tycker om diskussionsforum o hänger på en hel del o har egna. Tänkte att då reggar jag mig där också, men sen upptäckte jag att det var nån form av anti-Flashback o fick senare reda på att det var hatgruppen som låg bakom hatet (eller åtminstone verkar hänga där) mot Flashback. Sen om Runar Sörgård eller Emilio Ingrosso fortfarande är med, det tror jag inte. Inte enligt admin här i.a.f.
Citera
2021-12-08, 11:39
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Jag var tidigare intresserad av både hatgruppen o forumet Friaordet o blev förvånad att det fanns ett samband.

Eftersom jag m.fl fick våra namn och personnummer utskrivna under rubriken "Näthatare" av folk i den här gruppen, som drivs väl främst av Kent/Helena (efter att FUP:en om hennes skeletthistorier hade cirkulerat här) o tidigare var det en Linda (nån modell, som ville ta ner Flashback för att det stod att hon var ful här) som slog sig ihop o ville släcka hela Flashback.

Att jag blev outad med mina tidigare konton gjorde inget, dom hade jag outat ut tillräckligt (men det fanns med folk som sannerligen inte skulle vilja bli outade här på Flashback), men att ens namn dök upp i samband med "Näthatare" tyckte jag inte om, då jag aldrig har trakasserat någon grovt, men skvaller o framför allt fakta har jag diskuterat! Kanske gjort narr av någon på skoj, men som sagt, aldrig grova trakasserier.

Minns inte hur jag kom i kontakt med Friaordet, men jag tycker om diskussionsforum o hänger på en hel del o har egna. Tänkte att då reggar jag mig där också, men sen upptäckte jag att det var nån form av anti-Flashback o fick senare reda på att det var hatgruppen som låg bakom hatet (eller åtminstone verkar hänga där) mot Flashback. Sen om Runar Sörgård eller Emilio Ingrosso fortfarande är med, det tror jag inte. Inte enligt admin här i.a.f.
Detta är en av av flera anledningar att jag ogillar Kent och vissa av FriaOrdets medlemmar/FOs administratör. Du är uppenbarligen en helt oskyldig person som spenderar dina dagar med att pyssla med dina intressen, din blogg, och att diskutera dessa intressen på olika nätforum. Detta är tillräckligt för att Kent ska tycka att du ska hängas ut med namn, adress och personnummer. Trots att du inte ens har uttryckt stöd för det Kent påstår att Flashback utsätter folk för.

Och att du skrev "jag gillar Flashback" (ja, det var i princip bara det du skrev) var skäl nog för extremt aggressiva påhopp från en FriaOrdet-användare. Kent uppmuntrade det beteendet själv i tråden, och det är uppenbarligen också tillåtet enligt FOs admin. Jag förstår inte hur man inte kan se att normalt folk tycker sånt beteende är direkt motbjudande.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-12-08 kl. 11:42.
Citera
2021-12-08, 14:46
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det stämmer bra det, och börjar man spekulera så kommer man rätt snart fram till ganska otrevliga slutsatser.

"Dottern" dock.

Daniel bör skaffa sig nya hobbys istället för att vara kränkt på internet.
Citera
2021-12-19, 20:27
Medlem
Skulle man inte kunna tjäna mer på att lämna kent och skelettkvinnan i fred och stänga igen denna uttjatade tråd som bara bidrar till mer onödigt fortsatt bråk?
Det finns nog till och med många som är mycket trötta på att man fortsätter att bumpa tråden i syfte att fortsätta hålla på med småbarnsfasoner typ slåss med hink och spade i sandlådan istället för att försöka hitta vettiga lösningar för att få ett slut på detta onödiga hatande.Flashbacks rykte blir inte ett dugg bättre om man fortsäter med att bumpa denna onödiga tråd genom att kasta dynga mot varandra på nätet liksom fortsätta med att kasta dynga mot friaordet och sigmag. Denna tråd komer enbart till att bidra till att Flashbacks rykte blir sämre och så länge som denna onödiga tråd får ligga kvar så blir tyvärr flashbacks rykte mycket sämre.
Senast redigerad av Positronbomben81 2021-12-19 kl. 20:33.
Citera
2021-12-19, 23:32
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Positronbomben81
Skulle man inte kunna tjäna mer på att lämna kent och skelettkvinnan i fred och stänga igen denna uttjatade tråd som bara bidrar till mer onödigt fortsatt bråk?
Det finns nog till och med många som är mycket trötta på att man fortsätter att bumpa tråden i syfte att fortsätta hålla på med småbarnsfasoner typ slåss med hink och spade i sandlådan istället för att försöka hitta vettiga lösningar för att få ett slut på detta onödiga hatande.Flashbacks rykte blir inte ett dugg bättre om man fortsäter med att bumpa denna onödiga tråd genom att kasta dynga mot varandra på nätet liksom fortsätta med att kasta dynga mot friaordet och sigmag. Denna tråd komer enbart till att bidra till att Flashbacks rykte blir sämre och så länge som denna onödiga tråd får ligga kvar så blir tyvärr flashbacks rykte mycket sämre.
Det påverkar nog inte Flashbacks rykte alls att den här tråden finns. De som inte är intresserade av bumparna kan ju bara låta bli att läsa tråden? Jag förstår inte riktigt vad du menar att problemet är.

Vi är nog flera här som tycker att det både är kul och intressant när Kents tuffa vänner visar sig vara unga arga män som bor hos sina föräldrar, som den tuffe "Slaktaren" erkände idag.
Citera
2021-12-20, 07:49
Medlem
McMakrills avatar
Citat:
Ska Flashback ge sig?

Det är ju Sigmag o Fria ordet som bedriver en aktiv kamp mot Flashback? Hade skelettentouraget bara funnits sig i att bli uthängda i Brott o kriminalfall, som alla andra som blivit uthängda, så hade denna tråd aldrig funnits. Här tystas inget ner, klart det måste finnas en "mot-tråd".

Det är inte denna tråd som smutsar ner Flashbacks rykte, menar du att Sigmag o Fria ordet bara ska få fortsätta, utan att besvaras?

Det finns andra saker som bör stängas ner innan ni klagar på denna tråd!
Citera
2021-12-20, 10:40
Medlem
Citat:

Hade Flashback brytt sig om sitt rykte, så skulle man nog börja i en helt annan ände för att åtgärda problemet. Det finns andra forumdelar och trådar som garanterat ger Flashback sämre rykte. Sådant som borde fixas först om man vill förbättra sitt rykte. Men då försvinner liksom möjligheten att kunna diskutera det mesta. Flashback har ju högre i tak än somliga ställen (forum, sociala medier etc), så det är lättare att diskutera vissa saker här. Även om andra avskyr den biten, och vägrar delta i dessa diskussioner. Men de kan avstå, och det är okej.

Du säger att du är emot onödigt hatande etc. Även om den här tråden stängs, så tror jag inte att hatet på FO’s forum kommer att försvinna. Har du ens sett vad som skrivs om forumet och vissa personer där? Om denna tråd stängs, så blir de väl glada, men sedan fortsätter deras hat som vanligt. Du nämner aldrig andras hatande, oavsett om det är sigmag, Friaordet eller något annat. För det är tydligen okej så länge det gäller ”ärkeskurken” Flashback.

Om folk nu är mycket trötta på att denna tråd bumpas ibland, så har de alltid möjligheten att låta bli att läsa. Ingen tvingar dem att läsa. Man behöver inte försöka få bort alla obekväma diskussioner etc från internet. Det kan ju vara dömt att misslyckas. Den här tråden kommer nog inte att stängas bara för att du vill slippa mer onödigt bråk etc.

Vill man komma med vettiga lösningar för att få slut på onödigt hatande, vilket du nämner, så är väl enda lösningen knappast att man stänger denna tråd? Folk kommer ju tex fortsätta vara anti-Flashback ändå, särskilt folk som har kopplingar till sigmag och FO. Hatet på det andra forumet kommer troligen att fortsätta ändå.
Senast redigerad av Amberfly 2021-12-20 kl. 10:45.
Citera
2021-12-24, 20:21
Medlem
Jag kan förstå vad hatgruppen har emot Flashback. Det inkluderar olika personer som på något sätt har varit eller förknippade med gänget på något sätt.

Jag har sett en del diskussioner om FO här också. Någon som vet vad somliga användare har emot Flashback? Alltså det verkliga problemen. Vad jag förstår så gillar de inte vissa regler och hur forumet modereras, samt vissa Flashbackare eller personer med koppling till forumet. Men jag förstår inte riktigt bakgrunden. Någon som vet? Jag vet inte om det handlar om någon eller några missnöjda före detta användare på forumet som avskyr Flashback pga censur (eller ”censur”), och eventuella varningar och/eller avstängningar. Eller något liknande. Den sortens problem. Eller om det ligger något annat bakom. Somliga verkar ha väldigt mycket ilska och/eller hat mot forumet. Det är lätt att få intrycket att de skulle kunna få bilda någon ny ”motståndsgrupp” eller liknande. Att det kanske inte räcker att skriva negativa inlägg på ett ganska litet och någorlunda inaktivt forum. Men jag kan ju ha fel. Kanske är ett rätt harmlöst gäng egentligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in