2021-11-26, 07:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Muppety
Det stod tidigare på den här gruppens hemsida, att de hjälpt polisen att ta fram identiteter på runt 8-10 Flashback-användare. Det är ren lögn, då polisen aldrig skulle be någon utomstående med hjälp för det.

Det enda alla dessa som försöker identifiera har att gå på är sökning på indicier som tex vilka konton som skriver i samma trådar eller vilka gör samma stavfel eller andra språkliga fel. Man lurar alla genom att ibland medvetet engagera sig i trådar man egentligen inte är intresserad av eller medvetet härma andras skrivstil, använda samma uttryck etc etc
Citera
2021-11-26, 17:48
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
En betydande del av gruppen är dömda för brott (våldtäkt mot barn, grovt bedrägeri, narkotikabrott, mord, övergrepp i rättssak) och saknar deklarerade inkomster. De har ett klart och tydligt syfte. Att undvika uppmärksamhet. Vilket är orsaken till att jag startar denna tråd.

Då var det dags igen ...
"En man i 50-årsåldern åtalas vid Skaraborgs tingsrätt för våldtäkt mot barn och flera fall av grovt sexuellt övergrepp mot barn."
"Enligt åtalet har mannen under flera år vid upprepade tillfällen utfört sexuella handlingar mot en liten flicka. Vid de första tillfällena var flickan bara fyra år."
"Mannens övergrepp kulminerade under hösten på ett hotell i Västsverige där mannen utförde handlingar på flickan som är "jämförliga med samlag". Flickan var då sex år."
Åtalas för våldtäkt och övergrepp mot barn
https://www.gp.se/nyheter/sverige/%C...arn-1.60164591

Nu är inte personen dömd ännu, men rätt intressant hur dessa personer söker upp varandra. "Vi är bara en kamratförening" som pappan skrev i en av sina artiklar. För detta är trots allt inte samma medlem i Skelettligan som jag uppmärksammade innan (som i tingsrätten fälldes för "våldtäkt mot barn"). Inte heller är det medlemmen som ägde webbplatserna incest.se och pedofil.se. Vad är det man brukar säga. Lika barn leka bäst.

admin
Citera
2021-11-26, 22:20
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Då var det dags igen ...
"En man i 50-årsåldern åtalas vid Skaraborgs tingsrätt för våldtäkt mot barn och flera fall av grovt sexuellt övergrepp mot barn."
"Enligt åtalet har mannen under flera år vid upprepade tillfällen utfört sexuella handlingar mot en liten flicka. Vid de första tillfällena var flickan bara fyra år."
"Mannens övergrepp kulminerade under hösten på ett hotell i Västsverige där mannen utförde handlingar på flickan som är "jämförliga med samlag". Flickan var då sex år."
Åtalas för våldtäkt och övergrepp mot barn
https://www.gp.se/nyheter/sverige/%C...arn-1.60164591

Nu är inte personen dömd ännu, men rätt intressant hur dessa personer söker upp varandra. "Vi är bara en kamratförening" som pappan skrev i en av sina artiklar. För detta är trots allt inte samma medlem i Skelettligan som jag uppmärksammade innan (som i tingsrätten fälldes för "våldtäkt mot barn"). Inte heller är det medlemmen som ägde webbplatserna incest.se och pedofil.se. Vad är det man brukar säga. Lika barn leka bäst.

admin
Varför i helvete har Kent samröre med så många pedofiler?!
Citera
2021-11-27, 12:53
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sugmag-se
Varför i helvete har Kent samröre med så många pedofiler?!
Jag är beredd på att ta gift på att det är av samma anledning som jag har kontakt med så många haschrökare.
Citera
2021-11-27, 15:56
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag är beredd på att ta gift på att det är av samma anledning som jag har kontakt med så många haschrökare.
Ja precis. Jag skulle vilja höra Kents förklaring till varför han känner så många pedofiler.
Citera
2021-11-27, 16:01
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja precis. Jag skulle vilja höra Kents förklaring till varför han känner så många pedofiler.
Jag känner i alla fall så vitt jag vet inga pedofiler. Konstigt det där med att kaka söker maka. Att det liksom tenderar att bli så av sig självt.
Citera
2021-11-30, 15:20
Medlem
Muppetys avatar
Ligger den här hatgruppen bakom FO?

Jag tycker inte ordet är så fritt där, man får inte dela domar o FUP:ar där, för det "förstör polisens arbete"... De blir ju offentliga först när förundersökningen är klar!? Det förstör inget. Jag tycker domar o FUP:ar är den absolut viktigaste källan till ett brottmål, så man får veta exakt vad som hänt. Men nä, dom vill förbjuda det, så att man bara ska kunna spekulera i vad som hänt.
Citera
2021-11-30, 16:49
Medlem
Citat:

Jag tycker inte ordet är så fritt där, man får inte dela domar o FUP:ar där, för det "förstör polisens arbete"... De blir ju offentliga först när förundersökningen är klar!? Det förstör inget. Jag tycker domar o FUP:ar är den absolut viktigaste källan till ett brottmål, så man får veta exakt vad som hänt. Men nä, dom vill förbjuda det, så att man bara ska kunna spekulera i vad som hänt.

Vet inte vem/vilka som ligger bakom forumet. Det enda som har blivit bekräftat officiellt är att Kent har ett konto där, samt namnet på det användarkontot. Läste att deras admin ville vara anonym pga hot och trakasserier, då någon tydligen vill att forumet läggs ner. Men admin förnekar koppling till detta gänget. Det är dock tydligt att deras admin är anti Flashback.

Ordet har väl aldrig varit särskilt fritt där?

Märks särskilt när det kommer flashbackare dit. Inte så konstigt egentligen. Då somliga säkert har läst om forumet på Kents hemsida, eller här på forumet när de tex har läst denna tråd eller när folk har spammat med länkar till det forumet. De vill ha dit flashbackare, men man får inte skriva något som uppfattas som positivt för Flashback, att man tar forumet i försvar eller liknande. Det verkar inte krävas mycket för att de ska uppfatta det så. Alla ska ha samma uppfattningar om Flashback typ. Flashbackhatet är det som märks tydligast, bland annat för att deras mest aktiva tråd handlar om just det.

Det där med FUP är dock ingen officiell regel (de verkar inte ha några regler? Inget synligt.) Deras admin har nog inte sagt något om det heller. Det var en vanlig användare som spekulerade. Så jag vet inte vad som gäller för FUP, om man får lägga upp eller inte.
Citera
2021-11-30, 22:37
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
Vet inte vem/vilka som ligger bakom forumet. Det enda som har blivit bekräftat officiellt är att Kent har ett konto där, samt namnet på det användarkontot. Läste att deras admin ville vara anonym pga hot och trakasserier, då någon tydligen vill att forumet läggs ner. Men admin förnekar koppling till detta gänget. Det är dock tydligt att deras admin är anti Flashback.

Ordet har väl aldrig varit särskilt fritt där?

Märks särskilt när det kommer flashbackare dit. Inte så konstigt egentligen. Då somliga säkert har läst om forumet på Kents hemsida, eller här på forumet när de tex har läst denna tråd eller när folk har spammat med länkar till det forumet. De vill ha dit flashbackare, men man får inte skriva något som uppfattas som positivt för Flashback, att man tar forumet i försvar eller liknande. Det verkar inte krävas mycket för att de ska uppfatta det så. Alla ska ha samma uppfattningar om Flashback typ. Flashbackhatet är det som märks tydligast, bland annat för att deras mest aktiva tråd handlar om just det.

Det där med FUP är dock ingen officiell regel (de verkar inte ha några regler? Inget synligt.) Deras admin har nog inte sagt något om det heller. Det var en vanlig användare som spekulerade. Så jag vet inte vad som gäller för FUP, om man får lägga upp eller inte.
Helt korrekt. Jag testade att skriva där och mitt konto blev bannlyst och alla inlägg borttagna direkt när Admin upptäckte det. Jag var noga med att inte vara mer otrevlig än användarna som skriker glåpord till de som inte är emot Flashback och det enda jag gjorde var att ifrågasätta påseendet att Flashbacks admin är pedofil och bad om bevis för att Flashback censurerade dem innan de började hänga ut Flashbackmedlemmar. Det är tydligt att de har en agenda där och att ordet inte är så fritt som de påstår.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-11-30 kl. 22:40.
Citera
2021-12-01, 00:00
Medlem
Citat:
Helt korrekt. Jag testade att skriva där och mitt konto blev bannlyst och alla inlägg borttagna direkt när Admin upptäckte det. Jag var noga med att inte vara mer otrevlig än användarna som skriker glåpord till de som inte är emot Flashback och det enda jag gjorde var att ifrågasätta påseendet att Flashbacks admin är pedofil och bad om bevis för att Flashback censurerade dem innan de började hänga ut Flashbackmedlemmar. Det är tydligt att de har en agenda där och att ordet inte är så fritt som de påstår.

De tycker dock att deras forum är friare än Flashback. Någon av dem tyckte att mitt tidigare inlägg var genomsyrat av lögn för övrigt. Lögn om deras forum. Oklart vad som är lögn. Jag skrev bara hur jag uppfattade forumet, och vad folk skriver där.

De har bland annat sagt om att Flashback censurerar, för de får inte ställa frågor om FO här, eller nämna alternativt länka till forumet i trådar där det är relevant. Om folk drar upp att det handlar om regelbrott, så anser de fortfarande att det är censur och ifrågasätter reglerna.

Det var en medlem som tyckte att de kunde låta bli att upprepa samma regelbrott (den om reklam och annonsering), när de vill nämna eller länka till FO. Eller uppmana andra till att begå den typen av regelbrott. Att istället prata med admin eller någon moderator innan man postar den typen av inlägg, så att det inte bryter mot reglerna och tas bort. Men även det tolkades som om den användaren skyddar och försvarar Flashback. En person som verkligen skulle försvara/skydda Flashback skulle väl snarare uppskatta om folk där fortsatte bli ”censurerade” på Flashback (få sina inlägg raderade pga regelbrott), och eventuellt få varning eller avstängning? Nu verkade personen inte ha något emot att deras inlägg finns på Flashback. Personen verkade bara tycka att det var idiotiskt att fortsätta med samma regelbrott hela tiden, med samma resultat. Tyckte att de skulle ha dialog med admin/moderatorerna så att inläggen inte bryter mot reglerna och tas bort.

Vi tolkar uppenbarligen saker väldigt olika. Jag har även sett liknande diskussioner förr, och de har inte alltid uppskattat när folk kommer dit och skriver saker om Flashback. Om vissa användare ogillar vad som skrivs. De verkar vilja ha dit flashbackare (då de vill rekrytera medlemmar här), men de verkar inte få ha vilka åsikter som helst.

PS. Medlemmen på det forumet som drog upp att jag nämnde att Kent har ett konto där. Det är inga som helst problem med det. Kent får använda vilka forum som helst. Jag drog upp det bara för att svara på frågan om ”hatgruppen” ligger bakom forumet. Jag nämnde bara det lilla jag vet. Att någon har ett konto där betyder inte att man ligger bakom FO, och deras admin förnekar samröre med ”hatgruppen”. That’s it. Jag har inga problem med att någon har användarkonton på några forum.
Citera
2021-12-01, 18:16
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amberfly
De tycker dock att deras forum är friare än Flashback. Någon av dem tyckte att mitt tidigare inlägg var genomsyrat av lögn för övrigt. Lögn om deras forum. Oklart vad som är lögn. Jag skrev bara hur jag uppfattade forumet, och vad folk skriver där.

De har bland annat sagt om att Flashback censurerar, för de får inte ställa frågor om FO här, eller nämna alternativt länka till forumet i trådar där det är relevant. Om folk drar upp att det handlar om regelbrott, så anser de fortfarande att det är censur och ifrågasätter reglerna.

Det var en medlem som tyckte att de kunde låta bli att upprepa samma regelbrott (den om reklam och annonsering), när de vill nämna eller länka till FO. Eller uppmana andra till att begå den typen av regelbrott. Att istället prata med admin eller någon moderator innan man postar den typen av inlägg, så att det inte bryter mot reglerna och tas bort. Men även det tolkades som om den användaren skyddar och försvarar Flashback. En person som verkligen skulle försvara/skydda Flashback skulle väl snarare uppskatta om folk där fortsatte bli ”censurerade” på Flashback (få sina inlägg raderade pga regelbrott), och eventuellt få varning eller avstängning? Nu verkade personen inte ha något emot att deras inlägg finns på Flashback. Personen verkade bara tycka att det var idiotiskt att fortsätta med samma regelbrott hela tiden, med samma resultat. Tyckte att de skulle ha dialog med admin/moderatorerna så att inläggen inte bryter mot reglerna och tas bort.

Vi tolkar uppenbarligen saker väldigt olika. Jag har även sett liknande diskussioner förr, och de har inte alltid uppskattat när folk kommer dit och skriver saker om Flashback. Om vissa användare ogillar vad som skrivs. De verkar vilja ha dit flashbackare (då de vill rekrytera medlemmar här), men de verkar inte få ha vilka åsikter som helst.

PS. Medlemmen på det forumet som drog upp att jag nämnde att Kent har ett konto där. Det är inga som helst problem med det. Kent får använda vilka forum som helst. Jag drog upp det bara för att svara på frågan om ”hatgruppen” ligger bakom forumet. Jag nämnde bara det lilla jag vet. Att någon har ett konto där betyder inte att man ligger bakom FO, och deras admin förnekar samröre med ”hatgruppen”. That’s it. Jag har inga problem med att någon har användarkonton på några forum.
Jo, allt du säger är helt logiskt. Att tänka logiskt är inte deras starka sida.
Nu har Slaktaren lagt upp vad han tror är min familjs uppgifter på forumet, helt utan att förstå att det skadar forumets rykte och trovärdighet. Om personerna får reda på det så kan det orsaka problem för själva forumet också. Men jag klagar inte, den allra roligaste utgången vore om forumets nedgång berodde helt på deras egen extrema dumhet.
Citera
2021-12-05, 09:06
Medlem
sugmag-ses avatar
Citat:

Admin vill inte säga något om varför han tror att hatgruppen ligger bakom FO så det är omöjligt att veta. Den informationen han faktiskt har gett kanske man kan använda till att göra egen research (och det kanske var hans syfte?) men jag är nog inte tillräckligt intresserad för att göra det.

Det är inte osannolikt att Kent åtminstone har hjälpt till att starta sidan. Den ligger på One.com, precis som Kents egen sida.

Och på tal om FO så har genierna har skrivit lite saker som är värda att kommentera:

Citat:
Varför behöver du skriva det ens om det inte är du?
Jag kommenterar det för att håna er så klart. Det är uppenbart att ni lägger upp den här informationen för att skrämmas, så faktumet att informationen inte ens stämmer gör ju att ni framstår som clowner. Självklart är det något jag gärna påpekar så ofta som möjligt.
Kents identifieringar av anonyma konton är nästan aldrig korrekta, men att ni tror blint på hans identifiering av mig har jag förstått. Jag vet om att ingen av er kommer att tro på att det inte är jag, så vad skulle syftet för mig vara att förneka det? Ni pratar som att mina inlägg här är menade att läsas av er. Det jag skriver här är menat att läsas av Flashbackarna som är intresserade av det här ämnet. Om jag ville dölja att ni har påstått att ni vet vem jag är så skulle jag inte kommentera det alls för att minimera risken att någon nyfiken person går in och kollar, eller hur? De enda gångerna jag kommenterar det är för att håna er, inte för att övertyga er om att jag talar sanning.

Citat:
Om personerna får reda på det kan det orsaka problem för forumet också?
Se till att "personerna" får reda på det
En till sak jag tydligen behöver förtydliga trots att jag förklarat det flera gånger. Jag är inte emot FriaOrdet eller för Flashback. Jag struntar i hur det går för FriaOrdet eller Flashback. Visst, jag tycker att ni är roliga att reta eftersom ni är så extremt lätta att provocera, men jag har inget intresse av att stänga ner forumet eller att lobba mot forumet på något sätt förutom genom att uttrycka mina åsikter i den här tråden.

Syftet med min aktivitet här är att störa och stoppa Kent. Kent är den enda personen jag är intresserad av att spendera tid och energi på. Inte ett inaktivt forum med några ointelligenta medlemmar. Det enda som gör FriaOrdet intressant för mig är att Kent hänger där. Själva forumet bryr jag mig inte om. Detta är tredje gången jag förklarar det så försök ert bästa att använda era få hjärnceller till att förstå det nu.
Senast redigerad av sugmag-se 2021-12-05 kl. 09:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in