2019-06-06, 11:59
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Acies
Finns inte en norsk sportmössa att ens 100.000 unika besökare i den tråden.
De har säkert nåt botnätverk som pushar upp siffrornas för att annonsörer ska pissa ner sig av glädje.
Det är ju vad den här tråden handlar om egentligen, flashbacks korvören.

Men om nu Flashback är så hemskt, uselt, dåligt och bara drivs av girigbukar - varför är du då här och gnäller som en barnrumpa som har ont i stjärten? Det är ju bara att strunta i sidan?

Nu hjälper ju även du till att öka både antalet inloggade, antalet visningar, och antalet inlägg per dag. Känner du inte att du själv motarbetar just vad du hävdar?
Citera
2019-06-06, 12:29
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Exakt, det är väl bara admins och moderatorer som skriver "jag har tagit bort adblock".
Kul o se när skon klämmer ordentligt, dessa rövhål som förstört forumet där man inte kan säga någonting utan att det blir raderat.

En ren lycka.

Helt otroligt med alla de som missunnsamt kommenterar antingen att Jan Axelsson och/eller bolaget Flashback Media Group AB, tjänar pengar på annonsering i forumet eller plockar ut vinstmedel från bolaget. Detta medan de utnyttjar en helt kostnadsfri tjänst som tillhandahålls utan några som helst former av inskränkningar. Om man då bortser från när man bryter mot det uppsatta regelverk som gäller här på FB. Bryter man mot detta så gör man ju också det i regel medvetet och hoppas att det antingen skall passera under radarn eller likt att man inte ser skogen för alla träd.

Även om jag inte tror att JA identifierade FB som en affärsmöjlighet redan från start utan att det kanske fanns andra och mer ideella skäl till uppstarten av de olika plattformar som startats i Flashbacks namn. Så måste det ju vara till gagn för alla, att det med tiden blev så stabilt att det både fanns en möjlighet att livnära sig på detta och att plocka ut vinstmedel från bolaget. Det blir ju så att säga en garant för att det finns en plats där allas åsikter kan uttryckas.

Om nu ekonomin i FB är under attack, från de som önskar att denna och liknande plattformar inte äger ett existensberättigande, så måste ju detta försvaras. Annars vinner ju de vars syfte med attacken är att de själva har saker att dölja och som de inte vill ha upp till ytan. Jag tillhör de som självklart har annonserna synliga liksom kan tänka mig att köpa ev. merchandise som kan komma att säljas i FBs namn.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2019-06-06 kl. 12:39.
Citera
2019-06-06, 12:41
Medlem
fejsetnr1s avatar
Blev lite ful igår. Har inte ad block på då jag går in flera ggr var dag för att uppdatera mig om saker o ting som hänt. Vill att d lilla jag får stå ut med (reklam) kan ja gott göra... Hoppas dom flesta gör som ja så sidan kan drivas vidare.. Nu blir det en kall öl o lite läsning om allt mellan himmel och jord. Så som hund hittad i skog till skjutningar m.m.
Citera
2019-06-06, 12:43
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Exakt, det är väl bara admins och moderatorer som skriver "jag har tagit bort adblock".
Kul o se när skon klämmer ordentligt, dessa rövhål som förstört forumet där man inte kan säga någonting utan att det blir raderat.

En ren lycka.
Det är nog många som likt mig INTE KAN skriva det eftersom vi inte har haft adblock på.

Varför stör det dig så mycket att Flashback inte drivs helt ideellt utan generar inkomster som både täcker kostnaden och ger vinst?
Citera
2019-06-06, 12:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag tillhör de som självklart har annonserna synliga liksom kan tänka mig att köpa ev. merchandise som kan komma att säljas i FBs namn.

Merchandise, prenumeration och annat stöd till forumet har diskuterats i 15 år. Ledningen säger nej eftersom standardargumentet "dra då om det inte passar", i alla dess former, då inte skulle fungera längre och man skulle bli tvingade att använda hjärnan för en gång skull.
Citera
2019-06-06, 12:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Vet inte om det har besvarats tidigare; men hur skulle denna grupp kunna stoppa Flashback under nuvarande lagstiftning? Servern ligger väl inte ens i Sverige.

Jag förstår faktiskt inte riktigt hur det skulle kunna gå till?
Om gruppen lyckas få annonsörerna att sluta annonsera på Flashback så försvinner inkomsterna som används för att driva Flashback. Sidan går då i graven.
Citera
2019-06-06, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
De har inte lagt ner. Därav dessa trådar.

Otroligt tråkigt för din vännina som blev uthängda av en från SIG som verkligen ville sätta dit henne.
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
HUR kan denna tråd tillåtas ligga högst upp på varenda jäkla sida på Flasback sedan någon dag tillbaka? Den är ju chockerande nog "pinned" högst upp vart man än tar sig på forumet. Den här kritiska gruppen är uppenbarligen lågbegåvade imbeciller allihopa - VARFÖR i hela friden mata dem med uppmärksamhet såhär? Ignorera dom bara, låt de, tjafsa i sin slutna FB-grupp och gör er grej på det sättet ni anser rätt.

Lyssna på mina meloner. Om man gör som du en svensson manöver och låter dessa härja fritt utan friktion så blir det som Sverige blivit nu, de får makt och tystar butalt meningsmotsåndare. Så Malin dra ditt ljusa huvud ut ur din röv.
Senast redigerad av KaptenMykonos 2019-06-06 kl. 12:53.
Citera
2019-06-06, 12:51
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Idag? Det har YT hållt på med det i flera år dessutom censurerar dom vittnes filmer av
kriminalitet begågna i Syrien, Irak, Yemen med att ta bort hals huggar filmer och annat.

En sak är att censurera våld.
En sak är att censurera åsikter.

Du måste lära dig skillnaden.
Citera
2019-06-06, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tråkigt svar, med en tråkig ton. Tyvärr är det så här Flashback är; 1/3 extremism, 1/3 påhopp och idioti (som du) och 1/3 bra innehåll. Det är den sista tredjedelen som gör att jag ändå tycker Flashback är bra.

Men du har rätt, jag ser inte utifrån Admins inlägg hur det skulle kunna gå till. Om gruppen lagrar ip-adresser så kan den gruppen inte få fram en persons identitet utifrån den. Och hur ska de kunna hota en person som är anonym?

Enda efterblivna idioten är du. Admin förklarar tydligt att om gruppen lyckas få annonsörerna att sluta annonsera på Flashback så försvinner inkomsterna som används för att driva Flashback och det utgör ett hot mot ytrandefriheten som Flashback står för om vi exkluderar en del admins som borde få smaka på min livrem.
Citera
2019-06-06, 12:54
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moderatorsvin
Merchandise, prenumeration och annat stöd till forumet har diskuterats i 15 år. Ledningen säger nej eftersom standardargumentet "dra då om det inte passar", i alla dess former, då inte skulle fungera längre och man skulle bli tvingade att använda hjärnan för en gång skull.
Prenumeration kan jag förstå är vanskligt, för det blir problematiskt att stänga av någon som betalt prenumeration & dessutom förlorar man anonymiteten. Men merchandise känns oproblematiskt, men man kanske bedömer att det är för mycket jobb & för lite att vinna?
Citera
2019-06-06, 12:56
Citat:
Ursprungligen postat av Malin.Nilsson
HUR kan denna tråd tillåtas ligga högst upp på varenda jäkla sida på Flasback sedan någon dag tillbaka? Den är ju chockerande nog "pinned" högst upp vart man än tar sig på forumet. Den här kritiska gruppen är uppenbarligen lågbegåvade imbeciller allihopa - VARFÖR i hela friden mata dem med uppmärksamhet såhär? Ignorera dom bara, låt de, tjafsa i sin slutna FB-grupp och gör er grej på det sättet ni anser rätt.
Hur får du till en förändring genom att ducka för konfrontation?
Citera
2019-06-06, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenMykonos
Enda efterblivna idioten är du. Admin förklarar tydligt att om gruppen lyckas få annonsörerna att sluta annonsera på Flashback så försvinner inkomsterna som används för att driva Flashback och det utgör ett hot mot ytrandefriheten som Flashback står för om vi exkluderar en del admins som borde få smaka på min livrem.

För att inte tala om all de hundratals nick som de har lagt ut med namn, en del visserligen helt galet men det ser ju inte bra ut för den som vill regga sig här och använda sig av yttrandefriheten då det blir rädda. Allt för att tysta debatten på Flashback. Men admins berättar ju också om hot mot journalister, google och facebook. Så jag ser det som utmärkt att de som innehar en position att ta ner de här individerna från deras höga hästar. Det är många av dem som har panik i hatgruppen och andra som flaxar vilt för att komma undan sina egna dåd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in