2019-06-07, 09:34
Medlem
BeatriceCencis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Högst anmärkningsvärt att en politiker förekommer i dessa kretsar.

Fast är Michael Zand politiker fortfarande? Han lämnade ju SD redan 2009 pga att de i hans ögon var smygrasister. Han står skriven i på Västra Järnvägsgatan 18 i Getinge.
Citera
2019-06-07, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urkund
Frågar igen: Har detta väldokumenterade ärende förmedlats till rikstäckande medier?

Antagligen, men tvivlar starkt på att de kommer följa upp med en artikel av betydelse.
Det sitter säkert en del journalister i denna hemliga "anti-hat hatgrupp" också.
Citera
2019-06-07, 09:40
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yz44
Uppriktigt sagt så förefaller det vara en sorglig samling av misslyckade existenser som nog vore mest betjänta av aggressionsterapi, vi kan väl starta en insamling

Det är ju det som gör det så roligt att en hyfsat "respektabel" #jagärhär-person som Maria Robsahm, med en stor godhetsfanbase i sociala medier, också sett det som lämpligt och angeläget att "kämpa" i gänget. Det säger inte så lite om omdömet hos personer som dessa och om den personliga hämndlystnad som tycks vara en drivkraft för engagemang i rörelser som #jagärhär – för Mina Dennert, att hon blev svårt förolämpad för att någon en gång misstog henne för att jobba på dagis; för Maria Robsahm, att hon har en oförskämd skvallertråd på Flashback, och därmed är beredd att sajda med allsköns kriminella typer för att stoppa sådant "näthat". Det är väl långt lättare att sympatisera med skelettpappan, som ändå drivs av omsorg om sin dotter, än med fullblodsnarcissister som Robsahm och hennes #jagärhär.
Citera
2019-06-07, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Det du skriver om är snart 10-års gamla nyheter, det gäller egentligen allt admin tar upp i sina delar. Nu är vi inne på del 3 såg jag, admin slänger ut en handske och medlemmarna och moderatorerna plockar upp den.

Säg mig vad är det för mening av admin att endast skriva trådstarten i sina olika delar om gamla händelser och sen försvinna och låta er ta över smutskastningen? Inte kan man väl säga att det är ett rimligt agerande från admins sida med tanke på att hela skiten går ut på att dessa personer han skriver om inte accepterar jargongen som existerar på t ex det här forumet. Kort och gott han slänger sina medlemmar och moderatorer rätt in i ett krig han inte själv vågar ta med sina "fiender". Ni får istället bli hans knähundar.

Jag bara inte kan förstå hur man som admin utsätter sina medlemmar för detta, han är väl medveten om att resultatet av dessa "delar" han portionerar utkommer att drabba er och era identiteter. Vad jag heller inte kan förstå är hur ni låter er bli hans knähundar?

Det är ett enda virrevarr och precis som du säger är det "fiendernas" personer han går åt inte deras handlingarna dessutom leker han med sina medlemmar och utsätter dom för att bli uthängda eftersom det är så hans "fiender" arbetar.. Man gör inte så mot sina och vill man ändå som admin skriva av sig en massa smutsiga personangrepp om sina "fiender" gör så då men ha förståndet att låsa tråden direkt efter trådstarten. Gör bara smutsen läsbar för det här är definitivt ingen debatt om yttrandefriheten och censuren.

Jag tycker det är intressant att de som vill förhindra uthängningar är människor som lever på att fiffla eller som har begått sexuella övergrepp.

Faktiskt har jag nu insett att Flashback gör ett viktigt jobb i att beskriva dessa människor.

Hade inte skelettpappan ständigt dragit upp det så hade tråden om de två nog dött ut. Liksom tråden om Linda hade dött. Men när de nu ständigt ska fortsätta sitt fifflande så lever trådarna vidare.

Jag hade mer sympati för gruppen innan men nu anser jag att det är människor med tvivelaktigt beteende som inte vill att folk ska veta vad de är för några.
Citera
2019-06-07, 09:56
Medlem
Den skitsidan är ju helt (ursäkta mig) mongo.

Amusant att se vilka degenererade personer som döljer sig bakom.

Roande nog tycks sådana alltid ha problem med yttrandefriheten.
Citera
2019-06-07, 10:01
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Är det här tre olika personer? I samma konstellation?

Ja, det är tre olika personer. Det är sammanlagt åtta personer i citat. Jag låter det vara osagt hur nära dessa tre personer känner varandra privat, men han som anmälde Stefan Eriksson för utpressning, startade vid ett tillfälle även ett guldhandelsföretag, och rekryterade då en person med bakgrund inom Uppsalamaffian, som säkerhetschef. Säkerhetschefen var tidigare känd som ligans torped, och var dömd för bland annat rån, misshandel och försök till utpressning.

Han har på senare tid gjort en del affärer med Thony. Men när han inte fick betalt av Thonys bolag, så skickade han en konkursansökan till Stockholms tingsrätt. Konkursförhandlingen skulle ha varit förra månaden, men han begärdes själv häktad samma månad för ekobrott i ett annat ärende. Jag har inte tittat närmare på hur det gick, då han haft en mindre roll inom gruppen. Till skillnad mot Thony, som tillsammans med Kent, är de för tillfället två mest aktiva.

admin
Citera
2019-06-07, 10:06
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Handlar tråden om en hatgrupp som vill tysta Flashback eller handlar tråden om lavemangsex etc etc etc etc etc?
Det handlar om bägge, men främst om gruppen och deras göromål.
Men även beskrivning på vad som skett i deras användare, och där ingår väldigt mycket bajs av någon anledning.
Citera
2019-06-07, 10:09
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av don.t
Det du skriver om är snart 10-års gamla nyheter, det gäller egentligen allt admin tar upp i sina delar. Nu är vi inne på del 3 såg jag, admin slänger ut en handske och medlemmarna och moderatorerna plockar upp den.

Säg mig vad är det för mening av admin att endast skriva trådstarten i sina olika delar om gamla händelser och sen försvinna och låta er ta över smutskastningen? Inte kan man väl säga att det är ett rimligt agerande från admins sida med tanke på att hela skiten går ut på att dessa personer han skriver om inte accepterar jargongen som existerar på t ex det här forumet. Kort och gott han slänger sina medlemmar och moderatorer rätt in i ett krig han inte själv vågar ta med sina "fiender". Ni får istället bli hans knähundar.

Jag bara inte kan förstå hur man som admin utsätter sina medlemmar för detta, han är väl medveten om att resultatet av dessa "delar" han portionerar utkommer att drabba er och era identiteter. Vad jag heller inte kan förstå är hur ni låter er bli hans knähundar?

Det är ett enda virrevarr och precis som du säger är det "fiendernas" personer han går åt inte deras handlingarna dessutom leker han med sina medlemmar och utsätter dom för att bli uthängda eftersom det är så hans "fiender" arbetar.. Man gör inte så mot sina och vill man ändå som admin skriva av sig en massa smutsiga personangrepp om sina "fiender" gör så då men ha förståndet att låsa tråden direkt efter trådstarten. Gör bara smutsen läsbar för det här är definitivt ingen debatt om yttrandefriheten och censuren.
Jag håller inte med dig vad gäller debatt om yttrandefriheten och censuren.
Att censurera innehåll är ju att inte vilja att det skall diskuteras, eller pratas om, sedan är det upp till var och en att välja sina ord i diskussionen.
Admin delgav information vad som pågår bakom kulisserna.
Han/ hon har väl varit tydlig. Finns väl inget mer admin behöver säga om saken.
Det är sedan upp till var och en att säga sin åsikt om saken.
Jag är mest rädd om yttrandefriheten och varför en hatgrupp med inte så trevliga personer skall hota människor till tystnad när de själva inte vill bli uthängda och är värre än värst. Skall dessa personer som är allt annat än vettiga människor tro att de har företrädesrätt vad gäller yttrandefriheten och genom hot.
Hatgruppen hotar människor till tystnad.
Citera
2019-06-07, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tycker det är intressant att de som vill förhindra uthängningar är människor som lever på att fiffla eller som har begått sexuella övergrepp.

Faktiskt har jag nu insett att Flashback gör ett viktigt jobb i att beskriva dessa människor.

Hade inte skelettpappan ständigt dragit upp det så hade tråden om de två nog dött ut. Liksom tråden om Linda hade dött. Men när de nu ständigt ska fortsätta sitt fifflande så lever trådarna vidare.

Jag hade mer sympati för gruppen innan men nu anser jag att det är människor med tvivelaktigt beteende som inte vill att folk ska veta vad de är för några.

Jag har ingen sympati för någon sida och ärligt talat är det här bara ett barnsligt pajkatande som vi medlemmar inte ska bjudas in till. Det här är admins skitgöra.

Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Handlar tråden om en hatgrupp som vill tysta Flashback eller handlar tråden om lavemangsex etc etc etc etc etc?

Admin har ju klistrat in sin tråd i alla forumdelar på flashback vilket borde betyda att medlemmarna i denna tråd fritt får ”debattera” allt från bilar till barn, från pedofili till terrorism, från it-säkerhet till politik, från skvaller till droger, från drycker till hem.från mondo till bizarr osv. Inget medlemmarna (läs knähundarna) bidrar med borde vara offt. Admin ger sina medlemmar fria tyglaratt smutskasta sina ”fiender” inom flasbacks alla ämnen. Allt skitprat man skriver om admins ”fiender” bör ju rimligtvis vara on topic.

I del 4 av denna i denn här soppan kanske vi ska tala om fiendens bilar och barn, det är svårt att förutse vad som ska komma i admins "fortsättning följer". Hittills har ju ämnena varit mycket spridda. Allt från lavemansex och nakenbilder till politik och b-kändisar.
Citera
2019-06-07, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mezmerise
Du vet uppenbarligen inte hur det fungerar. Om man som i FBs fall är måna om integriteten för sina användare så använder man sig inte av virtuella hosts och/eller cloud hosting.

Kolla listan över moderatorer/admins, där finns det 2 admins med titeln tekniker. Är dessa AWS/GCP-anställda?

Snabb googling säger något helt annat. TPB tjänade 4M$ per år i annonsintäkter

https://techcrunch.com/2008/01/31/th...ys-prosecutor/

Du kan alltså 40-dubbla din lägre summa för att komma upp i vad dom drog in, före alla kostnader.

Det är billigt att lagra data, det är nog det minsta problemet. Kan du inte snälla slänga upp något hobby-bygge och försöka serva tiotusentals användare samtidigt och rapportera tillbaka vilka slags svarstider du har, hur ofta sidan ligger nere och vad som händer när du har ett par tusen användare som t.ex. försöker använda en sökfunktion samtidigt.

Kan du nu inte bara erkänna att du dragit fram dina siffror ur röven?
Om du läser förundersökningen så ser du utbetalningarna till svenskarna från israelen som skötte det ekonomiska, isf blåste han dom.. inte helt oväntat. Men då är det ju ännu värre med tanke på hur lite det kostar att driva en server som denna eller TPB.

Raid 5 är bla för att öka prestandan. Och jag tror du har lite för stor tilltro till hur mycket fb bryr sig om sina användares anonymitet. Fattar du inte de är en gimmick. De är inte mer säkra än vilken annat forum som helst. Och alla serverhallar som hyr ut dedikerade maskiner tar allvarligt på säkerhet annars skulle ingen använda dom.

35k använder inte en sökning samtidigt. Sitter du o söker varje ms du är på fb? Jag skulle gissa på ett par tusen förfrågningar samtidigt max. Min gamla 486 66mhz med Linux och 512kbits lina kunde klara ett par hundra förfrågningar samtidigt utan nå större lagg.

Du vet inte va du snackar om när de kommer till de tekniska. Att sätta upp nån som teknisk ansvarig hsde jag också gjort.. jag hade slängt in så många grstisjobbare och påhittade människor som möjligt under anställda för att förklara var annonsintäkterna går. Det är ju väldigt lämpligt om de bor i ett land som företaget inte är reggad i heller av skatteskäl. Då kan man göra över x tusen euro i månaden som man inte behöver skatta för. Och ej heller betala in de sociala avgifterna då de inte är medborgare i landet.
Citera
2019-06-07, 10:16
Medlem

Så det är Flashback de fick min mail och lösenord ifrån alltså.

Det är enda platsen på internet jag använder just dom sakerna i kombination samt inget virusskydd jag testat sedan dess har hittat någon konstigt, så lutar åt att de antingen har avancerade virus eller helt enkelt har hackat FB användarbas. De försökte med utpressning via mail men jag gav dom fingret då det dom skrev var uppåt väggarna felaktigt vilket visade att de enbart hade tillgång till mail samt det här lösenordet och inget annat som de försökte göra sken utav.
Senast redigerad av Kratatch 2019-06-07 kl. 10:19.
Citera
2019-06-07, 10:17
Medlem
Helt sjukt att personer som Maria R varit med i och stöttat en sån skräpgrupp. Var är intelligensen hos våra förtroendevalda?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in