2019-06-07, 10:21
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
Fast är Michael Zand politiker fortfarande? Han lämnade ju SD redan 2009 pga att de i hans ögon var smygrasister. Han står skriven i på Västra Järnvägsgatan 18 i Getinge.

Jag tror det är Maria Robsahm som avses.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Maria_Robsahm
Citera
2019-06-07, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch

Så det är Flashback de fick min mail och lösenord ifrån alltså.

Det är enda platsen på internet jag använder just dom sakerna i kombination samt inget virusskydd jag testat sedan dess har hittat någon konstigt, så lutar åt att de antingen har avancerade virus eller helt enkelt har hackat FB användarbas. De försökte med utpressning via mail men jag gav dom fingret då det dom skrev var uppåt väggarna felaktigt vilket visade att de enbart hade tillgång till mail samt det här lösenordet och inget annat som de försökte göra sken utav.

Men du kan koppla bort din mejl från ditt konto väl?
Citera
2019-06-07, 10:24
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Helt sjukt att personer som Maria R varit med i och stöttat en sån skräpgrupp. Var är intelligensen hos våra förtroendevalda?

Ska man göra en snäll tolkning så kan man nog säga att de kanske försökt få med människor i gruppen som varit "utsatta för näthat" och en del inte har kollat upp vilka människor som är drivande, vilket gör det kanske bra att det kommer ut vilka det rör sig om.

Å andra sidan så drivs "näthatsgranskaren" av någon som blivit dömd för djurplågeri, så...
Citera
Medlem
Fast jag är rätt ny här så känns lite onödigt att yttra mig om något som verkar så stort och allvarligt
Men gillar Kleerup starkt och visste inte att han var en hycklare
Citera
Medlem
Abbadons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Passacaglia
Passacaglia menar att Thony är högst aktiv i sina bedrägeriförsök.

Senaste scamen inbegriper namnen Sprinkle samt Raise Reach

Här har vi Thony i egen hög person, när han försöker(?) värva en ny "kund".
http://forumbilder.se/I5LV4/norelli.jpg

Raise Reach((bra på skicka spam)finns ej på "allabolag", Andreas Sjöstedt, Mattias Ahlberg där
bytte namn till Raire Invest 2018?

Men har alla dessa företag kopplingar med samma muppar?
Tessin, Savelend och Kameo?

Så har vi Cindrigo Inc
Chengdu, Kina, kommer det att bli grön energi av sopor som däck, gummi, plast och oljerester.
jo grön energi hrm...

Oliver Donovan CEO, Sprinkle AB (14 mars 2019) samma företag?

Om det nu är samma bolag.
Senast redigerad av Abbadon 2019-06-07 kl. 10:35.
Citera
2019-06-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Okej.

Då blir det ju ännu värre för annonsörerna eftersom de då är fritt byte och inte kan få upprättelse ...
Det beror på... om företaget är starkt förknippat med en person. T.ex. per Perssons hårklippning. Så kan man dömas för förtal även om man riktar det mot företaget. Det finns praxis på detta.

Annars är ekonomiskt förtal ej straffbart i Sverige. För lite dej inte för mycket på lawline.. De är juriststudenter och oftast klistrar de bara från läroböckerna o vet egentligen inte vad de talar om eller nyare praxis alt vissa nyanser i det juridiska.
Citera
2019-06-07, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom321
Men du kan koppla bort din mejl från ditt konto väl?

Kan jag säkert men vad gör det om infon redan finns?
Citera
2019-06-07, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shalom321
Fast jag är rätt ny här så känns lite onödigt att yttra mig om något som verkar så stort och allvarligt
Men gillar Kleerup starkt och visste inte att han var en hycklare

Det är anmärkningsvärt att du inte visste att han var en hycklare
Han kan sin sak när det kommer till musik, men han har gång på gång bevisat att han inte kan stå för sitt ord. "Hycklare" är synonymt med Kleerup.
Citera
2019-06-07, 10:37
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goderian2
Lavemangsex, pedofili djursex likdelar du kletar mycket på dom för att svärta ner dom, något som inte har att göra med deras påstådda försök att censurera och strypa yttrandefriheten. Du attackerar deras personer inte deras handlingar.

Det är av betydelse i sammanhanget. Det är hyckleri att anklaga någon för att främja pedofili, när detta är just vad de själva gör, till skillnad mot Flashback. Här är ett inlägg som jag postade tidigare i år angående just detta:

"Målsättningen är att ha en seriös och saklig debatt inom områden som sällan eller aldrig diskuteras på andra platser, med undantag för möjligheten att framföra åsikter som är socialt accepterade. Men Flashbacks målsättning har alltid varit att man även ska kunna diskutera känsliga ämnen. vilket då förutsätter att även avvikande åsikter ska kunna framföras."

(FB) Nytt forum: Parafila störningar

Flashback stödjer inte pedofili, och det gör inga företag som annonserar på Flashback heller. Vi stödjer en seriös debatt, där även svåra frågar ska kunna diskuteras. Till skillnad mot exempelvis webbsidan pedofil.se där många nog skulle säga att kritik mot pedofili saknades.

Denna grupp har startat webbsidor där de hänger ut oskyldiga företag som bolags om stödjer pedofili, och har även skickat fejkade skärmdumpar där bolagens annonser hamnat i diskussioner om pedofili. Diskussioner där dessa företag aldrig ens annonserat, men lurats att tro av gruppen.

Denna grupp är - till skillnad mot Flashback - besatta av pedofili, och skriver återkommande om hur de ska skrämma annonsörerna med pedofiler. Samtidigt som de nu plötsligt säger att man ska vara snäll även mot pedofiler, och att han som dömdes för barnsex fick ett väldigt lågt straff eftersom det inte var allvarligt, när det i själva verket var ett års fängelse.

Jag anser att dessa personer ska kunna vara en del av debatten, och att samhället inte blir bättre av att exkludera dessa människor. Vilket är vad som skiljer Flashback mot denna grupp. De angriper pedofiler återkommande på Facebook, medan Flashback förespråkar en saklig debatt. De flesta på Flashback är kritiska till pedofili, men vi klarar ändå av att ha en debatt. Det hade givetvis varit enklare och mer lönsamt att tysta debatten. Vilket är vad som skiljer Flashback mot övriga aktörer. Att vi vågar erbjuda yttrandefrihet även för de som tycker annorlunda. Även om det inte är lönsamt. För jag tror att vi båda vet att Flashback inte gynnas ekonomiskt av att erbjuda en debatt om parafila störningar, där även ämnen som pedofili och nekrofili kan diskuteras. Det är tvärtom en kostnad för oss att erbjuda denna debatt, och de som gynnas är exempelvis flera av medlemmarna i den grupp som nu vill stoppa Flashback.

Så när du skriver att vi "svärtar ner" deras medlemmarna med "Lavemangsex, pedofili djursex likdelar" så beror det på att du anser detta, då Flashback försöker skapa en saklig debatt om just dessa ämnen. Flashback är troligtvis den enda platssen i Sverige där dessa ämnen kan diskuteras sakligt. Något som gruppen nu vill stoppa.

admin
Citera
2019-06-07, 11:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Att vi vågar erbjuda yttrandefrihet även för de som tycker annorlunda. Även om det inte är lönsamt.

Men om bristande lönsamhet inte är ett problem, vad är då problemet med uteblivna annonsörer?

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Det är tvärtom en kostnad för oss att erbjuda denna debatt, och de som gynnas är exempelvis flera av medlemmarna i den grupp som nu vill stoppa Flashback.

Men vad är problemet med att dom vill stoppa Flashback?

Tror du verkligen inte att yttrandefriheten överlever utan Flashback? Det är en ganska grandios självbild du har i så fall.

Du har fortfarande inte lagt ut några bevis på att dom hotar annonsörer, och tills du gör det kan jag inte se det på annat sätt än att dom utnyttjar sin yttrandefrihet på ett fullt legitimt sätt. På samma sätt som du nyttjar din yttrandefrihet för att (försöka) stoppa dom.

Varför tycker du att din sak är finare/bättre?
Senast redigerad av AndersJoh 2019-06-07 kl. 11:13.
Citera
2019-06-07, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Men om bristande lönsamhet inte är ett problem, vad är då problemet med uteblivna annonsörer?

Är du ens läskunnig? Du kan inte citera något och sen hitta på en följdfråga som är helt feltolkad.
Citera
2019-06-07, 11:18
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bacongroggen
Är du ens läskunnig? Du kan inte citera något och sen hitta på en följdfråga som är helt feltolkad.
Om man vill försöka förstöra en tråd så är det en vanlig taktik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in