Citat:
Ursprungligen postat av
don.t
Trådskaparen har valt ut sina ”fiender” med största omsorg. Av de 50 medlemmar i den grupp TS så infantilt kallar hatgruppen väljer admin ut just de ”personer” i hatgruppen som han vet skapar största möjliga effekt. Personerna han hänger ut är välbekanta och illa tålda b-profiler på forumet och helt utan inflytande på vare sig google eller flashback . Ett mycket strategiskt agerande av admin för FB-Medlemmarna går rätt in i fällan och en efter en spelar trådskaparen rätt i händerna. Majoriteten av FB medlemmarna väljer att stödja ”forumet” och ”yttrandefriheten” (läs: trådskaparens privata ekonomiska vinst) och det visar man med att i kör hojta i sina mindre klartänkta inlägg att dom sannerligen kommer att ta bort sin adblocker.
Flashbacks tid är förbi och de enda annonsörerna är några halvillegala spelsajter förmodligen utan licens. Sen någon form av teledejting reklam ser jag vilket i och för sig passar ett forum som har fallit under ”svunnen tid”. Istället för att ragga reklamintäkter på det här viset kanske man ska utveckla forumet och få det säkert. Medlemmarnas största fiende mot att få sina identiteter röjda är inte de du väljer att skapa en tråd om u fiende är du och dina undermåliga regler.
Säg mig hur resonerar ni när ni säger er mest av allt besydda medlemmarnas identitet men ändå ber era medlemmar hjälpa er jaga identiteter. Låt oss säga att jag rapporterar vad jag tror är en 1.07 : a åt dig på forumet, plötsligt är skribenten avstängd utan annonsering. Självklart kan jag lista ut att jag hade ”rätt” i vem skribenten var. Vad jag gör med den infon kan du aldrig veta, kanske jag hjälper de personer du startat tråden om att outa en ny flashback skribent ... (In)direkt är du med och hjälper dina fiender att få fram identiteterna på dina medlemmar.
Jag ser ingen röd tråd alls i din WOT utan endast ett virrvarr av motsägelser men om man ser på din trådstart med öppna ögon så finns det endast ett logiskt alternativ. Pengar för något större intresse av detta "scoop" har du inte fastän du säger dig ha material till en hel bok. Du skapar en nygammal tråd skriver 8 inlägg under några få timmar för att sedan försvinna från dina medlemmar som frågar och undrar. Ge åtminstonde de medlemmar som inte begriper bättre dina "ärliga svar helt utan egen agenda"

FAktum är dock att gruppen som kallas IFS ganska regelbundet talar just om den "stackars förtalade företagaren", alltså troligen Thony.
De andra vet jag inte så mycket om, men Skelettkvinnans pappa verkar ha problem med att skilja vettiga människor från sopor. Han verkar ju t.ex. inte inse att hans egen "dotter" (född man) har ganska gravt abnormalt beteende, utan ojar sig ständigt över hur synd det är att hon näthatas.
Nu har han alltså gett sig i lag med en bunt freaks, bestående av kriminella människor, pedofiler, rättshaverister och liknande, och göra snyfthistorier om dem.
Jag får tyvärr inte länka till IFS-gruppen här i tråden men de har haft återkommande artiklar om den onde journalisten som ständigt förtalar den stackars företagaren.
Nu när jag läser Admins trådstart så klarnar bilden i många frågar jag haft.
T.ex. varför IFS är så fixerade vid att Flashback har en sektion för Pedofili. Jo för att "dottern" tänder på barn och för att prästen som jobbar för SIG-gruppen blivit dömd för sex med en 14-åring.
I princip allt IFS gör är som något slags projicering över sin egen brist på sjukdomsinsikt.