2019-06-02, 20:05
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T-80U
Det är mer än lite underligt att du känner ett sådant hat mot Flashback, och när en sådan önskan att ställa dig på dömda brottslingar, pedofiler och nekrofilers sida, mot Flashback och dess admin.

Vilka prioriteringar gör en sådan som du?

"Okej, 'Nisse' slog ihjäl sin morsa och knullar barn, men han 'näthatar' i varje fall inte på Flashback, så nu ska jag försvara honom med näbbar och klor efter att han försökt få forumet nedstängt då de hade mage att diskutera hans bestialiska handlingar."

Ingen normalt funtad individ förstår hur man kan resonera på det viset. Ingen normalt funtad individ resonerar på det viset.

Handlar nog mer om principer, något du vet föga om, än att försvara pedofiler.
Citera
2019-06-02, 20:05
Medlem
Ziayas avatar
Drama!

Vad ska hända?
Citera
2019-06-02, 20:06
Medlem
DarkwingdDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Det är med största sannolikhet inte hans riktiga namn.
du har rätt många använder falska namn
Senast redigerad av DarkwingdDuck 2019-06-02 kl. 20:09.
Citera
2019-06-02, 20:08
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuslimsktSverige
Får du faktiskt gå tillbaks i historien och läsa tråden. Sitta ljuga är inte okej

Vad svamlar du om?
Citera
2019-06-02, 20:09
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QxZtVyPrQ9981AZX
Jag har alltid ställt mig frågan var man överhuvudtaget har en server i Sverige.
En CDN räcker väl gott och väl för hastighet?

Säg det. Det kan nog bara de som driver forumet svara på. Min gissning är förvisso att det enda som faktiskt finns hos Bahnhof är en "reverse proxy".
Citera
Moderator
T-80Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Vi ska klargöra för oss, pedofiler har störst svängrum har på flashback, ingen människa skulle någonsin få för sig att ha ett delforum för såna skitfolk, bara flashback tänker på det. Vadå, dom ska också få koma till tals, är det jag som nu försvarar dom, eller flashback?

Om vi lämnar dina bästa medlemmar pedofiler ett tag åt sidan, varför ska någon som gjort ett rån på 90- talet än idag få finnas på flashback? Tex Mattias Flink som bytt namn, ska han förföljas av er tills sin död? Men att du är idiot förstår jag bättre nu!

Ja, pedofiler får diskutera här. Oavsett om forumledningen gillar det eller inte. Det kallas yttrandefrihet. Det du väljer att göra är att relativisera grova brott, och försvara censur av de som vill diskutera allmän information. Det är något helt annat.

Mattias Flink är ingen bankrånare. Han är en massmördare. Med tanke på hans labila psyke, som redan en gång lett till 7 människors död och 3 skadade, så finns ett långtgående allmänintresse av att diskutera det.

Återigen: Du vill att bestialiska brottslingar inte diskuteras. Varför?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SalaciousCrumb
Men vem är det som generellt har gjort fel från början? Den som utfört ett brott eller som har haft ett väldigt klandervärt beteende eller de som skriver om denna person? Eller är det enligt dig de som tillåter att det skrivs om denna som ska hängas i gryningen? Då har vi flyttat skulden väldigt många steg från ursprungssyndaren. Bekvämt.

Jag har aldrig sett "Flashback" hänga ut personer. Jag har däremot sett användare göra det. Det är väl en jävla skillnad.

Har har vi ett dagsfärskt troll, om jag skriver eller hänger ut bilder på barn, är det mitt ansvar eller flashbacks ansvar att raderade det? Jag har en timma på mig, sen äger flashback det. Lär dig lite saker innan du börjar nynna på saker du inte har koll på.
Citera
2019-06-02, 20:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Vad svamlar du om?

Läs tråden om Lexbase ditt jävla pundhuvud. Det personen påstod stämmer, kan inte påstå annat
Citera
2019-06-02, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fritt
Precis, och flashback har blvit ett farligt ställe att skriva på. Någon kommer fram här och säger, det kommer inte drabba mig men oops så är användaren med namn, adress och användarnamn uthängda.
Lycka till! De enda som blivit uthängda är de som reggat sig med en personlig adress och/eller erkänt att de skrivit på FB. I övrigt är det fullkomligt hopplöst att knyta enskilda till en viss användare. Om gruppen gör det så föreslår jag en polisanmälan för förtal mot företrädaren för gruppen.
Sen en anmälan till Facebook.
Citera
2019-06-02, 20:12
Medlem
En kommentar om pengar.

Det kostar pengar att driva Flashback. Frågor om pengar blir när det kommer till kritan existenshotande. Inga pengar, inget forum.

Det vore helt felprioriterat om de som driver Flashback inte reagerade på hotade intäkter. Självklart gör de det, och med rätta.
Citera
2019-06-02, 20:12
Medlem
Linnar Carlsson är mycket noga med att försvara skelettkvinnan
var helst hon diskuteras. Jag tror det börjar gå upp för en annan
vem hen är...

Citat:
Linnar Carlsson skriver:
11 mars, 2014 kl. 11:59
Skelettkvinnan fríades helt från brott. Hon var bara en vanlig person med läran om skelett som en tidigare hobby.
Ytterligare en händelse som spred moralpaniken vida omkring…
Citera
2019-06-02, 20:13
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Finns även en norsk alternativ nyhetssida, vars annonsörer drog sig tillbaka, efter "press" ifrån.., ja säg det ?

Ca två månader sedan. Blir att undra över om detta "A12" gäng står bakom det även..

Den alternativa nyhetssidan : https://resett.no/
Frågan är vad medlemmarna i A12 gör om de får smaka på samma medicin?

Att hota någon anonymt är ju inte speciellt svårt..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in