2019-06-02, 18:28
Medlem
Vintergrisens avatar
Är inte det här lite av gammal skåpmat? Visst, delar är väl nya, som exempelvis kändisarnas medverkan, att de huserar på Facebook, deras agg mot Google, osv. men den s.k. "skelettkvinnan" och hennes far har väl drivit någon slags kampanj mot Flashback all sedan hennes rättsfall uppmärksammades här på forumet?
Citera
2019-06-02, 18:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Årets tråd. Sjukt laddad inför fortsättningen! Räknar med tyngre namn än redan nämna klappmongon, Runar liksom...
Runar förvånar mig faktiskt inte, får kalla vibbar av honom.
Citera
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ancistrus
Så beträffande detta forum, vad har denna grupp hitintills gjort för något? Finns det någon information (eller spekulationer?) om vad de kan tänkas göra framöver? Och vad har Flashback gjort/kommer göra för att försöka motverka detta?

Jag kommer att återkomma med detaljer, och berätta vad de sysslar med.
Jag kommer även att länka till dessa uppdateringar i starttråden så ni enklare hittar dem.
Om jag postar allt samtidigt så kommer ingen att orka läsa texten.
Det finns material till en hel bok, men någon sådan kommer inte.
Jag kommer istället att redogöra vad dessa personer sysslar med direkt i denna tråd.

admin
Citera
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Alltså, den här gruppen har avhandlats tidigare om jag minns rätt. Som admin kan du nog leta rätt på trådarna. Men att de nu skulle köra All-in i kriget mot FB känns väldigt märkligt.

Vore intressant att höra varför de skulle vilja det. Att ha Runar med i gruppen är lite som att köra en facepalm med en stekpanna.

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Jag kommer även att länka till dessa uppdateringar i starttråden så ni enklare hittar dem.
Jag kommer istället att redogöra vad dessa personer sysslar med direkt i denna tråd.

admin

Give em hell!
Citera
2019-06-02, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Vilket järngäng! Gillar speciellt nekrofilen, en oväntad tvist. Hur dessa individer lyckats skrämma upp Flashback's admins gör mig dock lite konfunderad.. Skyddas de av kändisarna på något vis? Har de stöd av personer "högre upp"?

Det är säkert bättre om admin svara själv på varför deras verksamhet är allvarlig för Flashback. Min gissning är att det har att göra med att de har resurser, kanske framför allt tid, men även pengar. Resurser tillsammans med vilja kan ställa till massa skada för en verksamhet som Flashback. Det har nog inte så mycket med hur tunga / farliga personerna bakom egentligen är. Sen tror jag risken är att deras verksamhet får någon typ av 'tyst beskydd' från andra yttrandefrihetsfientliga tyngre aktörer.
Citera
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin

admin

I och med att du har tillgång till namnen kan du väl köpa domarna isåfall på Lexbase och ladda upp dem här för allmän beskådning?

Det är krångligt att söka via diarienummer.

Screenshots på deras aktiviteter gentemot Flashback som detaljerat påvisar deras manipulering av bilder etc som har skrämt iväg annonsörer kan ni även gärna länka också.
Senast redigerad av QxZtVyPrQ9981AZX 2019-06-02 kl. 18:38.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Ser fram emot flera namn !

..och undertrådar som skapas om dessa gökar, tex i "kändisskvaller" !
Citera
Medlem
Jag kanske överskattar flashback men borde dom/ni inte ha överlägsna verktyg inför ett sådant här krig? Kanske denna tråden är menad som en mantelrörelse för att visa att nu börjar det närma sig vedergällning?
Citera
2019-06-02, 18:31
Medlem
Artikel19s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Vilket järngäng! Gillar speciellt nekrofilen, en oväntad tvist. Hur dessa individer lyckats skrämma upp Flashback's admins gör mig dock lite konfunderad.. Skyddas de av kändisarna på något vis? Har de stöd av personer "högre upp"?

Nekrofilen - det ringer en klocka här. Är det den jag tror att det är så talar vi meganekro. Historien var vida omskriven för några år sedan och inte bara i Sverige.
Citera
Medlem
Ingrosso, Kleerup och Søgaard.

Hahaha, fan, gubbarna utanför Coop har mer klass.
Citera
Medlem
Wayaheads avatar
Leeeeets get ready to ruumble! Kom igen bara så får vi se vilka som springa sick sack i kulsvärmarna!
Citera
2019-06-02, 18:33
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Årets tråd. Sjukt laddad inför fortsättningen! Räknar med tyngre namn än redan nämna klappmongon, Runar liksom...

Skulle inte vara mycket till Scooby Doo twist om det visade sig att "Kent" är Runar Søgaard.

Nog skulle jag förstå om kändisar och politiker med makt skulle vilja tvinga Google att sluta arkivera och indexera trådar på Flashback.

Skvaller (och domar) kommer ofta högre upp i sökresultaten än kändisars egna hemsidor t.ex.

Att förbjuda forumet hade varit en helt annan historia. Hade vi haft högre i tak skulle forumet aldrig blivit särskilt poppis. Det vet människorna bakom åsiktskorridoren om inget annat.

Pissrännor i all ära.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in