2019-06-04, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det här är litet OT nu men är det inte så att en uppmärksammad konstnär oftast tjänar på uppmärksamheten oavsett vad uppmärksamheten grundar sig i?

(Jag har själv inte tagit det av hans produktion eftersom det inte riktigt är OnT, ska jag säga.)

Hur som helst önskar jag honom framgång i sin konstnärliga karriär.

Den här killens liv har trasats sönder helt, framgång tror jag är det minst som korsar hans tankar just nu.
Citera
2019-06-04, 02:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Jodå dom äger ett hus!
Se min post två poster ovan din.

Ja de står väl som ägare till huset men tidigare i tråden framkom väl att det var högt belånat?
Citera
2019-06-04, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Det är bara att kolla mantalsskrivningsadressen på Ratsit.
Dessutom har både KVP och Aftonbladet bilder.
(Obs! Det är byggnaderna bakom den täta häcken det gäller.
Man får nästan ha röntgenblick för att urskilja något.)
Angående köpeår etc, har det redan avhandlats i tråden, likaså adressen.
Läs tråden!

En karta och mantalskrivningsadress säger ingenting om ägande. Jag skiter i allt det för övrigt, ska lägga tråden åt sidan och hämta mig. Verkligen är ju tio ggr värre än den värsta mardrömmen. Stackars barn.
Citera
2019-06-04, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Den här killens liv har trasats sönder helt, framgång tror jag är det minst som korsar hans tankar just nu.

Jag hoppas och tror att han kan komma att få god hjälp med sitt trasiga liv, Hursomhelst önskar jag honom all välgång . . .

Lämnar nu det här OT sidospåret.
Citera
2019-06-04, 02:11
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Just det. Kan säkert användas mot föräldrarna. Om den vuxne sonen får veta att hans konst diskuteras här ska han veta att alla är på hans sida. Varenda människa vill att han ska må bra och få all hjälp han behöver. Jag hoppas att han fått kontaktpersoner, eller lämnas han vind för våg som "myndig"? Svårt att tänka mig ett jobbigare läge än det som är nu. Familjen upplöst, allt som varit sant visar sig vara fel. Övergiven av samhället två gånger. Först som barn, nu som vuxen?

Det har du helt rätt i.
Tog bort länken i mitt inlägg, jag behöver inte hjälpa till att sprida den även om den finns utlagd redan.
Jag hoppas, och vill tro, att både han och hans syskon får all upptänklig hjälp av engagerade och kompetenta människor.
Hoppas också att han fortsätter med sin konst. Han är begåvad och konsten kan vara till enorm hjälp för att ta sig igenom det här.
Senast redigerad av Cating 2019-06-04 kl. 02:15.
Citera
2019-06-04, 02:12
Medlem
Citat:
Det här är litet OT nu men är det inte så att en uppmärksammad konstnär oftast tjänar på uppmärksamheten oavsett vad uppmärksamheten grundar sig i?

(Jag har själv inte tagit det av hans produktion eftersom det inte riktigt är OnT, ska jag säga.)

Hur som helst önskar jag honom framgång i sin konstnärliga karriär.
Ja ok berömmelse till varje pris, en hårdhudad kändis kanske tänker så.
Men Nä skulle nog inte tro att en ung mänska tänker på det viset,men jag känner ju inte grabben-
hoppas han utvecklas än mer.
Citera
2019-06-04, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating

Försöker som alla andra hitta någon form av förklaring till dessa föräldrars agerande. Kan de ha varit så inne i sin önskedröm/fantasivärld av att vara det enormt lyckade globetrotter paret att de gjort allt, precis allt, för att upprätthålla den bilden?
Självklart måste barnen tala engelska, de ska ju ha vuxit upp i olika länder och bara haft huset som någon typ av sommarbostad?

Hur stark isolering de utsatts för kan illustreras av den omtalade bananen. Inte bara att barnet tydligen aldrig ätit en banan. H*n har uppenbarligen inte sett någon annan äta en heller. Inte hemma, inte på tv, inte på nätet?
Ingen kontakt alls utåt?

Var barnen tvungna att inte visa sig, för då spricker bilden av framgångssagan? Medan alla i branschen trodde familjen jetsettade i USA så satt de i själva verket i villan i Ystad och levde på bidrag?

Eller så är det ljusår från sanningen.
Kanske går det inte att förstå.

Det här fallet är bara så vidrigt tragiskt.

Än så länge obegripligt, finns det länkar till föräldrarnas fejjor (eller andra sidor där man kan få nåt som helst grepp om dom)?
Citera
2019-06-04, 02:15
Medlem
MrFrisses avatar
P*rnilla Br*nd*stam är född i Kirseberg, har ett syskon. Mamman dog -04, pappan lever.

H*ns Br*nd*stam är född i Överum, har ett syskon. Pappan dog -08, mamman lever.

Kan någons död startat galenskaperna?

För dom som vill leta vidare, så finns Sveriges Befolkning 1980 och 1990 att ta hem från tpb. Även Sveriges Dödbok finns där.
Senast redigerad av MrFrisse 2019-06-04 kl. 02:24.
Citera
2019-06-04, 02:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Än så länge obegripligt, finns det länkar till föräldrarnas fejjor (eller andra sidor där man kan få nåt som helst grepp om dom)?

Occhams rakkniv säger mig att någon förälder eller båda föräldrarna lider av psykiska besvär.
Citera
2019-06-04, 02:28
Medlem
Citat:
Occhams rakkniv säger mig att någon förälder eller båda föräldrarna lider av psykiska besvär.

Ja, manipulativt beteende verkar ju vara svårt förekommande.

Kan vara ett kräk som manipulerat och brutit ner alla andra, men också nån konstig urspårning av två vuxna som fått snöbollseffekt.

Vet vi mer om föräldrarna kanske mer går att begripa.
Citera
2019-06-04, 02:28
Medlem
Ninjaortens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jardin
Barnen pratade inte svenska kunde man läsa i artikeln.
Handlar detta om romer ?
Vart då ?
Citera
2019-06-04, 02:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gottmooos
Ja, manipulativt beteende verkar ju vara svårt förekommande.

Kan vara ett kräk som manipulerat och brutit ner alla andra, men också nån konstig urspårning av två vuxna som fått snöbollseffekt.

Vet vi mer om föräldrarna kanske mer går att begripa.

Det kan röra sig om att den/de sjuka har projicerat sin paranoia på barnen - Omvärlden antas vara för farlig för barnen. Därför isolerar sig föräldern eller föräldrarna, med barnen i det trygga hennet.

Jag har sett liknande i mitt arbete.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in