2019-06-04, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peachfuzz
What? Du skojar va? Sarkasm?

Det är ju för fan random doodles i valfritt ritprogram?!

Det finns väl en hög risk att konsten kan innehålla mycket information för en bildterapeut. Både våld, skrik och övergrepp tyvärr.

http://bildterapi.se/bildterapi/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Hur tänker du nu? Sonen är väl begåvad oavsett vad föräldrarna ställt till med?
Jag tänkte på hur sonen känner sig när hans konst hamnar här, i en tråd som inte har med hans konstnärlighet göra..
Jag gillar hans alster och blir nyfiken på mera, och kanske flera skribenter också tänker i samma banor..
Citera
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
När ägde de ett stort herrgårdsliknande hus på Österlen och var dvs på vilken adress?
Lite sorglustig skylt på Googles Streetview precis i gränsen till "herrgården".
Nr 887 skall det vara.
Fast bara sorgligt egentligen..
https://www.google.se/maps/place/%C3...4!4d14.1221492
Citera
2019-06-04, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Det var heller inte någon SUV, det var väl en Chrysler Voyagerr. Närmast en minibuss.

Gick på den lätta tyvärr, borde lärt mig att det där nicket sprider desinformation. Tack. En minibuss för att transportera alla inburade.
Citera
2019-06-04, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Dom levde ett dubbelliv helt klart. Dom ägde ett stort herrgårdsliknande hus på Österlen och körde en stor SUV.
Reste mycket varför barnen befann sig på skola i USA.

Rimmar lite illa med sjukdom och bidragsberoende. Kan jag tycka.

SUV var fel. Hur vet du att de äger sitt hus? Det spelar ingen roll. Föräldrarna sabbade barnens liv, hoppas det går att ställa till rätta.
Senast redigerad av rappytt 2019-06-04 kl. 01:54.
Citera
2019-06-04, 01:53
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
SUV var fel. Hur vet du att de äger sitt hus?
Jodå dom äger ett hus!
Se min post två poster ovan din.
Citera
2019-06-04, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sorcar
Jodå dom äger ett hus!
Se min post två poster ovan din.

Vad har du för bevis på det? Utdrag hur fastighetsregistret? Lagfart? Köpeår?
Citera
2019-06-04, 01:58
Medlem
Catings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marytose
http://gallerifalkenbergskonstskola....c*r-brendest*m

Får ångest av hans bilder..
På sista sidan av hans konstverk syns ett papperscollage som i mina ögon ser ut som någon form av övergrepp.
Titeln är ”Heavy burden”.

Även pappans foton på DeviantArt ger kalla kårar. Tänker på bilderna av de nakna Barbiedockorna.
Vad har försiggått i det där huset egentligen...

Försöker som alla andra hitta någon form av förklaring till dessa föräldrars agerande. Kan de ha varit så inne i sin önskedröm/fantasivärld av att vara det enormt lyckade globetrotter paret att de gjort allt, precis allt, för att upprätthålla den bilden?
Självklart måste barnen tala engelska, de ska ju ha vuxit upp i olika länder och bara haft huset som någon typ av sommarbostad?

Hur stark isolering de utsatts för kan illustreras av den omtalade bananen. Inte bara att barnet tydligen aldrig ätit en banan. H*n har uppenbarligen inte sett någon annan äta en heller. Inte hemma, inte på tv, inte på nätet?
Ingen kontakt alls utåt?

Var barnen tvungna att inte visa sig, för då spricker bilden av framgångssagan? Medan alla i branschen trodde familjen jetsettade i USA så satt de i själva verket i villan i Ystad och levde på bidrag?

Eller så är det ljusår från sanningen.
Kanske går det inte att förstå.

Det här fallet är bara så vidrigt tragiskt.
Senast redigerad av Cating 2019-06-04 kl. 02:04.
Citera
2019-06-04, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag tänkte på hur sonen känner sig när hans konst hamnar här, i en tråd som inte har med hans konstnärlighet göra..
Jag gillar hans alster och blir nyfiken på mera, och kanske flera skribenter också tänker i samma banor..

Det här är litet OT nu men är det inte så att en uppmärksammad konstnär oftast tjänar på uppmärksamheten oavsett vad uppmärksamheten grundar sig i?

(Jag har själv inte tagit det av hans produktion eftersom det inte riktigt är OnT, ska jag säga.)

Hur som helst önskar jag honom framgång i sin konstnärliga karriär.
Citera
2019-06-04, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cating
Får ångest av hans bilder..
På sista sidan av hans konstverk syns ett papperscollage som i mina ögon ser ut som någon form av övergrepp.
Länk struken

Även pappans foton på DeviantArt ger kalla kårar. Tänker på bilderna av de nakna Barbiedockorna.
Vad har försiggått i det där huset egentligen...

Försöker som alla andra hitta någon form av förklaring till dessa föräldrars agerande. Kan de ha varit så inne i sin önskedröm/fantasivärld av att vara det enormt lyckade globetrotter paret att de gjort allt, precis allt, för att upprätthålla den bilden?
Självklart måste barnen tala engelska, de ska ju ha vuxit upp i olika länder och bara haft huset som någon typ av sommarbostad?

Hur stark isolering de utsatts för kan illustreras av den omtalade bananen. Inte bara att barnet tydligen aldrig ätit en banan. H*n har uppenbarligen inte sett någon annan äta en heller. Inte hemma, inte på tv, inte på nätet?
Ingen kontakt alls utåt?

Var barnen tvungna att inte visa sig, för då spricker bilden av framgångssagan? Medan alla i branschen trodde familjen jetsettade i USA så satt de i själva verket i villan i Ystad och levde på bidrag?

Eller så är det ljusår från sanningen.
Kanske går det inte att förstå.

Det här fallet är bara så vidrigt tragiskt.

Just det. Kan säkert användas mot föräldrarna. Om den vuxne sonen får veta att hans konst diskuteras här ska han veta att alla är på hans sida. Varenda människa vill att han ska må bra och få all hjälp han behöver. Jag hoppas att han fått kontaktpersoner, eller lämnas han vind för våg som "myndig"? Svårt att tänka mig ett jobbigare läge än det som är nu. Familjen upplöst, allt som varit sant visar sig vara fel. Övergiven av samhället två gånger. Först som barn, nu som vuxen?
Senast redigerad av rappytt 2019-06-04 kl. 02:15.
Citera
2019-06-04, 02:02
Medlem
Sorcars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vad har du för bevis på det? Utdrag hur fastighetsregistret? Lagfart? Köpeår?
Det är bara att kolla mantalsskrivningsadressen på Ratsit.
Dessutom har både KVP och Aftonbladet bilder.
(Obs! Det är byggnaderna bakom den täta häcken det gäller.
Man får nästan ha röntgenblick för att urskilja något.)
Angående köpeår etc, har det redan avhandlats i tråden, likaså adressen.
Läs tråden!
Citera
2019-06-04, 02:03
Medlem
Jag tror det bästa man kan göra för myndiga killen är att inte hänga ut honom på något sätt.

Ska han ha en chans att bryta isoleringen och den tama socialtjänsten i Ystad inte vågar göra nåt är det nog bäst han får välja sin exponeringsnivå själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in