2019-11-04, 20:49
Medlem
Skumma helt klart. Vad har dom pysslat med i det där huset egentligen?

Barn omhändertas ju inte hursomhelst av myndigheterna så bör varit rätt illa.
Citera
2019-11-04, 20:49
Bannlyst
Både föräldrar, myndigheter och tv4’s reporter verkar helt körda.
Citera
2019-11-04, 20:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har utmålats som manipulativa monster-föräldrar - så jag tror det är bra att de går ut. Så här utifrån sett så känns de normala. Det myndiga barnet valde att bo kvar hemma. Sjukvården sa att barnen inte var undernärda. Men de talade tydligen dålig svenska - blev undervisade hemma på engelska. Men det är ju inte förbjudet.

Vet inte vad jag skall tro faktiskt.

Har man inte sett och träffat barnen är det ju svårt att tro något.

Men eftersom det faktiskt är ganska svårt att få igenom LVU i dagens Sverige så tror jag att de här barnen hade det ganska illa.
Citera
2019-11-04, 20:58
Medlem
elimes avatar
Efter att ha läst domen och sett Kalla fakta är det i mina ögon tydligt att åtminstone en av föräldrarna (mamman) är en tvättäkta psykopat.
Citera
2019-11-04, 20:59
Medlem
Browndawgs avatar
Dom påstår att dom har varit i Danmark under fyra år (utan pass), och av dessa 4 år kan man visa upp bokning om 14 nätter och några bilder.

Det är ju något som verkligen inte stämmer. Föräldrarna köpt några böcker och försökt undervisa barnen själva. Det är ju inte toppen.
Citera
2019-11-04, 21:00
Bannlyst
Kalla faktas reporter ställer inga giftiga frågor till föräldrarna, riktigt usel journalistik.
Föräldrarna är psyksjuka.
Citera
2019-11-04, 21:02
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elime
Efter att ha läst domen och sett Kalla fakta är det i mina ögon tydligt att åtminstone en av föräldrarna (mamman) är en tvättäkta psykopat.
Jag håller med, hade svar på precis allt och inget stämde.

Förövrigt är den förra skolchefen ett bra exempel på varför vi borde återinföra tjänstemannaansvaret, efterblivna hagga som godkände den engelska skolan år efter år..
Citera
2019-11-04, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Har man inte sett och träffat barnen är det ju svårt att tro något.

Men eftersom det faktiskt är ganska svårt att få igenom LVU i dagens Sverige så tror jag att de här barnen hade det ganska illa.

Det kan vara barnen som sagt att de inte vill träffa föräldrarna. Barnens redogörelse av åren kan mycket väl gett en helt annan bild än föräldrarna ger.

Att föräldrarna endast får ha telefonkontakt med dessa ses som väldigt, väldigt speciellt åtgärd, på mycket allvarliga grunder.

/insyn hos socialen.
Citera
2019-11-04, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intruder
Du har självfallet varit isolerad, 360 dagar av 365.

Tack, det är exakt min poäng.
Att det finns bilder på barnen när de varit utanför gården vid något eller några tillfällen förändrar inte det faktum att de berövats en normal barndom och befunnit sig isolerade under i stort sett hela uppväxten.
Citera
2019-11-04, 21:08
Medlem
Skidlifts avatar
Vad jobbar föräldrarna med?
Citera
2019-11-04, 21:09
Medlem
swimmingpools avatar
Helt otroligt att folk efter att ha sett Kalla Fakta fortfarande tror att föräldrarna är psykopater. Dom verkar ju hur normala och trevliga som helst. Lite bohemiska visst, men det är inte olagligt.

Det är ju myndigheterna som har haft dålig koll och sen helt plötsligt tar dom barnen. Hade dom undersökt saken från början och haft översikt hade dom ju vetat hur det låg till.

Stackars föräldrar som blir ifråntagna sina barn.
Citera
2019-11-04, 21:09
Medlem
Slipsluders avatar
En stor gård, om än lite underhållet, fullt med konstglas, en studsmatta, två hundar och en rad annat. Samtidigt ska man mätta sig själva och fem barn. Hur har man råd med allt detta? Jobbar föräldrarna? Fem barn som är hemskolade måste betyda att föräldrarna är hemma relativt frekvent? Så hur har dom haft råd med allt detta?

Nu tror jag inte ett öga på att familjen varit utomlands i den omfattning som föräldrarna beskriver, men om dom har det så är ju även där en hel del utgifter. Ingen verkar ha känt dom, och samtidigt som bor på en jättestor gård och har en hel del dyra tillhörigheter och utgifter. Vad har dom levt på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in