Citat:
Ursprungligen postat av
torstenferdinand
Jag har själv Asperger och kontrollbehov är då fan det minsta jag lider av. Autism-spektrat är rätt så brett och vittomfattande. Och inte fan skulle jag isolera och vanvårda mina egna barn i flera års tid helt pga min diagnos. Att dessa föräldrar är någon form utav sociopater eller psykopater med ett extremt kontrollbehov och narcissism har du nog rätt i, men rätt larvigt av dig att släpa in Asperger i det hela.
Har hela svenska staten Asperger också enligt din logik? Med tanke på svenska statens extrema kontrollbehov över allt och alla menar jag.
De vanvårdar dem givetvis inte medvetet. Antingen tror de på allvar att detta är bra (vilket det verkar som), eller så har de tappat kontrollen över sin situation.
Och kontrollbehov till följd av autism är troligt. Men skönt för dig att du slipper kontrollbehovet.
Citat:
Ursprungligen postat av
Livsmissbrukare
Psykiatriska problem? Alternativmänniskor?
Dessa två. Om samtliga barn har en psykisk funktionsnedsättning så måste det bero på ärftlighet.
I utredningen spekulerar de i om ev. hemmiljö eller kosten kunde vara en orsak, men sådana här diagnoser föds man ju med, även om hemmiljön givetvis kan förvärra. Om de nu med säkerhet har sådana diagnoser.