2019-06-02, 18:40
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Finns ej i något register m.m. - då ser det mer ut som ett bygg än en fysisk person, antagligen därför som socialen kom över och kollade läget - för att bekräfta att det fanns/inte fanns några barn.

Ett bygg?
Citera
2019-06-02, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
För alla. Enligt domen tycks alla barnen lida av NPF och har således ännu större behov av omvärldens stöd. För att inte tala om rättigheten att ta del av lämplig vård. Föräldrarna å sin sida menar att desss diagnoser är kända för dem och just skälet till att de isolerat barnen. Jag uppfostrar en grabb med NPF själv och min största rädsla är att han ska bli en isolerad hemmasittare. Tanken har aldrig slagit mig att isolering skulle vara den bästa lösningen för honom, tvärtom.

Jag är mest orolig för de äldsta ungarna. De små har alla möjligheter att få igång utvecklingen och komma ikapp men för de större kan det bli svårare. Speciellt när de inte själva vill förändra något.

Men vad handlar det om? Religion? Psykiatriska problem? Alternativmänniskor? New går?

Exakt.... Jag tror inte föräldrarna är syskon som någon var inne på förut. Men en mix av "Captain Fantastic meets Genie" vore något kanske.
Citera
2019-06-02, 18:55
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ja nu kallnade sekt-spåret en hel del i alla fall. Om det nu inte är en satanist-sekt dvs.

Bisarra människor minst sagt i vilket fall.

Tror inte de tillhör en sekt. Sekter brukar ju bygga på att man så att säga integreras i sekten, sugs upp i den. I det här fallet verkar de ju helt isolerade.

Men kanske att familjen i sig är en sekt? Möjligen med religiösa inslag? Omvärlden är ond osv..

Eller nåt ”folie en famille”-aktigt.
Citera
2019-06-02, 18:56
Medlem
Tänkte också på att polisen reagerade på något på vinden. Kanske det har med detta att göra, från artikeln:

"Att ett av barnen pratar om smärtfulla övergrepp beror, enligt föräldrarna, på att hen har haft hälsoproblem under uppväxten. Därför har ”medicinska åtgärder” vidtagits – handlingar som barnet har upplevt som ”obehagliga”."
Citera
2019-06-02, 19:01
Medlem
Barnen måste ju ha blivit sjuka, alla barn blir sjuka, om dom inte haft kontakt med myndigheter hur har dom då löst sånt? Öroninflammation t ex. Kan det ha funnits fler barn? Hoppas polisen grundligt undersöker äldre bostäder och mark dom haft tillgång till.

Vad är oddsen att två såna här människor träffar varandra?

Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Tänkte också på att polisen reagerade på något på vinden. Kanske det har med detta att göra, från artikeln:

"Att ett av barnen pratar om smärtfulla övergrepp beror, enligt föräldrarna, på att hen har haft hälsoproblem under uppväxten. Därför har ”medicinska åtgärder” vidtagits – handlingar som barnet har upplevt som ”obehagliga”."
Åderlåtning? Lavemang? Andeutdrivning? Inget förvånar längre.
Senast redigerad av ompiliompi 2019-06-02 kl. 19:06.
Citera
2019-06-02, 19:11
Det här med den avvikande kosten,kan de ha satt ungarna på ketogen kost ? Den är ju ganska avvikande och kan dämpa NTP- dianoser enligt vissa 'lärda', dessa 'lärda'har också teorier om tarmarnas påverkan på NTP -diagnoser.

Spekulerar.
Citera
2019-06-02, 19:18
Medlem
Prokrastineras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Barnen måste ju ha blivit sjuka, alla barn blir sjuka, om dom inte haft kontakt med myndigheter hur har dom då löst sånt? Öroninflammation t ex. Kan det ha funnits fler barn?

De har fått vård för mag-/tarmbesvär, njurproblem. Och haft kontakt med nån norsk psykolog förr.
Citera
2019-06-02, 19:21
Medlem
Prokrastineras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Jag har själv Asperger och kontrollbehov är då fan det minsta jag lider av. Autism-spektrat är rätt så brett och vittomfattande. Och inte fan skulle jag isolera och vanvårda mina egna barn i flera års tid helt pga min diagnos. Att dessa föräldrar är någon form utav sociopater eller psykopater med ett extremt kontrollbehov och narcissism har du nog rätt i, men rätt larvigt av dig att släpa in Asperger i det hela.

Har hela svenska staten Asperger också enligt din logik? Med tanke på svenska statens extrema kontrollbehov över allt och alla menar jag.

De vanvårdar dem givetvis inte medvetet. Antingen tror de på allvar att detta är bra (vilket det verkar som), eller så har de tappat kontrollen över sin situation.

Och kontrollbehov till följd av autism är troligt. Men skönt för dig att du slipper kontrollbehovet.

Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Psykiatriska problem? Alternativmänniskor?

Dessa två. Om samtliga barn har en psykisk funktionsnedsättning så måste det bero på ärftlighet.

I utredningen spekulerar de i om ev. hemmiljö eller kosten kunde vara en orsak, men sådana här diagnoser föds man ju med, även om hemmiljön givetvis kan förvärra. Om de nu med säkerhet har sådana diagnoser.
Citera
2019-06-02, 19:26
Medlem
'Sammanfattningsvis konstaterar förvaltningsrätten att M, S, E och F Br*ndestam på det sätt som framgått ovan utsatts för mycket
allvarliga brister i omsorgen. Förvaltningsrätten får närmast intrycket att
vårdnadshavarna, särskilt Pernilla Br*ndestam, genom att kontrollera och
fokusera på mat, medicin och toalettvanor försöker knyta syskonen Br*nde-
stam så hårt till sig att de inte ska kunna bli vuxna. Detsamma gäller under-
låtenheten att lära dem klara de mest basala saker som hur man duschar,
väljer kläder och, i F fall, äter själv. Även valet att inte låta syskonen
Br*ndestam gå i vanlig skola eller i något annat sammanhang träffa andra vuxna och barn för att skapa egna relationer utanför familjen innebär att de
fråntas möjligheten att utvecklas till självständiga vuxna individer. Pernilla
och Hans Br*ndestam har uppgett att de valt att ha engelska som första
språk i hemmet. Med hänsyn till att familjen i vart fall de senaste åren varit
bosatta i Sverige och tycks ha för avsikt att förbli det, så kan även det tolkas
som ett sätt att isolera syskonen Br*ndestam från resten av samhället.'

Hur är det möjligt att dessa föräldrar inte sitter inne (eller åtminstone på psyk)?

Finns det inga Flashbackare på Österlen? Vad är det här för djävla ägg och varför får dom fortsätta kontrollera 18-åringen?
Citera
2019-06-02, 19:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Jo, men då har han ju funnits i registren åtminstone sen han började gymnasiet. Och hur kan han fixa gymnasiet om han varit så vanvårdad och språkkunskaperna så eländiga? Han kan inte skala en banan, men plugga konst på distans går bra? Hur har han ens varit behörig?
Gissar att barn nr ett fått en lite normalare uppväxt till en början? Det är ju inte han som inte kan skala en banan utan det är ju de minsta barnen.
Citera
Medlem
t0k3ns avatar
O verkar ju ha någorlunda web-vana iallafall. Hans email är ju, utan att skriva ut: "OK Welcome Back n00b". Notera nollorna.
Citera
Medlem
Munchhausen by proxy, hon arbetar som socialsekreterare, de är miljöpartister, kommer från religiösa hem och startar en egen övergreppssekt. Det är min teori. Kan tänka mig att det finns ganska många familjer som denna i Sverige, de upptäcks sällan eftersom de är väl integrerade i Miljöpartiet och Feministiskt Initiativ.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in