2020-02-18, 00:06
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nije
Jag tycker om mitt tråkjobb. Tycker om ordning och reda. Numrerade pärmar i olika färger, mappar med olika märkning, pappershögar sorterade efter datum. Alltid det nyaste först och allt har sin plats. Det gör mig avslappnad.

Förövrigt så går det bra. Med vardag och sådant där. Jag jobbar, promenerar, handlar, lagar mat, diskar, skriver och håller mig vaken till kvällen. Det är helt okej. Ett helt vanligt liv, precis som jag ville ha det när jag låg där på sjukhuset och storgrät över min egen hopplöshet. Över hur uppfuckad min situation var, på alla plan som finns. Det känns skönt att minnas det och känna att det var länge sedan.

Va fint. Jag har varit där nästan. Jag kämpade för och komma till en sån vardag och var på god väg. Men föll.

Jag är nu på väg till samma punkt and beyond!
Citera
2020-02-18, 17:38
Avslutad
Varför kommer jag tillbaka hit till flashback hela tiden? Vill bara lägga av med skiten och fokusera på livet istället. Varför sitta och snoka omkring och älta om saker jag ändå inte kan påverka eller bara ska ge fan i att bry mig om egentligen? Jag vet inte. Jag vet bara att jag är jävligt trött på mig själv och tänker bara passa på att be om ursäkt åt allt och alla jag förolämpat under min tid på flashback.

Nu räcker det. Jag lovar. Jag är klar med flashback nu. För min egen och andras skull. Adjö.
Citera
2020-02-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Varför kommer jag tillbaka hit till flashback hela tiden? Vill bara lägga av med skiten och fokusera på livet istället. Varför sitta och snoka omkring och älta om saker jag ändå inte kan påverka eller bara ska ge fan i att bry mig om egentligen? Jag vet inte. Jag vet bara att jag är jävligt trött på mig själv och tänker bara passa på att be om ursäkt åt allt och alla jag förolämpat under min tid på flashback.

Nu räcker det. Jag lovar. Jag är klar med flashback nu. För min egen och andras skull. Adjö.
För att du är svag som alla andra här. Ska säga dig en sak, att av de normala människor jag har mött har ingen velat ha med Flashback att göra. Inte ens de normala rasisterna.

Känner samma som dig förutom att jag inte ber om ursäkt, det är alla idioter här som ska göra det isf.

Bli inte personen som ältar samma sak om och om igen, de är patetiska och få saker äcklar andra så mycket. Imorgon bla bla bla.

Med det sagt ska du vara snäll mot dig själv, du är inte ensam om stt vara en av de värdelösa, en av de kassa, en av dem som aldrig riktigt får vara med där det händer.

Styrkekramar
Citera
2020-02-18, 19:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4
För att du är svag som alla andra här. Ska säga dig en sak, att av de normala människor jag har mött har ingen velat ha med Flashback att göra. Inte ens de normala rasisterna.

Känner samma som dig förutom att jag inte ber om ursäkt, det är alla idioter här som ska göra det isf.

Bli inte personen som ältar samma sak om och om igen, de är patetiska och få saker äcklar andra så mycket. Imorgon bla bla bla.

Med det sagt ska du vara snäll mot dig själv, du är inte ensam om stt vara en av de värdelösa, en av de kassa, en av dem som aldrig riktigt får vara med där det händer.

Styrkekramar

Vet du vad? Jag håller med dig. Jag äcklas utav mig själv och känner mig som ett patetiskt missfoster. Flashback är ett äckligt jävla gift. Ett spindelnät som hur man än försöker (om man är svag som jag) inte kan trassla sig ur. Gjort är gjort liksom. Kommer aldrig mer igen. Det jag skrivit här får jag ta på mig och skämmas över för resten av mitt liv.

Återigen vill jag bara be om ursäkt till allt och alla jag förolämpat, kränkt och hånat helt i onödan.

Förlåt.
Citera
2020-02-18, 23:15
Avslutad
”Det är ur människans existensiella aspekt som hennes liv skapas och inte ur omständigheter utanför henne själv. De yttre omständigheterna är bara en följd av hennes existensiella behov. Söker en människa svaren på sina livsfrågor enbart genom intellektuell förståelse - vare sig denna förståelse är filosofisk, psykologisk eller religiös - finner hon inga svar som kan förändra hennes liv eftersom hon söker utanför sig själv.

Istället måste en människa söka svaren bortom intellektet djupt inne i sig själv. Hon förstår då att ingenting händer av en slump utan att meningen med livet är att hon ska få möjlighet att förstå vad hennes svårigheter ytterst bottnar i. Sedan gäller det att finna en bättre väg i livet - en väg där de tidigare svårigheterna istället blir möjligheter.”

En tankeställare.

Ur boken Att må dåligt är en bra början
Citera
2020-02-18, 23:21
Avslutad
Ända sedan tonåren har jag känt mig som ett enda stort socialt experiment. En labbråtta. En leksak i stat och myndigheters händer.

Jag vill inte vara eran labbråtta längre. Jag vill inte må så här. Jag vill inte. Jag vill bara inte.

Och flashback gör mig bara till ett ännu värre vrak. Åt helvete med detta. Jag vill bara ha lugn och ro. Vara ifred från samhället och politiken. Jag måste sluta stressa sönder över allt skit som händer där ute. Jag måste släppa taget.

Jag måste sluta komma hit. Sagt och gjort. Adjö.
Citera
2020-02-18, 23:21
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Vet du vad? Jag håller med dig. Jag äcklas utav mig själv och känner mig som ett patetiskt missfoster. Flashback är ett äckligt jävla gift. Ett spindelnät som hur man än försöker (om man är svag som jag) inte kan trassla sig ur. Gjort är gjort liksom. Kommer aldrig mer igen. Det jag skrivit här får jag ta på mig och skämmas över för resten av mitt liv.

Återigen vill jag bara be om ursäkt till allt och alla jag förolämpat, kränkt och hånat helt i onödan.

Förlåt.

Inget att skämmas över, ta lärdom från dina misstag så erhåller du visdom och kan undvika i framtiden liknande misstag, det är så du växer som individ.
Citera
2020-02-19, 00:29
Medlem
Har varit en stygging. Neej men alltså jag är egentligen kluven. Både tacksam och bitter.
Citera
2020-02-19, 05:23
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbacksuger4

Styrkekramar
Att kalla sig en av dem värdelösa är väll för fan inte att vara snäll? Stick från flashback med din inställning är det ju skit konstigt att du stannar. Va stark och gå vidare med livet? Styrke kram.
Citera
2020-02-19, 06:15
Medlem
svartnatt666s avatar
Livet. Lär. Vad? Jag minns när jag föddes. Haha nej det gör jag inte alls. Men några år efter. Trodde mmm. Alla människor är jätte bra. Sen. Jag minns inte. Men blir helt rasande. Vilket svin. Så jävlar rädd nu. Jag förstår. Men det var ju länge sen. Jag är stor du är liten. Dig ska vi slå blodig. Varför? Då går ingenstans. Dig ska vi slå blodig. Jag minns. Bröt ihop efter. Gick mitt i vägen. Dig ska vi misshandla.
Citera
2020-02-19, 06:37
Medlem
svartnatt666s avatar
Fy fan vad jag hatar människor. Dig ska vi skada. Noll ursäkter. Du ska råka illa ut. Noll ursäkter. Fuck dig. Du är värdelös. I all oändlighet. Nej. Men du är värdelös. Jag skiter i livet. Och jag skiter i dig. Du har fel.
Senast redigerad av svartnatt666 2020-02-19 kl. 06:44.
Citera
2020-02-19, 06:53
Medlem
svartnatt666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dopamina
Jag fick lågdos tjack (dex snabbverkande) halva mitt unga vuxna liv och det räddade mig men sen kom en ny läkare och plockade det utan anledning. Nu är jag pundare igen. Åtminstone i huvudet. Lider med dig dock. Körde på meth innan jag blev tjackmedicinerad och jävlar vilken skön effekt. Tur jag inte fastnade i skiten men tillgången var så där så det blev hederligt blomster för det mesta, och kokain iv. Var typ ostoppbar och impulsiv så hade det inte varit för medicinen hade jag varit död för länge sedan. Nu är jag out of control mentalt. Pallar inte ett riktigt återfall men om situationen kräver det så tar jag ett.

Jag hoppas du klarar av att sluta. Tycker inte eget bruk är polisens angelägenhet öht utan vårdens. Men det här landet kör sitt eget race likt Filippinerna i en västerländsk tappning. Jag kräks på Sveriges narkotikapolitik.

Sympati över att du inte kan knarka? Underlig fråga. Jag tycker mest synd om dig men om polisen kan rädda dig ur missbruk (tvivlar) så är det bra. Jag tror dock de flesta knarkare behöver substitut men det är dåligt på den fronten. Det är bara heroinister som är särskilt privilegierade i dagens samhälle.
Lider med dig. Raseri. Står inte ut längre men det slutar inte. Ingen förstår. Jag förstår. Kanske räcker så? Blir behandlad som värdelöst skit hela livet. Eller hur? Vad fan vill livet mig?!?!?! Har jag fel? Jag haaaatar livet? Som mig? Det var aldrig ditt fel. Men du trodde det. Sen blir du arg för du inser. Du förtjänade inte skiten någonsin. Ilskan. Ska lära dig du förtjänar bättre. Det som gör ont ska göra ont tills du fattar. Du förtjänar bättre.

Om du är destruktiv mot dig själv. Samarbetar du med dem som gjorde dig illa. Sluta med det omgående. Styrkekram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in