2019-10-18, 14:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av particulum1
Har du den fortfarande? Är du lycklig nu?

har väl ett helt ok liv rent allmänt , det är mitt lilla problem just nu som ställer till måendet och grubblerier att lösa det om det går

löser jag det , så vist kommer jag då att vara mer lycklig i framtiden .

att förneka lycka , är att förvandlas till en bitter individ , för lycka finns i så mycket olika ting
Citera
2019-10-18, 14:42
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carbonlife
har väl ett helt ok liv rent allmänt , det är mitt lilla problem just nu som ställer till måendet och grubblerier att lösa det om det går

löser jag det , så vist kommer jag då att vara mer lycklig i framtiden .

att förneka lycka , är att förvandlas till en bitter individ , för lycka finns i så mycket olika ting
Då förstår du samtidigt att du definierar vad lycka är själv och kan således inte applicera det på mig då jag har helt andra definitioner.

Jag är lycklig eftersom jag inte letar efter lycka, det är min lycka och lycksalighet, det är så jag blev lycklig och det är så jag förblir lycklig; genom att inte leta.
Senast redigerad av particulum1 2019-10-18 kl. 14:48.
Citera
2019-10-18, 14:48
Bannlyst
Citat:
Då förstår du samtidigt att du definierar vad lycka är själv och kan således applicera det på mig då jag har helt andra definitioner.

Jag är lycklig eftersom jag inte letar efter lycka, det är min lycka och lycksalighet, det är så jag blir lycklig och det är så jag förblir lycklig; genom att inte leta.

det handlar inte om att leta efter lyckan , det är att riktig lycka dyker upp lite då och då under ett liv ,
tex du träffar på någon du gillar , du skaffar dej en hund , du kryper i grottor och klättar i berg , du vandrar i skog och natur , du lagar en god middag till dej och någon annan .

sådana enkla saker i livet , men det är klart vill man inte se lyckan i livet så blir det svårt
Senast redigerad av carbonlife 2019-10-18 kl. 14:51.
Citera
2019-10-18, 14:49
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
varför ens umgås eller ha kontakt med sådana människor ?

men ska må bra med de man umgås med , har alltid varit min filosofi
Ja precis. Jag valde något jag mådde dåligt över. Suit yourself.
Citera
2019-10-18, 14:53
Medlem
particulum1s avatar
Citat:
det handlar inte om att leta efter lyckan , det är att riktig lycka dyker upp lite då under ett liv ,
tex du träffar på någon du gillar , du skaffar dej en hund , du kryper i grottor och klättar i berg , du vandrar i skog och natur , du lagar en gog middag till dej och någon annan .
Som försvinner så fort man slutar göra eller ha det eftersom man inte kan ha en hund hela livet, man kan inte krypa i grottor hela livet, klättra i berg hela livet, vandra i skogen hela livet, laga god mat till någon annan hela livet.

Citat:
sådana enkla saker i livet , men det är klart vill man inte se lyckan i livet så blir det svårt
Jag ser lycka, jag ser den bara inte vara ett flyktigt göromål som att äta mat eller klättra i grottor som du gör, förstår du att jag ser lycka i ett annat perspektiv än du gör? Lycka ser jag som ett permanent balanserat sinnestillstånd fritt från lidande.

Eller förnekar du detta även fast jag skriver det till dig och säger att jag inte ser lycka?
Senast redigerad av particulum1 2019-10-18 kl. 14:57.
Citera
2019-10-18, 14:54
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystos
Whiiiiiii, I don’t doubt that, Buddha. Men sorry, du är ej Buddha o folk blir ej det av passivitet.

Av passivitet blir folk: lata, tjocka, dystra, självupptagna, uppgivna o självmordsbenägna.
Nej. Sitt ner och håll käften. Det kommer gynna dig.
Citera
2019-10-18, 14:56
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mystos
Whiiiiiii, I don’t doubt that, Buddha. Men sorry, du är ej Buddha o folk blir ej det av passivitet.

Av passivitet blir folk: lata, tjocka, dystra, självupptagna, uppgivna o självmordsbenägna.
Verkligen. När allt blir as jobbigt. Bara sitt ner och håll käften. Så sitter man så. Tills det går över.
Citera
2019-10-18, 14:57
Medlem
nu har man fuckat upp livet igen väntar bara på att någon som känner mig får reda på det och allt helvetet ska bryta ut
allt känns bara skit just nu vill inte leva men vill heller inte dö
Citera
2019-10-18, 14:57
Bannlyst
Citat:
Som försvinner så fort man slutar göra eller ha det eftersom man inte kan ha en hund hela livet, man kan inte krypa i grottor hela livet, klättra i berg hela livet, vandra i skogen hela livet, laga god mat till någon annan hela livet.

Jag ser lycka, jag ser den bara inte vara ett flyktigt göromål som att äta mat, klättra i grottor eller äta mat som du gör, förstår du att jag ser lycka i ett annat perspektiv än du gör? Lycka ser jag som ett permanent balanserat sinnestillstånd fritt från lidande.

Eller förnekar du detta även fast jag skriver det till dig och säger att jag inte ser lycka?

ett liv utan lidande ? du verkar då verkligen leva i din bubbla
klart du får uppleva lidande , livet går liksom upp och ner för oss alla , utan lidande i bland så ser du inte heller lyckan när den kommer .

det du snackar om är att bara leva utan att vara särskillt medveten
typ en zombie i mina ögon
Senast redigerad av carbonlife 2019-10-18 kl. 15:01.
Citera
2019-10-18, 14:58
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 866597
nu har man fuckat upp livet igen väntar bara på att någon som känner mig får reda på det och allt helvetet ska bryta ut
allt känns bara skit just nu vill inte leva men vill heller inte dö
Äh. Fuckat upp det. Jag har med fuckat upp det. Man vänjer sig.
Citera
2019-10-18, 15:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zajjah
Äh. Fuckat upp det. Jag har med fuckat upp det. Man vänjer sig.

man försöker lära sej av sina misstag , så man slipper samma i framtiden
Citera
2019-10-18, 15:02
Medlem
zajjahs avatar
Citat:
jag har då upplevt mycket lycka under mitt liv , lycka finns om du söker

Citat:
man försöker lära sej av sina misstag , så man slipper samma i framtiden
Nej. Haha. Nej. Såhär tänker jag. Att det gjorde ont och hade sig. Ok. Bra. Då vet jag hur det känns. Nästa gång blir det lättare. Blev svartsjuk. Bra. Då vet jag. Ja du fattar. Hur jag tänker?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in