Citat:
Ursprungligen postat av
Papper1512
I samma intervju som jag länkade till nyss förklarar Musk att han pumpar doge för att det vore coolt om en meme blir världsvaluta. Han har i andra intervjuer sagt att han föredrar doges baslager pga korta blocktider.
Personligen tror jag hela hans engagemang för doge är en blandning av ”titta jag kan påverka marknaden” samt pump and dump.
Jag har sett intervjun om det är den med Jack Dorsey och Cathy Woods. Har för mig att han tillägger att det är för att han uppskattar ironin med en valuta som (som du skriver) startade som en meme, och som egentligen är värdelös, blir den valuta som vinner. Det är så det ofta blir med saker världshistorien igenom, har jag också för mig att han sa något om, samtidigt som han skrattade.
Jag tror att det är en pump men inte dump, utan att han kommer att köra det som ett livslångt trolleri av världen (så där ingår ju, som du skriver om, ett element av makt över marknaden/världen. Samtidigt som han hjälper världen med en massa saker så tillåter han sig att skratta åt den.
Samtidigt är han, och hans företag, som sagt investerade i BTC, så jag misstänker att han inser att Doge aldrig kommer att bli världsvaluta.