2022-05-30, 10:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Nu verkar ni spåra ur totalt. Din kompis hittade ju bara på att jag skulle vara god för 30k.

Hen ville väl vara schysst. En kebabsvarv kan inte vara värd många kronor.

Citat:
Sedan är det ju ni som hela tiden har sagt att Musk inte har sålt sina bitcoin, inte jag. Han äger ju dem via Tesla och inte personligen, eller hur?

Som andra svarat dig i tråden. Musk äger BTC (liksom Tesla och Space X)

Citat:
Och är det inte konstigt att ett bilföretag har ett börsvärde mångdubbelt sina konkurrenter men tjänade mer pengar på att köpa bitcoin förra året än på att sälja bilar? Om det påståendet nu stämmer, det var ju någon av er genier som hävdade det, inte jag.

Inte för oss som förstått BTC.

Citat:
Väldigt surrealistisk diskussion nu alltså

Det tenderar att bli så när man inte förstår ämnet.
Senast redigerad av SithMaster 2022-05-30 kl. 10:16.
Citera
2022-05-30, 10:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Hen ville väl vara schysst. En kebabsvarv kan inte vara värd många kronor.

Som andra svarat dig i tråden. Musk äger BTC (liksom Tesla och Space X)

Inte för oss som förstått BTC.

Det tenderar att bli så när man inte förstår ämnet.

Låter som att ni har slut på argument nu när ni bara attackerar mig som person

Hur mycket bitcoin äger Musk nu då? Går det att verifiera? Ärlig fråga. Jag vill också gärna veta hur mycket det är i förhållande till hans innehav av doge.
Citera
2022-05-30, 10:29
Avslutad
Citat:

Hur mycket bitcoin äger Musk nu då? Går det att verifiera? Ärlig fråga. Jag vill också gärna veta hur mycket det är i förhållande till hans innehav av doge.

Ingen aning, men han kan nog köpa mer än ett litet antal kebabsvarvar för sina coins.

Men förmodligen inte mer BTC än att de utgör en bråkdel av hans ekonomi, det har ju varit din poäng hittills. Att Musk trollar med en bråkdel av sin förmögenhet. Du övergick ju till det efter att du inte fick gehör för din tidigare teori att Musk är ointelligent. Eller så kom du själv på hur otroligt korkad den teorin var.
Citera
2022-05-30, 10:42
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Onekligen en mycket trevlig range att trada inom. Lokalt är jag bara intresserad av 31300 short, eller golden ratio 28440 long.

https://www.tradingview.com/x/6MMwcblm/
Sådärja

Nästa, short 31315 https://www.tradingview.com/x/b27sjcH4/
Citera
2022-05-30, 10:44
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ingen aning, men han kan nog köpa mer än ett litet antal kebabsvarvar för sina coins.

Men förmodligen inte mer BTC än att de utgör en bråkdel av hans ekonomi, det har ju varit din poäng hittills. Att Musk trollar med en bråkdel av sin förmögenhet. Du övergick ju till det efter att du inte fick gehör för din tidigare teori att Musk är ointelligent. Eller så kom du själv på hur otroligt korkad den teorin var.

Jag har aldrig påstått att han är ointelligent. Jag frågade bara hur du har beräknat hans intelligens. Lägg av med halmgubbarna, tack.

Teslas innehav av bitcoin är ju offentligt och den är en liten bråkdel av Musks totala förmögenhet. Det är det enda vi vet helt säkert. Du får gärna komma med fler siffror om du har sådana.

Sedan spekulerade jag i vad det kan finnas för anledningar bakom innehavet. Det är (nästan) ingen förutom Musk själv som vet det.
Citera
2022-05-30, 10:45
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:

Det finns ingen data på det. Dock har Musk sagt att han har en hel del bitcoin och lite eth och doge. Att det är mycket mer bitcoin än de andra.
Citera
2022-05-30, 10:49
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Det finns ingen data på det. Dock har Musk sagt att han har en hel del bitcoin och lite eth och doge. Att det är mycket mer bitcoin än de andra.

Ni fanboys kanske borde hålla lite lägre profil gällande Musk och hans eventuella innehav av bitcoin i så fall, det låter inte som något superstarkt argument för dess prisutveckling.

"han har sagt..."
Citera
2022-05-30, 10:53
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Källa: https://youtu.be/G0jiSm52Bcg
Kolla runt 6:50 och 19:30
Citera
2022-05-30, 10:54
Avslutad
Citat:
Jag har aldrig påstått att han är ointelligent. Jag frågade bara hur du har beräknat hans intelligens. Lägg av med halmgubbarna, tack.

Du har definitivt ifrågasatt Musks intelligens här i tråden kebabsvarvarn.

Citat:
Teslas innehav av bitcoin är ju offentligt och den är en liten bråkdel av Musks totala förmögenhet. Det är det enda vi vet helt säkert. Du får gärna komma med fler siffror om du har sådana.

Sedan spekulerade jag i vad det kan finnas för anledningar bakom innehavet. Det är (nästan) ingen förutom Musk själv som vet det.

Du skrev att Musk tycker om att trolla. Ja skulle jag säga, och det största trolleriet kommer att vara att göra en skräpvaluta som Doge till en valuta som faktiskt används av Space X, Tesla och Twitter.

Min uppfattning är att hans intresse för Doge är ett trolleri, med seriösa följdverkningar. Att Space X, Tesla och Musk själv köpt BTC är dock inte trolleri utan en investering i den nya världsvalutan.
Citera
2022-05-30, 11:41
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Sådärja

Nästa, short 31315 https://www.tradingview.com/x/b27sjcH4/
Shooooort it
Citera
2022-05-30, 11:45
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
The return of the wick. https://ibb.co/XZxHbcw

2st Stopping Volume Candels också. Notera att desto längre wicken är på dessa candels, desto mer styrka i stoppandet.
Verkar som det var bra tryck i stoppet. Tyvärr så tror jag vi kommer gå ner och jobba av den wicken lite till.

Men det är också möjligt att dem kommer tillbaka till den senare.

Ganska spännande tider atm i charten.
Citera
2022-05-30, 17:45
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Du har definitivt ifrågasatt Musks intelligens här i tråden kebabsvarvarn.

Du skrev att Musk tycker om att trolla. Ja skulle jag säga, och det största trolleriet kommer att vara att göra en skräpvaluta som Doge till en valuta som faktiskt används av Space X, Tesla och Twitter.

Min uppfattning är att hans intresse för Doge är ett trolleri, med seriösa följdverkningar. Att Space X, Tesla och Musk själv köpt BTC är dock inte trolleri utan en investering i den nya världsvalutan.
I samma intervju som jag länkade till nyss förklarar Musk att han pumpar doge för att det vore coolt om en meme blir världsvaluta. Han har i andra intervjuer sagt att han föredrar doges baslager pga korta blocktider.

Personligen tror jag hela hans engagemang för doge är en blandning av ”titta jag kan påverka marknaden” samt pump and dump.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in