2022-07-20, 11:12
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Och Bitcoin kommer då sluta bete sig som en risk on asset, en tech stock, och börja bete sig som det den är ämnad för att vara.

Du menar det du önskar att den vore? Det enda du skriver i alla dina inlägg är önsketänkade och ohederliga tolkningar av lösa fakta.
Citera
2022-07-20, 11:21
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Hört talas om Google?
Du får första träffen, 10 exempel.

Men gissar att det är ett par tusental. Bara Grayscale har nog tusen som investerat i Bitcoin via dem.

Ok?

Apropå mitt inlägg ovan. Topplistan på bolag som äger bitcoin består till större delen av skumma blockchain-företag och dylikt (utöver bluffen Microstrategy och Tesla då). Känns ju sådär stabilt. Men du vinklar det som om det fanns många företag som investerar en betydande del av sin kassa i bitcoin. Det finns knappt några.
Citera
2022-07-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Nu råkar jag ju veta "varför" den stannade vid 17.6 Det är enligt mig inget annat än att priset söker sig till likviditet och value gaps, eller gann nivåer. Här är varför jag tyckte 17.6 var intressant t.ex: https://www.tradingview.com/x/LSFQ3ZJP/
Utzoomat på monthly så ser du value gapet: https://www.tradingview.com/x/si7OPFAv/

Folk komplicerar saker alldeles för mycket och har en massa jävla trendlinjer på sin chart. Det fungerar inte. Jag har hållt på med det här i 5 år nu och skalat av det som inte fungerar. Vilket är det mesta.

Och btw, om du kollar på min månadschart så ser du varför jag lade mig kort vid 48, som du kanske kommer ihåg Men visst, det fanns inget som sade att det 100% skulle ner till 20k. Men just då var bias nedåt.

Trading är faktiskt inte så svårt, det följer logik. Den största fienden är känslor och otålighet. Och moonboys på twitter/youtube. Fundamentals i all ära men att köpa eller sälja i blindo är inte den bästa strategin.

Jo, trading är svårt, bränn av flera tusentals trades, publicera sedan nätmäklarutskrifterna via en video (inte fejkat bild) så man kan verifiera om du verkligen är en duktig trader. Låt mig gissa, you wont do it?

All forskning visar att trading är extremt svårt och nästan ingen lyckas. Det är nybörjare som har lite tur som tror att deras strategi är bra.

Finns säkert strategier som vinner 90 % av gångerna men som har -EV. På sikt förlorar du.
Citera
2022-07-20, 21:31
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dajmkulan
Jo, trading är svårt, bränn av flera tusentals trades, publicera sedan nätmäklarutskrifterna via en video (inte fejkat bild) så man kan verifiera om du verkligen är en duktig trader. Låt mig gissa, you wont do it?

All forskning visar att trading är extremt svårt och nästan ingen lyckas. Det är nybörjare som har lite tur som tror att deras strategi är bra.

Finns säkert strategier som vinner 90 % av gångerna men som har -EV. På sikt förlorar du.
Dom flesta misslyckas för dom inte har tålamodet att fortsätta när dom förlorar pengar det första året eller två.

Riskhantering är a och o.

Nej självklart tänker jag inte göra mig besväret med videobevis bara för att nån på flashback tycker jag ska göra det
Citera
2022-07-20, 21:36
Medlem
Citat:
Dom flesta misslyckas för dom inte har tålamodet att fortsätta när dom förlorar pengar det första året eller två.

Riskhantering är a och o.

Nej självklart tänker jag inte göra mig besväret med videobevis bara för att nån på flashback tycker jag ska göra det

Riskhantering har 0 betydelse om ditt förväntade expected value är negativt, förstår du detta ja eller nej?

Du är ingen trader, du är en mytoman. Jag kan belägga allt jag säger. Kan du? Nix.

99 % av alla som påstår att de är framgångsrika traders ljuger enligt min erfarenhet. Men givetvis tävlar du mot algoritmer och vinner, jo tjena.
Citera
2022-07-20, 23:15
Medlem
Tesla har dumpat nästan alla sina bit-con nu, som jag läser det så blev köpet av bit-con en minusaffär för dom.
Citera
2022-07-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr.STHLM
Alla gör sina egna investeringsval. Vilka bolag lägger sin kassa i BTC(förutom Musk dravel).
Musk säljer sina bit-con nu, även han verkar tappa tron.
Citera
2022-07-20, 23:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2
Tesla har dumpat nästan alla sina bit-con nu, som jag läser det så blev köpet av bit-con en minusaffär för dom.

Tesla har sålt 75% av sitt innehav förefaller det som.

https://techcrunch.com/2022/07/20/tesla-dumped-75-of-its-bitcoin-holdings/
Citera
2022-07-21, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bidet2

Nä, du är då inget snille direkt 🤡

Dem har sålt av 75% under Q2. Inte nu.
Säga upp folk eller sälj bitcoin?

Bullish IMO. Pris stabilt.
Hade varit bearish med btc vid 20k och behöva sitta och vänta på att Musk skulle säljas fortfarande. Nu är det över 👍🏽
Citera
2022-07-21, 00:59
Medlem
Citat:
Är det något speciellt som gör att du är bullish long term just nu? Volym? CVD? Muh news?
BTC skulle kunna gå upp till 40k och fortfarande vara i en nedåtgående trend

Det är oändligt mer sannolikt med 10k innan 100k om man säger så.

Ingen aning om de va makrobottnen.
Men bullish short term iaf. Spx och nasdaq gröna, så nån form av risk on har återvänt.

Typ alla stora fula fiskar är likviderade. Alla dem har kapitulerat eller tvångssålt.
3AC, Do Kwon, Tesla, Celsius

Det är bara Saylor kvar. Men han är väl den enda med äkta 💎 hands. Tror vi måste mycket lägre till för att de skulle hända nåt där..
Så vänd på frågan, vem är kvar att sälja??

Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Ja, i alla fall jag tycker att det ser ut att vara över, för tillfället åtminstone. Det kan kanske komma ett ras igen som går än lägre, men jag tror att den ska upp en tid framåt. (Ej investeringsråd!)

När vi nu åter rör oss uppåt så är det i en så mycket sundare situation än förra gången vid den här prisnivån. Andelen idioter i marknaden, t.ex. folk som tror att bitcoin är en riskaktie snarare än en försäkring mot kollapsande fiatvalutor, banksystem och regeringar, lär vara mindre. Hävstänger har likviderats, massor av folk som hade belånat sina bitcoin har förlorat dem, endera genom att priset gick ner för mycket eller genom att skojarföretaget som de lånade ut bitcoinen till har gått omkull. Många måste ha lärt sig, endera den hårda vägen eller genom avskräckande vittnesmål, att hålla hårt i sina bitcoinnycklar och inte använda hävstänger.

En av de fina sakerna med bitcoinvärlden är just att priset tillåts rasa, företag gå i konkurs och marknaden finna sin botten utan att någon riksbank, statsmakt eller dylikt lägger sig i. Det osunda kan sköljas bort i en relativt kortvarig men desto intensivare krasch.

Således finns nu goda förutsättningar för marknaden att bestämma bitcoins egentliga värde, som troligen är högre än 23000 dollar som den ligger på i skrivande stund.

Jag påminner om att bankväsendet är allt annat än robust, och att tillgångar utanför systemet, såsom främst bitcoin, kommer att bli synnerligen värdefulla om/när det börjar haverera.

Jag postar ånyo inslaget om bankerna i Kina och kompletterar med ett ytterligare inslag:

https://www.youtube.com/watch?v=DF__Gr_NVok

https://www.youtube.com/watch?v=eikrolANohw

Tänk vilken betydligt bättre situation de drabbade kineser befinner sig i som har ignorerat statens förbud och regleringar och har behållit sina bitcoin eller fortsatt att samla på sig bitcoin på svarta marknaden.

En rejäl bankkris i Kina torde dra med sig bankerna i västvärlden, så fler länder kan snart befinna sig i liknande eller värre situationer, om det nu inte räcker med de problem som de stigande räntorna med påföljande ras på fastighetsmarknaden, med mera, kommer att orsaka på hemmaplan.

Observera att de positiva sakerna med att äga bitcoin i en krissituation bara gäller om man kontrollerar sina bitcoinnycklar. Att äga bitcoincertifikat eller ha ett tillgodohavande på Coinbase eller liknande kommer inte att vara till någon nytta i ett sådant läge.

Indeed.
Marknaden har verkligen rensats senaste 2 månaderna.
Citera
2022-07-21, 07:04
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Typ alla stora fula fiskar är likviderade. Alla dem har kapitulerat eller tvångssålt.
3AC, Do Kwon, Tesla, Celsius

Marknaden har verkligen rensats senaste 2 månaderna.

Hur vet du att det var "typ alla"? Önsketänkande?
Citera
2022-07-21, 08:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av AgentofSith
Tesla har sålt 75% av sitt innehav förefaller det som.

https://techcrunch.com/2022/07/20/tesla-dumped-75-of-its-bitcoin-holdings/

Musk har tydligen sagt att Tesla ska köpa tillbaka sina BTC för ett lägre pris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in