2021-04-10, 09:26
Medlem
Colosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Snart (om inte redan) så börjar vi röra oss in i nivåer som i framtiden kommer vara nästa botten.

Tänk uppgivenheten för ett år sedan, när den bottnade vid 4000. Samma uppgivenhet kommer vi ha kring dessa nivåer inom något år eller två.

Bara Google trends som indikerar, som jag tolkar den , att vi kanske kommer se en mer utdragen uppgång likt Microsoft, Amazon, Google eller Apple.

Jag sätter en blow off top som ~tre gånger tidigare topp som hållit säg~en månad. Så ~60 000$×3=180 000$ härifrån. Sen har vi bara spenderat fyra månader ovanför ATH. Topp 2017 låg nio månader bort. Så kanske två swingar upp till. Första nu. Den andra till toppen efter midsommar.
Citera
2021-04-10, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
60k

Hoppas det håller över helgen nu!

Jag personligen undrar att vad väntar bitcoinister på?
Om det är nu 60k och kanske men ingen vet likt 100k när inge vet?
Blir det 100k vad väntar jag på då?
Hur länge ska man vänta tills jag dör eller istället plocka ut räntan jag får när och om btc
går upp i pris.
Alla gör klart vad dom vill men jag har börjat utnyttja btc ränta jag får vid prisuppgång.
Citera
2021-04-10, 10:08
Medlem
Citat:
Någon är sugen på Bitcoin...
https://twitter.com/JonnyMoeTrades/status/1380749086085763072?s=20

För att inte tala om Ethereum (tråd)
https://twitter.com/JonnyMoeTrades/status/1380728021770964992?s=20

Intressant att det verkar vara mycket intresse från Asien senaste tiden.
Tror flera av de senaste pumparna varit under deras "dagtid".

Korea med sin kimchi premium pris på bitcoin, sen har vi stora uttag av BTC från Binance. Tror de kan va motsvarigheten till Coinbase Pro för institutioner i Asien.

Lite On chain data
Miners position index (över 2 realiserar de vinster, runt 0 ackumulerar de BTC): https://i.imgur.com/aprpKDX.png
Alltså starkt förtrående för fortsatt uppgång av miners nu.

BTC Netflow från Binance senaste dagarna: https://i.imgur.com/rVQ1eRN.png
Mer tas ut än som sätts in.
Senast redigerad av Richard-Heart 2021-04-10 kl. 10:15.
Citera
2021-04-10, 10:09
Medlem
Kurt-Beritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av butkus
Hur länge ska man vänta tills jag dör eller istället plocka ut räntan jag får när och om btc
går upp i pris.
Alla gör klart vad dom vill men jag har börjat utnyttja btc ränta jag får vid prisuppgång.

Vad använder du pengarna på som du tar ut då?
Citera
2021-04-10, 10:13
Medlem
Citat:
går upp i pris.

Du gör precis som Du vill!
Kan man få en bättre vardag eller göra ett stort köp som man drömt om länge, typ bostad så är jag helt med dig! Däremot realiserar jag inte bitcoin för att handla mat på ICA. Jag jobbar ju och får lön i kronor som bör spenderas innan inflationen äter upp dem.

Jag är ganska övertygad om att vi är långt från toppen denna cykel fortfarande, så kommer vänta tills vi ser 6-siffrig dollar värdering på BTC innan jag realiserar nå vinst. Sen kommer jag nog att hålla ca 50% av mina BTC kvar oavsett vad som händer. Blir det 80% bearmarket så köper jag mig in billigare sen, blir det inte en 80% korrektion så har jag iaf 50% kvar som kommer räcka gott i framtiden.
Citera
2021-04-10, 10:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
60k

Hoppas det håller över helgen nu!

Som redan påpekats i tråden så brukar det gå ner till på måndag. Men osvuret är bäst och vem vet hur högt det kan gå i närtid? BTC har laddat tämligen länge för en break out nu, och april brukar vara bästa månaden för BTC, så vem vet ...
Citera
2021-04-10, 11:04
Avslutad
Citat:
går upp i pris.

Vad väntar du på?
Citera
2021-04-10, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurt-Beritz
Vad använder du pengarna på som du tar ut då?

Jag tar en helt radom exempel
Om man har likt 500k krona i btc så saldot
varierar klart efter btc pris kan bli när som hälst till 460k eller 540k..osv.
Om saldot går upp lagom typ till 520k så kan man sälja lätt likt 5000 spänn
och leva "gratis" ett tag och spara själva pengar köpa mat till hemmet,tanka bilen,betala par räkningar..osv.
Men kanske många sitter och väntar på att 500k krona ska bli till typ 2-3 miljoner
och vad gör jag då väntar på vad mjaa kanske jag säljer 1 miljon och till vad?
Nån gång nån dag måste jag göra nåt med det jag sitter på annars kan det bli
att jag sitter på en snödriva som smälter under mig.
Många klart ångrar sig mellan varven att varför köpte jag inte btc när den va nästan gratis.
Fenomen kan bli tvärtom varför sålde jag inget i tid.
Senast redigerad av butkus 2021-04-10 kl. 11:29.
Citera
2021-04-10, 12:33
Avslutad
Citat:
går upp i pris.

Om jag inte plockat ut vinster vid förra uppgången hade jag varit dollar miljonär idag.
Minns en market buy av 137 Ethereum nere på 15 dollar, som jag sålde i eurori någonstans vid 40. Någon månad senare var den i 140, sedan 300 osv osv.

Istället var jag nöjd med vinster i SEK när jag gick in och ur krypto under en bull run. Har lärt mig den hårda vägen att hålla. Hade gärna hållit 137 Ethereum idag, även om det betytt en två års bear market.
Senast redigerad av se_där... 2021-04-10 kl. 12:43.
Citera
2021-04-10, 17:06
Avslutad
Mycket intressant med Charles Hoskinson, som pratar om hur han tänker sig framtiden. Dock Inte BTC-centrerat utan mer om krypto som helhet, och annat:

https://www.di.se/ditv/ekonomistudion/kryptogeniets-nya-valuta-ska-forandra-allt/
Citera
2021-04-10, 18:35
Medlem
Citat:
Om jag inte plockat ut vinster vid förra uppgången hade jag varit dollar miljonär idag.
Minns en market buy av 137 Ethereum nere på 15 dollar, som jag sålde i eurori någonstans vid 40. Någon månad senare var den i 140, sedan 300 osv osv.

Istället var jag nöjd med vinster i SEK när jag gick in och ur krypto under en bull run. Har lärt mig den hårda vägen att hålla. Hade gärna hållit 137 Ethereum idag, även om det betytt en två års bear market.

Ja man måste leva i nuet inte gå till "puben och hälla i sig 15 öl" sen hem och ångest när jag vaknar.
Citera
2021-04-10, 20:22
Medlem
Citat:

I feel you bro! Om jag behållit de bitcoins jag köpte när kursen låg på typ 500 USD så hade jag haft över 10 miljoner SEK idag. Men men, det är vad det är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in