2022-05-30, 18:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
I samma intervju som jag länkade till nyss förklarar Musk att han pumpar doge för att det vore coolt om en meme blir världsvaluta. Han har i andra intervjuer sagt att han föredrar doges baslager pga korta blocktider.

Personligen tror jag hela hans engagemang för doge är en blandning av ”titta jag kan påverka marknaden” samt pump and dump.

Jag har sett intervjun om det är den med Jack Dorsey och Cathy Woods. Har för mig att han tillägger att det är för att han uppskattar ironin med en valuta som (som du skriver) startade som en meme, och som egentligen är värdelös, blir den valuta som vinner. Det är så det ofta blir med saker världshistorien igenom, har jag också för mig att han sa något om, samtidigt som han skrattade.

Jag tror att det är en pump men inte dump, utan att han kommer att köra det som ett livslångt trolleri av världen (så där ingår ju, som du skriver om, ett element av makt över marknaden/världen. Samtidigt som han hjälper världen med en massa saker så tillåter han sig att skratta åt den.

Samtidigt är han, och hans företag, som sagt investerade i BTC, så jag misstänker att han inser att Doge aldrig kommer att bli världsvaluta.
Citera
2022-05-30, 22:25
Medlem
Papper1512s avatar
Nu skjuter det iväg. Vad händer?
Citera
2022-05-30, 22:36
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ingenting egentligen. BTC testar toppen av den range som bildades sedan 15:e maj. Återstår att se om den bryts till uppsidan men jag är iallafall short från 31300.

https://www.tradingview.com/x/fz6ONPs7/
Citera
2022-05-31, 01:48
Medlem
withnonam3s avatar
BTC behöver passera 33 för att intresseflaggan ska upp.
Citera
2022-05-31, 04:53
Medlem
Citat:

Dead cat bounce kallas det.
Citera
2022-05-31, 07:35
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Shooooort it

Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Ingenting egentligen. BTC testar toppen av den range som bildades sedan 15:e maj. Återstår att se om den bryts till uppsidan men jag är iallafall short från 31300.

https://www.tradingview.com/x/fz6ONPs7/
När blir ni likviderade? Så typiskt att den gången ni faktiskt postar era trades på förhand så går det åt fel håll. Otur. Kan ni ringa mm och be honom dumpa åt er?
Citera
2022-05-31, 08:08
Medlem
Leastons avatar
Med tanke på att vi har gått rak ner från 48.2, så är det nivån som vi måste bryta om man skall kunna tala om att neråt-trenden från ATH eventuellt är bruten.

Många tror fortfarande vi skall ner och snudda 200MA på veckan, som för närvarande ligger runt 25k. Personligen, och det har jag sagt redan, så tror jag inte vi gör det med tanke på hur många som lär vilja vara först med köpordrar där nere innan BTC vänder upp igen. Men vi skulle ju kunna göra en sista vända under 30k någon gång under sommaren, vad vet jag.

Lika många som vill all in vid 24-28k har säljordrar uppe vid typ 35k. Det vi vet är det är en naturlag att majoriteten inte kan ha rätt. Intressanta tider framöver...

Fundamentalt (vilket är betydligt viktigare än TA), så visar on chain datat att de stora valarna (>100 BTC) har hållt och nu börjat köpa på sig mer.

Oavsett ovan:
Om 6 månader så blir jag inte förvånad om majoriteten av folk kommer att titta tillbaka på grafen och undra vad fan dom tänkte med när dom inte gick in på dessa nivåer utan ville gå in några futtiga procent lägre ner, och istället hamnade utanför med majoriteten av sitt kapital.
Vi som DCA:at däremot...
Senast redigerad av Leaston 2022-05-31 kl. 08:18.
Citera
2022-05-31, 08:58
Medlem
Madzen123s avatar
Citat:
När blir ni likviderade? Så typiskt att den gången ni faktiskt postar era trades på förhand så går det åt fel håll. Otur. Kan ni ringa mm och be honom dumpa åt er?
Du fattar uppenbarligen inte vad trading är.

Efter en hård pump så är det garanterat ett retrace tillbaka till 50 eman. Där är din short.
Mean reversion kallas det.

•Mean reversion trading tries to capitalize on extreme changes in the price of a particular security, assuming that it will revert to its previous state.
Senast redigerad av Madzen123 2022-05-31 kl. 09:09.
Citera
2022-05-31, 09:07
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Jag har min stop vid 32800, ingen likvidering här inte. Sen är jag samtidigt long från 28400
Citera
2022-05-31, 09:11
Medlem
DroidBishops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Med tanke på att vi har gått rak ner från 48.2, så är det nivån som vi måste bryta om man skall kunna tala om att neråt-trenden från ATH eventuellt är bruten.

Många tror fortfarande vi skall ner och snudda 200MA på veckan, som för närvarande ligger runt 25k. Personligen, och det har jag sagt redan, så tror jag inte vi gör det med tanke på hur många som lär vilja vara först med köpordrar där nere innan BTC vänder upp igen. Men vi skulle ju kunna göra en sista vända under 30k någon gång under sommaren, vad vet jag.

Lika många som vill all in vid 24-28k har säljordrar uppe vid typ 35k. Det vi vet är det är en naturlag att majoriteten inte kan ha rätt. Intressanta tider framöver...

Fundamentalt (vilket är betydligt viktigare än TA), så visar on chain datat att de stora valarna (>100 BTC) har hållt och nu börjat köpa på sig mer.

Oavsett ovan:
Om 6 månader så blir jag inte förvånad om majoriteten av folk kommer att titta tillbaka på grafen och undra vad fan dom tänkte med när dom inte gick in på dessa nivåer utan ville gå in några futtiga procent lägre ner, och istället hamnade utanför med majoriteten av sitt kapital.
Vi som DCA:at däremot...
Muh fundamentals igen.

Ses under 20k
Citera
2022-05-31, 09:38
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Jag har min stop vid 32800, ingen likvidering här inte. Sen är jag samtidigt long från 28400

Wow, du skriver att du är short. Sedan pumpar Bitcoin under natten och då kommer det fram att du även är long...

Det är helt ointressant att ständigt i efterhand få höra hur bra det går för dina trades. Gör en tradingdagboks tråd om du nu vill dela med dig, men redovisa dina trades i förhand om du vill att någon skall bry sig.
Citera
2022-05-31, 10:04
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Madzen123
Du fattar uppenbarligen inte vad trading är.

Efter en hård pump så är det garanterat ett retrace tillbaka till 50 eman. Där är din short.
Mean reversion kallas det.

•Mean reversion trading tries to capitalize on extreme changes in the price of a particular security, assuming that it will revert to its previous state.
Har vi haft en ”hård pump”? Burrebror, du är rekt. Igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in