2024-05-18, 12:07
  #16753
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle81
Vad sägs ska man sälja av för 1 miljon bitcoin på avanza å gambla på nedgång till måndag morgon?

En möjlighet?
Har du holdat bitcoin länge eller? Aldrig sålt?
Tycker det är givet att vi är på en punkt nu där man ska vara försiktig att spela på både upp och nedgång. Dessutom brukar helgens prisrörelser vara ganska betydelselösa numera.
Citera
2024-05-18, 12:36
  #16754
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
Har du holdat bitcoin länge eller? Aldrig sålt?
Tycker det är givet att vi är på en punkt nu där man ska vara försiktig att spela på både upp och nedgång. Dessutom brukar helgens prisrörelser vara ganska betydelselösa numera.

jag köper och säljer med hälften. Men inte sista månaden. (glömde sälja igår så nu sitter man där man sitter)
Citera
2024-05-18, 13:08
  #16755
Avslutad
Vi plockar toppar nu. Endast 24 dagar har vi legat högre än nu
Citera
2024-05-18, 20:07
  #16756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zuppen
IMO höll det inte som support då vi var hela två dagar under 60K.
Är nyfiken, har du köpt in dig igen eller väntar du?

Köpt litegrann, men köper varje månad oavsett pris.
Brukar kunna lägga undan 5-10k per månad och är priset lågt eller jag tror p uppgång närmsta månaderna går jag all in.
Är priset högt och framtiden osäker köper jag ändå men då endast för kanske 1000kr.


Jag tror att detta är en bulltrap och inte köpt för några stora mängder alls senaste veckorna.
Citera
2024-05-18, 21:52
  #16757
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smushkush
Köpt litegrann, men köper varje månad oavsett pris.
Brukar kunna lägga undan 5-10k per månad och är priset lågt eller jag tror p uppgång närmsta månaderna går jag all in.
Är priset högt och framtiden osäker köper jag ändå men då endast för kanske 1000kr.


Jag tror att detta är en bulltrap och inte köpt för några stora mängder alls senaste veckorna.
Veckorna?
Du har ju i varenda inlägg sedan februari påtalat att alla är idioter som tror på fortsatt uppgång?
Citera
2024-05-18, 22:03
  #16758
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Veckorna?
Du har ju i varenda inlägg sedan februari påtalat att alla är idioter som tror på fortsatt uppgång?
och jag säger nåt helt annat nu eller?

För npgra månader sedan var jag 100 procent säker vi skulle ner mot 50k innan uppgång, nu däremot är jag kanske 80 procent säker eftersom 60k stödet hållit rätt bra.

När något förändras så måste man även ändra sin analys, eller hur?

Skulle vi fortsätta upp nu och slå 80k inom veckor ska jag nog säga att vi inte ser några 50k.
Citera
2024-05-19, 16:53
  #16759
Avslutad
https://x.com/Excellion/status/1791983143991570602

Citat:
Trending in Hong Kong SAR China: Bitcoin.

4,16M posts

What Is Hong Kong SAR, China? Importance in Finance

https://www.investopedia.com/terms/h/hong-kong-sar-china.asp

Probably nothing ..
__________________
Senast redigerad av SithMaster 2024-05-19 kl. 16:56.
Citera
2024-05-19, 22:54
  #16760
Medlem
Trenden i Hong Kong SAR China, om man ska tro på kryptopressen:

HK’s Bitcoin ETFs Fizzle, Casting Doubt on Crypto Hub Dreams
Citat:
The total value of Hong Kong Bitcoin ETFs is now lower than on their debut due to BTC net outflows (…) outflows have picked up (…) The rising redemption activity signals waning investor confidence (…) It raises questions about the region’s appetite for digital assets and potentially dampens efforts to attract more digital asset businesses

Lackluster Performance for Hong Kong Bitcoin ETFs Since Launch
Citat:
There has been little enthusiasm for the Hong Kong spot bitcoin ETFs (…) This outcome starkly contrasts with the initial expectations of substantial inflows from mainland China. These projections have not materialized (…) are unlikely to do so.

Hong Kong’s Crypto Ambitions Hit Snag: Can ETFs Steer the Ship?
Citat:
Hong Kong’s ETFs have seen a concerning trend: investor outflows. The initial excitement quickly fizzled (…) with implications for global crypto adoption and regulation

Hong Kong Bitcoin and Ether ETFs See $39M Outflows on Monday
Citat:
A significant uptick in negative flows (…) significantly higher than previous outflows (…) a disappointing result (…) the overall Hong Kong-based ETF market is relatively small
Citera
2024-05-20, 19:20
  #16761
Avslutad
Nu är det endast 16 dagar som vi legat högre! Helt otroligt!
Citera
2024-05-20, 22:54
  #16762
Avslutad
Naturligtvis låg det en massa säljordrar vid 70K, men samtidigt ska man komma ihåg att det finns tusentals pensionsfonder och många av dem diskuterar inte om de ska gå in i BTC utan diskussionen, nu när en del av dem redan gått in, rör sig snarare om: Med hur mycket ska vi gå in, innan priset exploderar så att vi inte missar momentum? 100K i juli är ett rimligt pris skulle jag tro. Kanske för konservativt?
Citera
2024-05-20, 23:20
  #16763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HasseKlasse
Trenden i Hong Kong SAR China, om man ska tro på kryptopressen:


(FB) Bitcoin - trading och analys

Har skrivit om the unit i det inlägget. Verkar då vara något slags BRICS+ projekt syftande till att skapa något slags globalt betalsystem med stöd av blockkedje-teknik men med backning av guld och andra råvaror samt typ ingående samarbetsländernas valutor. Ryssland och Kina gör idag upp allt fler affärer i egna valutorna istället för att använda dollarn. Alla BRICS+ länder verkar bygga rejäla reserver i guld just nu. Detta är en sak som driver guldpriset till de höjder det står i nu.

Undrar om dessa saker tar fokus från Bitcoin? Sen vet jag inte hur det regulatoriskt ser ut mellan Hong Kong och Kina. Är inte bitcoin förbjudet av kommunistregimen i Kina? Får fastlandskineser investera i bitcoin ETFer utan att det påverkar deras "social scorecard"?

Lite tankar bara. Däremot ser man ju nu hur Fiat verkligen inflaterar. Det är inte Argentina än här i Sverige eller USA. Men USA har bara två vägar att gå. Antingen börjar de höja skatterna och tar itu med sina enorma budgetunderskott eller också får de låta sedelpressen gå, med fallande dollar som följd. Sedan om BRICS+ börjar sluta handla med dollarn, söker andra vägar, då kan den skitvalutan falla riktigt riktigt fort i värde. Kommer bli intressant. En följd är ju om det blir tokinflation i USA att hela deras enorma militärindustriella komplex kommer behöva slaktas riktigt ordentligt. Då är det slut på pax americana!
__________________
Senast redigerad av R4D4 2024-05-20 kl. 23:23.
Citera
2024-05-20, 23:46
  #16764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
Naturligtvis låg det en massa säljordrar vid 70K, men samtidigt ska man komma ihåg att det finns tusentals pensionsfonder och många av dem diskuterar inte om de ska gå in i BTC utan diskussionen, nu när en del av dem redan gått in, rör sig snarare om: Med hur mycket ska vi gå in, innan priset exploderar så att vi inte missar momentum? 100K i juli är ett rimligt pris skulle jag tro. Kanske för konservativt?
Ryktas också en del att de finns en fördröjning på 90 handelsdagar innan ett bolag kan investera i ETFerna. Kanske därav denna pump, att någon har börjat köpa nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in