2022-11-10, 21:52
  #10753
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Jo?
Om det lät konstigt, så var det nog för att det var något du inte förstod.

Std bitcoiner. "Du förstår bara inte. Det är för komplicerat för dig. Men köpa borde du, och gärna igår. För imorrn kommer du att förstå ändå mindre, så det är nu eller aldrig".
Citera
2022-11-10, 22:21
  #10754
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512

Köper numera endast riktiga btc men största innehavet ligger fortfarande i Valorcert. Känns inte helt hundra, kan man lita på att dessa inte konkar?

Vet inget om Valorcert men svarar ändå nej, du kan inte lita på att de inte konkar. Sälja dem och köpa riktiga bitcoin vore nog vettigt, i synnerhet i dessa orostider.
Citera
2022-11-10, 22:29
  #10755
Medlem
Leastons avatar
Det fanns två läger, vi som trodde 19ish nivån skulle hålla, och de som tittade ner mot 10k

Därför fullt logiskt om Bitcoin vänder på 15500 där ingen förväntade sig botten.
Jag säger att botten är inne om det inte kommer ytterligare något externt shittery. Dollarn har äntligen vänt ner, inflationen verkar äntligen toppat ut och ryssarna förlorar för varje dag som går. Ett år av nergång i ryggen och den som inte sålt lär inte sälja nu.
Veckografen ser ut att få en fin hammare?

15500 är som upplagt för att vara botten?
__________________
Senast redigerad av Leaston 2022-11-10 kl. 22:31.
Citera
2022-11-10, 22:35
  #10756
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Det fanns två läger, vi som trodde 19ish nivån skulle hålla, och de som tittade ner mot 10k

Därför fullt logiskt om Bitcoin vänder på 15500 där ingen förväntade sig botten.
Jag säger att botten är inne om det inte kommer ytterligare något externt shittery. Dollarn har äntligen vänt ner, inflationen verkar äntligen toppat ut och ryssarna förlorar för varje dag som går. Ett år av nergång i ryggen och den som inte sålt lär inte sälja nu.
Veckografen ser ut att få en fin hammare?

15500 är som upplagt för att vara botten?

Kanske, men jag skulle inte sätta min sista bitcoin på att det inte kommer mer shittery. Och inte på att inflationen har toppat heller.
__________________
Senast redigerad av Stopp.Belagg 2022-11-10 kl. 22:38.
Citera
2022-11-10, 22:46
  #10757
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
Kanske, men jag skulle inte sätta min sista bitcoin på att det inte kommer mer shittery. Och inte på att inflationen har toppat heller.
Jag är mer övertygad att botten är inneburit än för några dagar sedan.

Inget är säkert, men…
Citera
2022-11-11, 01:17
  #10758
Avslutad
BREAKING: Shell Oil Is Going All-In On Bitcoin

https://youtu.be/stqfxLF9hI8

Citat:
Today, Shell & Bitcoin Conference announced a 2 year partnership. This is a massive signal that major gas & oil companies are getting in the game and helping to grow the Bitcoin infrastructure.


Förmodligen ingenting ..
Citera
2022-11-11, 05:46
  #10759
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
BREAKING: Shell Oil Is Going All-In On Bitcoin

https://youtu.be/stqfxLF9hI8



Förmodligen ingenting ..

Det är precis sånt här som gör att man inte kan hålla sig för skratt när Bitcoin-fans går igång. För mig, som utomstående, blir det som att se ett religiöst väckelsemöte:

Shell ska alltså sponsra några konferenser om Bitcoin. Enligt en youtuber innebär det att företaget går ”all-in” i Bitcoin. All in för mig innebär att man satsar allt man har på något. Inte att man sponsrar några konferenser.

För mig som jobbar i en bransch där konferenserna avlöser varandra och de allt som oftast är sponsrade av företag x, organisation y eller universitet z så framstår det som rent av löjligt att använda sig av begrepp som all-in när samarbeten runt konferenser lanseras.

Edit: ”This is a massive signal that major gas & oil companies are getting in the game and helping to grow the Bitcoin infrastructure.”

Vilken otrolig extrapolering: att ETT oljebolag sponsrar konferenser i TVÅ år är en ”massiv signal” att oljebolag (pluralis) ”are getting in the game …” 😸
__________________
Senast redigerad av PolisenOrebro 2022-11-11 kl. 06:30.
Citera
2022-11-11, 08:26
  #10760
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
BREAKING: Shell Oil Is Going All-In On Bitcoin

https://youtu.be/stqfxLF9hI8



Förmodligen ingenting ..
Att energibolagen visar tecken på att dom förstår Bitcoin har ju såklart stora implikationer med tanke på hur stor del av den energi som dom producerar som måste kasseras. Kan dom slå över och använda denna energi till mining så finns det enorma ekonomiska vinningar samt enorma miljömässiga vinningar.

Handlar de dessutom med utsläppsrätter samtidigt som dom minskar sin miljömässiga footprint...ja, ni fattar.

Detta är dock inget nytt för dom som varit öppna att ta till sig information de senaste 5-6 åren. Dock kul att vi sedan ett tag sett att teorierna också blir praktik nu.
Citera
2022-11-11, 08:52
  #10761
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SithMaster
BREAKING: Shell Oil Is Going All-In On Bitcoin

https://youtu.be/stqfxLF9hI8



Förmodligen ingenting ..

Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Att energibolagen visar tecken på att dom förstår Bitcoin har ju såklart stora implikationer med tanke på hur stor del av den energi som dom producerar som måste kasseras. Kan dom slå över och använda denna energi till mining så finns det enorma ekonomiska vinningar samt enorma miljömässiga vinningar.

Handlar de dessutom med utsläppsrätter samtidigt som dom minskar sin miljömässiga footprint...ja, ni fattar.

Detta är dock inget nytt för dom som varit öppna att ta till sig information de senaste 5-6 åren. Dock kul att vi sedan ett tag sett att teorierna också blir praktik nu.

När de ändå har kastat in sitt rykte och varumärke i bitcoin, så borde det inte vara ett så stort steg att implementera lightningbetalning i butikerna och på pumparna. Kanske något att presentera på konferensen 2023?

Jag skulle då uppskatta att slippa ta omvägen via Bitrefill när jag behöver tanka bilen.
Citera
2022-11-11, 09:04
  #10762
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopp.Belagg
När de ändå har kastat in sitt rykte och varumärke i bitcoin, så borde det inte vara ett så stort steg att implementera lightningbetalning i butikerna och på pumparna. Kanske något att presentera på konferensen 2023?

Jag skulle då uppskatta att slippa ta omvägen via Bitrefill när jag behöver tanka bilen.

Ja, eller åtminstone faktumet att dom kommer lobba för ökad Bitcoinisering (oavsett om Lightningbetalningar i butiken är först eller inte). Har dom liksom foten inne, genom att sitta på massa Bitcoins så...
Dessa bolag har ju enorma lobbynätverk in i politiken, så det blir ju ytterligare en tung spelare som hjälper till att dra lasset åt rätt håll, så att säga.
Citera
2022-11-11, 10:56
  #10763
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PolisenOrebro
Det är precis sånt här som gör att man inte kan hålla sig för skratt när Bitcoin-fans går igång. För mig, som utomstående, blir det som att se ett religiöst väckelsemöte:

Shell ska alltså sponsra några konferenser om Bitcoin. Enligt en youtuber innebär det att företaget går ”all-in” i Bitcoin. All in för mig innebär att man satsar allt man har på något. Inte att man sponsrar några konferenser.

För mig som jobbar i en bransch där konferenserna avlöser varandra och de allt som oftast är sponsrade av företag x, organisation y eller universitet z så framstår det som rent av löjligt att använda sig av begrepp som all-in när samarbeten runt konferenser lanseras.

Edit: ”This is a massive signal that major gas & oil companies are getting in the game and helping to grow the Bitcoin infrastructure.”

Vilken otrolig extrapolering: att ETT oljebolag sponsrar konferenser i TVÅ år är en ”massiv signal” att oljebolag (pluralis) ”are getting in the game …” 😸
Om du hade tittat hade du hört att de ska göra mer än bara sponsra en konferens. Shell avser även att anpassa sin kylningsteknik till bitcoin mining. När de har fått skin in the game är det inte otroligt att de börjar investera på fler sätt inom bitcoin. Det är väldigt logiskt att oljebolagen nu måste se sig om efter nya sätt att tjäna pengar i.o.m att vi håller på att fasa ut bensin och diesel. När Shell gör detta är det också troligt att liknande företag hakar på. Det blir en snöbollseffekt och fear of missing out för alla företag globalt. Have fun staying poor
Citera
2022-11-11, 11:16
  #10764
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Om du hade tittat hade du hört att de ska göra mer än bara sponsra en konferens. Shell avser även att anpassa sin kylningsteknik till bitcoin mining. När de har fått skin in the game är det inte otroligt att de börjar investera på fler sätt inom bitcoin. Det är väldigt logiskt att oljebolagen nu måste se sig om efter nya sätt att tjäna pengar i.o.m att vi håller på att fasa ut bensin och diesel. När Shell gör detta är det också troligt att liknande företag hakar på. Det blir en snöbollseffekt och fear of missing out för alla företag globalt. Have fun staying poor

Japp! Exakt så kommer det gå till! Bara nyheten om Shell fick Bitcoinkursen att explodera uppåt! Det är därför Bitcoin nu handlas för rekordhöga 17301 dollar per Bitcoin …
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in