Citat:
Ursprungligen postat av
nullum
Jag tror stenhårt på BTC, men ibland när jag ser hur enkel investeringen är, börjar jag fundera på hur det kan vara så logiskt och enkelt. Det känns som att någon hake kommer någon gång. Det är för bra för att vara sant. Känner någon annan så?
Det händer någon enstaka gång i historien att det som verkar vara för bra för att vara sant faktiskt är sant.
Att placera i bitcoin och bli rik är fortfarande en möjlighet, men detta fönster har inte alltid stått öppet och kommer att så sakteliga stängas under decenniernas gång tills hela världen är bitcoiniserad och en bitcoinplacering mer får karaktären av riskfrihet och värdebevarande.
En nyckel är att det fortfarande bara är en minoritet som har förstått vad bitcoin är och att man bör placera sina besparingar i den. De flesta har ännu inte sett det du ser. Vi är fortfarande tidiga. Därav denna fortfarande sanslöst lukrativa placeringsmöjlighet. När alla har förstått övergår bitcoins funktion som sagt till värdebevarande.
Även detta med de uppenbart prisuppdrivande halveringarna kommer inte att fortsätta för evigt. För varje halvering får de mindre betydelse. Fortfarande är det många, inte sällan förvirrade av nationalekonomiska teorier som lärs ut vid universiteten, vilka inte kan inse att halveringen av inflationstakten leder till högre pris, tror att de redan är inprisade etc.
Edit. Sedan finns fortfarande en risk att något för mig oförutsebart inträffar som gör att hela projektet går åt skogen.