Citat:
Ursprungligen postat av
TooL
Klart gick du in i oktober så känns det ju bra nu. Jag är rädd att åka på samma brutus bränning som jag åkte på förra gången den var ath för att sen bara stendö.
Alltså, du gick in på ATH och brände dig.
Nu 3 år senare har vi en ny ATH och du inte vet hur du skall göra...
Alltså, du verkar ju inte vara gjord för detta med att träffa rätt tidpunkter för att gå in i något, om du inte lärde dig läxan första gången.
Personligen skulle jag skala mig in. Säg att jag är svennebanan och har 100 000 att spela med.
Isf skulle jag placerat 25 000:- nu, och sedan månadsspara X antal tusen under året.
Skulle plötsliga dippar komma, så som den igår på -10% så skulle jag överväga att köpa den med någon tusenlapp (även om just den gick lite väl fort). Och sedan köra så tills mina 100k är investerade.
Har Bitcoin gått ner, så ligger jag minus, men har fler bitcoin än om jag köpt allt på ett bräde.
Har Bitcoin gått upp, så ligger jag iaf plus mätt i kronor, och jag har varit ansvarsfull även om jag har färre Bitcoins