2021-01-08, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
41,3k i skrivande stund

https://twitter.com/ki_young_ju/status/1347482465992986625?s=20

Stora OTC deals på Coinbase i dagarna.

📈 Fin orderbok just nu på Coinbase Pro: https://pasteboard.co/JIGpUuv.png

De som vill betala sub-25k behöver betala 58k.
Efter det finns det knappt några fler säljorders.
Vi är definitivt på väg mot 100k 🚀
Citera
2021-01-08, 15:41
Medlem
pulverhonungs avatar
Hoppas på en fin dipp ikväll så man kan köpa på sig mer, känns dumt att göra det nu under ATH och när vi sprungit overkligt bra på senare men samtidigt bör man väl passa på att köpa medans man ens har råd.
Citera
2021-01-08, 15:53
Medlem
Vågar man verkligen köpa in sig nu? Köpta in mig förra gången det var på ATH fast på diverse altcoins och den investeringen på 30k är ju värd skit och inget mot vad jag köpte för.
Citera
2021-01-08, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Vågar man verkligen köpa in sig nu? Köpta in mig förra gången det var på ATH fast på diverse altcoins och den investeringen på 30k är ju värd skit och inget mot vad jag köpte för.

Vågar och vågar, lägg inte in pengar du inte kan förlora.

Det är inte altcoin-säsong om man säger så.

I absolut värsta fall så får du vara beredd att sitta inne till nästa bullrun, ca 3-4 år.

Men prognosen visar ju en positiv utveckling av btc till slutet av detta år. Kanske en större korrigering i vår??? Och sen fortsatt uppåt.

Men ingen vet om vi är upp mot 50-70k då. Så korrigeringen kanske blir till 40k då. Så då är det ju skitsamma om du går in nu eller då.

Men vem vet...
Citera
2021-01-08, 16:03
Medlem
Citat:

Hade du istället lagt pengarna på BTC så hade du ju vart plus nu.
Citera
2021-01-08, 16:06
Avslutad
Citat:
Den kan lika gärna fördubblas härifrån, som att den kan halveras. Agera utifrån det...
Citera
2021-01-08, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richard-Heart
Hade du istället lagt pengarna på BTC så hade du ju vart plus nu.

Ofan menar du det................
Citera
2021-01-08, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Den kan lika gärna fördubblas härifrån, som att den kan halveras. Agera utifrån det...

Du verkar ändå ha koll på btc. Jag tror inte jag vågar köpa on mig nu. Känns som en megabubbla som alla vill med på. Väntar på en korrigering nedåt.
Citera
2021-01-08, 17:46
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Du verkar ändå ha koll på btc. Jag tror inte jag vågar köpa on mig nu. Känns som en megabubbla som alla vill med på. Väntar på en korrigering nedåt.

Det vi är med om nu med bitcoin är ingen megabubbla, det är en mikrobubbla, som kommer se liten ut jämfört med vad som komma skall.

Den är definitivt överköpt kortsiktigt, men ser man längre fram så är 40k per bitcoin väldigt lite. Det är alltid kul när allt går spikrakt uppåt men det är totalt ohållbart i längden och det är bara en tidsfråga tills vi ser stora korrektioner nedåt.
Citera
2021-01-08, 17:56
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Det vi är med om nu med bitcoin är ingen megabubbla, det är en mikrobubbla, som kommer se liten ut jämfört med vad som komma skall.

Den är definitivt överköpt kortsiktigt, men ser man längre fram så är 40k per bitcoin väldigt lite. Det är alltid kul när allt går spikrakt uppåt men det är totalt ohållbart i längden och det är bara en tidsfråga tills vi ser stora korrektioner nedåt.

Nope, kommer inga större korrigeringar mer, iaf inte än på ett tag, runt 60k kanske och tror inte att den kommer vara förödande, tillbaka till 40k kanske för att sedan sitta där ett tag och sedan börja öka likt den gjort nu på senare igen.
Citera
2021-01-08, 17:58
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:

Konstigt att kalla bitcoin för en bubbla, varför köpte du dig inte in innan bubblan då? Bitcoin har ju varit aktuellt länge nu.
Citera
2021-01-08, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Konstigt att kalla bitcoin för en bubbla, varför köpte du dig inte in innan bubblan då? Bitcoin har ju varit aktuellt länge nu.

Nej inte en bubbla så. Men racerökningen som sker just nu tror jag är en bubbla. Kommer inte hoppa ner till föregående nivåer men inte heller ligga där den ligger nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in