2021-01-08, 18:23
  #1225
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Nej inte en bubbla så. Men racerökningen som sker just nu tror jag är en bubbla. Kommer inte hoppa ner till föregående nivåer men inte heller ligga där den ligger nu.
Nej den kommer inte ligga kvar då den kommer att öka ännu mer då större aktörer har börjat göra entre.

Frågan är hur brutal dippen är innan 50k 60k sträcket bryts och när den kommer.

Bit i det sura äpplet och köp, du kommer med 90% säkerhet att ångra dig rejält om ett par år ifall du skiter i det.

Mvh någon med 140 bitcoins 2013, missnöjd men ändå nöjd som tillslut tog tag i det och kom in sent oktober och nästan tripplat min investering.
Citera
2021-01-08, 18:31
  #1226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Nej den kommer inte ligga kvar då den kommer att öka ännu mer då större aktörer har börjat göra entre.

Frågan är hur brutal dippen är innan 50k 60k sträcket bryts och när den kommer.

Bit i det sura äpplet och köp, du kommer med 90% säkerhet att ångra dig rejält om ett par år ifall du skiter i det.

Mvh någon med 140 bitcoins 2013, missnöjd men ändå nöjd som tillslut tog tag i det och kom in sent oktober och nästan tripplat min investering.

Klart gick du in i oktober så känns det ju bra nu. Jag är rädd att åka på samma brutus bränning som jag åkte på förra gången den var ath för att sen bara stendö.

Nu börjar tom farsan snacka om att köpa btc och han vet inte ens var det är. Det ger mig varningstecken att det är en bubbla som är skyhög just nu för att alla vill vara med.
__________________
Senast redigerad av TooL 2021-01-08 kl. 18:40.
Citera
2021-01-08, 18:48
  #1227
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TooL
Klart gick du in i oktober så känns det ju bra nu. Jag är rädd att åka på samma brutus bränning som jag åkte på förra gången den var ath för att sen bara stendö.

Alltså, du gick in på ATH och brände dig.
Nu 3 år senare har vi en ny ATH och du inte vet hur du skall göra...

Alltså, du verkar ju inte vara gjord för detta med att träffa rätt tidpunkter för att gå in i något, om du inte lärde dig läxan första gången.

Personligen skulle jag skala mig in. Säg att jag är svennebanan och har 100 000 att spela med.
Isf skulle jag placerat 25 000:- nu, och sedan månadsspara X antal tusen under året.
Skulle plötsliga dippar komma, så som den igår på -10% så skulle jag överväga att köpa den med någon tusenlapp (även om just den gick lite väl fort). Och sedan köra så tills mina 100k är investerade.

Har Bitcoin gått ner, så ligger jag minus, men har fler bitcoin än om jag köpt allt på ett bräde.
Har Bitcoin gått upp, så ligger jag iaf plus mätt i kronor, och jag har varit ansvarsfull även om jag har färre Bitcoins
__________________
Senast redigerad av se_där... 2021-01-08 kl. 18:53.
Citera
2021-01-08, 18:52
  #1228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Alltså, du gick in på ATH och brände dig.
Nu 3 år senare har vi en ny ATH och du inte vet hur du skall göra...

Alltså, du verkar ju inte vara gjord för detta med att träffa rätt tidpunkter för att gå in i något, om du inte lärde dig läxan första gången.
Du får helt enkelt finna dig i skitpositionen du satt dig i igen. Stå utanför och riskera missa uppgången eller gå in och riskera göra bort dig en gång till.

Personligen skulle jag skala mig in. Säg att jag är svennebanan och har 100 000 att spela med.
Isf skulle jag placerat 25 000:- nu, och sedan månadsspara X antal tusen under året.
Skulle plötsliga dippar komma, så som den igår på -10% så skulle jag överväga att köpa den med någon tusenlapp (även om just den gick lite väl fort). Och sedan köra så tills mina 100k är investerade.

Har Bitcoin gått ner, så ligger jag minus, men har fler bitcoin än om jag köpt allt på ett bräde.
Har Bitcoin gått upp, så ligger jag iaf plus mätt i kronor, och jag har varit ansvarsfull även om jag har färre Bitcoins


Haha japp taskig tajming kan man kalla det. Ser betydligt bättre ut på börskontot. 🙃

Men visst kan slänga in lite latjpengar och hoppas på det bästa.
Citera
2021-01-08, 18:52
  #1229
Medlem
Docklands avatar
Kan någon som är insatt, kan verkligen inget om bitcoin eller kryptovaluta.
Vad händer om alla, precis varenda en säljer allt sitt innehav av bitcoin just nu, i samma sekund?

Skulle det påverka något utom själva bitcoin-sfären? Vem skulle betala ut alla dessa pengar? Är det bankerna?
Citera
2021-01-08, 18:57
  #1230
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Kan någon som är insatt, kan verkligen inget om bitcoin eller kryptovaluta.
Vad händer om alla, precis varenda en säljer allt sitt innehav av bitcoin just nu, i samma sekund?

Skulle det påverka något utom själva bitcoin-sfären? Vem skulle betala ut alla dessa pengar? Är det bankerna?

Om alla säljer, så finns det inga köpare. Då är värdet 0 direkt.

Men om alla säljer in i köporderna som finns på exchanges så skulle några hinna få betalt för sina bitcoins. Men köpordrarna skulle ta slut långt innan alla sålt, så värdet skulle nå 0 rätt fort i detta scenario också.

Funkar likadant som om alla plötslig skulle sälja Tesla aktien eller vad som helst.
Citera
2021-01-08, 19:42
  #1231
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Om alla säljer, så finns det inga köpare. Då är värdet 0 direkt.

Men om alla säljer in i köporderna som finns på exchanges så skulle några hinna få betalt för sina bitcoins. Men köpordrarna skulle ta slut långt innan alla sålt, så värdet skulle nå 0 rätt fort i detta scenario också.

Funkar likadant som om alla plötslig skulle sälja Tesla aktien eller vad som helst.

Men låt oss säga att genomsnittsspararen har runt 100.000 bitcoins (vet inte om det är rätt, men ungefär) då är det väl läge att sälja nu, även om värdet fördubblas? Alla mijoner sparare i bitcoin och ett genomsnitt ett sparat kapital på runt 100.000 bitcoins borde man väl kunna leva på ett bra tag?
Citera
2021-01-08, 19:48
  #1232
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Men låt oss säga att genomsnittsspararen har runt 100.000 bitcoins (vet inte om det är rätt, men ungefär) då är det väl läge att sälja nu, även om värdet fördubblas? Alla mijoner sparare i bitcoin och ett genomsnitt ett sparat kapital på runt 100.000 bitcoins borde man väl kunna leva på ett bra tag?

Den med 100k bitcoins får gärna PMa och donera en till mig.

3,461,506,063.25 dollar.
Citera
2021-01-08, 19:50
  #1233
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Den med 100k bitcoins får gärna PMa och donera en till mig.

3,461,506,063.25 dollar.

Ja, alla köpte väl för 15 år sedan eller när det nu kom. Idag är det väl inte en käft som satsar på detta?

Edit: Har läst ett flertal artiklar om åren om alla de som fick, eller köpte mängder av bitcoins när det nästan var gratis.
Citera
2021-01-08, 19:51
  #1234
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Men låt oss säga att genomsnittsspararen har runt 100.000 bitcoins (vet inte om det är rätt, men ungefär) då är det väl läge att sälja nu, även om värdet fördubblas? Alla mijoner sparare i bitcoin och ett genomsnitt ett sparat kapital på runt 100.000 bitcoins borde man väl kunna leva på ett bra tag?
Här ser du lite mer om genomsnittspararen vs topp 100.
https://bitinfocharts.com/top-100-richest-bitcoin-addresses.html

Dom flesta bedömer att bitcoin kommer vara betydligt högre upp i framtiden.
Så säljer man nu, får man fråga sig om man tillhör den lilla % av folk som klarar av att swingtrada. Den stora massan förlorar nämligen pengar till den lilla delen som faktiskt kan trade:a

Kommer man fram till att man kanske inte tillhör eliten, så gör man bäst i att hålla om det är så att man tror att Bitcoin kommer vara värd mer i framtiden. Komplettera detta med strategin att köpa på sig vid dippar, så är succén ett faktum, trots att du är kass på trade:a.
Citera
2021-01-08, 19:57
  #1235
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Här ser du lite mer om genomsnittspararen vs topp 100.
https://bitinfocharts.com/top-100-richest-bitcoin-addresses.html

Dom flesta bedömer att bitcoin kommer vara betydligt högre upp i framtiden.
Så säljer man nu, får man fråga sig om man tillhör den lilla % av folk som klarar av att swingtrada. Den stora massan förlorar nämligen pengar till den lilla delen som faktiskt kan trade:a

Kommer man fram till att man kanske inte tillhör eliten, så gör man bäst i att hålla om det är så att man tror att Bitcoin kommer vara värd mer i framtiden. Komplettera detta med strategin att köpa på sig vid dippar, så är succén ett faktum, trots att du är kass på trade:a.

Tack för infon. Jag visste inte detta. Trodde alla sparare köpte när den låg under kronan typ och alla satt och väntade, och jag tänkte för mig själv att nu är det väl bra tid att sälja. Finns väl mängder av folk i sverige som har hundratusentals bitcoins?
Citera
2021-01-08, 20:00
  #1236
Medlem
happilappis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Tack för infon. Jag visste inte detta. Trodde alla sparare köpte när den låg under kronan typ och alla satt och väntade, och jag tänkte för mig själv att nu är det väl bra tid att sälja. Finns väl mängder av folk i sverige som har hundratusentals bitcoins?

Det finns väldigt många som köpte bitcoins tidigt. Och många av dom har glömt bort nycklarna till sina plånböcker av olika anledningar.

Man räknar med att upp till 25% av alla bitcoins har "försvunnit", dvs är fast i plånböcker som aldrig kommer kunna användas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in