2021-01-08, 20:05
Medlem
pulverhonungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Ja, alla köpte väl för 15 år sedan eller när det nu kom. Idag är det väl inte en käft som satsar på detta?

Edit: Har läst ett flertal artiklar om åren om alla de som fick, eller köpte mängder av bitcoins när det nästan var gratis.
Kan inte avgöra om du är sarkastisk eller inte men antar inte då du tror att gemene man sitter på hundratusentals bitcoins?
Citera
2021-01-10, 19:27
Medlem
Yggdrasil12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pulverhonung
Kan inte avgöra om du är sarkastisk eller inte men antar inte då du tror att gemene man sitter på hundratusentals bitcoins?

Jag har köp 0 bitcoins 😂😂😂
Citera
2021-01-11, 05:27
Avslutad
Rejäl dump nu. När ska man köpa in sig tror ni?
Citera
2021-01-11, 08:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
Rejäl dump nu. När ska man köpa in sig tror ni?

Ska du gå all in med ett köp, eller skall du skala in?
Bara en (1st) handlare kommer lyckas köpa botten helt perfekt.

Jag tror vi ser en studs uppåt när som helst. Sedan är frågan hur lång den blir, och om det är botten vi sett eller om den vill ner ytterligare senare. På kortare tidsramar så är BTC väldigt översåld just nu.
Citera
2021-01-11, 10:51
Medlem
Bitcoincertifikat på Avanza eller köpa "riktiga" bitcoin.

Ge mig för och nackdelar.
Citera
2021-01-11, 11:00
Medlem
LA1905s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyhv

Med certifikat kan du köpa och sälja direkt och pengarna hamnar på ditt avanzakonto.
Riktiga bitcoin i en wallet är lite mer jobb att omvandla till pengar du kan använda direkt.
Citera
2021-01-11, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qwertyhv

Certifikat:
* Fördel investeringssparkonto
* Halvdyr avgift
* Du äger bara indirekt
* Mindre risk att du som tekniskt inkompetent schabblar bort coinsen.

Riktiga coins
* Du äger dem vad som än händer. Det är i din ägo helt så vad som än händer kan du använda dem på nätverket.
* Lättare att schabbla bort om man inte är tekniskt insatt

Är väl några av de stora skillnaderna. Sen finns mellantinget att köpa på typ coinbase. Där äger du riktiga coins men så länge du har dem hos dem finns alltid en risk för it intrång osv. Har du dem å andra sidan i en egen hardware wallet och inte vet vad du gör finns risken att du slarvar bort ditt seed/key osv. Säkraste om man vet vad man gör är att ha en egen hardware wallet. Men då är det vanlig vinstskatt som gäller.
Citera
2021-01-11, 11:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Ska du gå all in med ett köp, eller skall du skala in?
Bara en (1st) handlare kommer lyckas köpa botten helt perfekt.

Jag tror vi ser en studs uppåt när som helst. Sedan är frågan hur lång den blir, och om det är botten vi sett eller om den vill ner ytterligare senare. På kortare tidsramar så är BTC väldigt översåld just nu.

BTC har börjat vända upp nu, så köpte för 100'000 kr. BTC står för tillfället i $36'171K.
Citera
2021-01-11, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenryBendix
BTC har börjat vända upp nu, så köpte för 100'000 kr. BTC står för tillfället i $36'171K.
Då får vi snart se om du lyckades köpa i dippen eller om vi fortsätter ner. Men just nu ser det ut som att vi vänder uppåt igen. Volatiliteten just nu är skrämmande. Från nästan 42k ner till 33k på ett par dagar. Jag tror dock fortfarande på en stark uppgång under året. Men vi får vara beredda på att det kan svänga ganska rejält fram tills 100k. Har du någon stop loss typ vid 15k så skiter du i det och säljer allt?
Citera
2021-01-11, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Binary
Då får vi snart se om du lyckades köpa i dippen eller om vi fortsätter ner. Men just nu ser det ut som att vi vänder uppåt igen. Volatiliteten just nu är skrämmande. Från nästan 42k ner till 33k på ett par dagar. Jag tror dock fortfarande på en stark uppgång under året. Men vi får vara beredda på att det kan svänga ganska rejält fram tills 100k. Har du någon stop loss typ vid 15k så skiter du i det och säljer allt?

Apropå volatiliteten så är det något jag absolut inte räknat med. Trodde vi var förbi den fasen och eventuellt aldrig skulle se sådan volatilitet igen.

Har ingen stop loss. Tror på BTC i det långa loppet, så även om det vänder ner ännu mer nu när jag köpt in mig så vänder det upp igen så småningom. Jag säljer aldrig så jag förlorar pengar.
Citera
2021-01-11, 12:07
Medlem
Skulle inte förvåna om den går ner till runt 25k innan den kommer börja klättra uppåt igen.
Citera
2021-01-11, 12:27
Medlem
Valar ackumulerar fortfarande för fullt visar datan:
https://mobile.twitter.com/eliasimos/status/1348530882500562944/photo/2

Små wallets (dumb money) säljer vid minsta lilla dipp och valarna samlar på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in