2011-04-01, 15:13
Medlem
Hur ofta kommer frågorna i ordning på ELF/LÄS?
Citera
2011-04-01, 15:48
Medlem
slamess avatar
Ska göra provet för första gången och har tagit det hela på tok för oseriöst. Vad tycker ni att man bör läsa sista minuten? Har gjort ett par prov men finns det någon mer sammanfattning på provet änd en som trådskaparen har gjort?
Citera
2011-04-01, 15:55
Medlem
Fan har grymma problem med läs! Hamnar runt 10-13 varje gång och skulle verkligen uppskatta lite tips på hur man kan gå till väga. Just nu så kör jag läsa ett stycke och sedan kika första frågorna, för att sedan helt sonika försöka leta upp svaren till resterande.

Det beror mest på att jag inte lyckas komma ihåg detaljerna i det jag läser så om läser hela stycket så kommer jag kanske ihåg vart jag läst om den specifika frågan men inte mer.

Så alla tips på hur man kan göra är jag verkligen tacksam för
Citera
2011-04-01, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av slames
Ska göra provet för första gången och har tagit det hela på tok för oseriöst. Vad tycker ni att man bör läsa sista minuten? Har gjort ett par prov men finns det någon mer sammanfattning på provet änd en som trådskaparen har gjort?

Tror DTK och NOG är dom delarna som du kan lära dig mest om på dom 7-8 timar som är kvar tills när du bör gå och lägga dig
Citera
2011-04-01, 15:57
Medlem
BrorGertruds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snilleochsmak
Första gången för mig imorgon. Laddad till tusen!

Hur gör ni med käk?

Samma här! Har dock inte pluggat så mycket till det, bara läst lite tips och sånt om de olika delarna. Käk får nog bli några mackor och en sallad eller liknande.
Citera
2011-04-01, 16:03
Medlem
Wuunderbars avatar
Min första gång imorgon. Har inte pluggat någonting alls så lär ju inte bli ett fenomenalt resultat om man säger så, men det löser sig. Får satsa ordentligt till nästa, denna gång får bli som en känna på-gång.
Citera
2011-04-01, 16:06
Medlem
Ockletts avatar
Första gången jag skrev provet hade jag inte sovit på 35 timmar. Idiot som jag är så failar jag denna gång igen. Sov mellan 18.00-00.00 igår. Har varit vaken i snart 14 timmar nu. Ska försöka hålla mig vaken tills klockan är 18 sen sova till 07. Jag har knappt pluggat något överhuvudtaget men jag hoppas att jag känner mig tillräckligt pigg denna gång.
Sömnbesvär och efterbliven sömnrytm är en jävla sjukdom. Ingen i min närhet förstår sig på mig, jag kan inte göra några avancerade tankegångar i ett sådant tillstånd. Min intelligens har knappt sett ljus på 3 år. Fan alltså, efter gymnasiumet så ska det bli en ändring och jag ska rensa hela min garderob på alla skitvänner jag har skaffat mig under de senaste åren. Jag har inte pluggat något öht men det jag övertygade mig själv om var att jag iaf skulle ha fått lite mer sömn tills provet denna gång, vilket jag antagligen kommer att få. Men jag kommer nog känna mig slö trots det. Fan om jag vaknar mitt i natten, då är det kört.. Av det jag kommer ihåg från förra gången så ansåg jag att provet var ganska enkelt, ska iaf försöka dra upp mitt gamla rekord på 0.8 till 1.3. Nästa gång så blir målet på 1.8 och uppåt.
Citera
2011-04-01, 16:09
Medlem
Unmans avatar
Andra gången för mig imorgon. Har förberett mig någorlunda bra och allt över 1,0 får jag se som ett godkänt resultat från min sida.

Sista minuten plugg med morfem, DTK och NOG. Det andra vet jag inte hur jag ska förbättra på så kort tid så lägger inte ner någon tid på dessa delar. Men vad har ni för generella tips när det gäller LÄS och ELF? Har hört att det ska vara bra att börja småtexterna och orden för att sedan avsluta med de lite längre texterna på ELF.
Citera
2011-04-01, 16:10
Medlem
Tips på vart ljudlös tidtagare köpes? Eller kör ni med armbandsur?
Citera
2011-04-01, 16:16
Medlem
Står i min kallelse att den ska skrivas ut och medtas. Aldrig behövt det tidigare, så vad tror ni, spelar det någon roll om man skiter i den? Orkar inte dra iväg och skriva ut den.
Citera
2011-04-01, 16:19
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salking
Tips på vart ljudlös tidtagare köpes? Eller kör ni med armbandsur?

Jag kör med armbandsur. Funkar helt okej.
Citera
2011-04-01, 16:20
Medlem
19109216s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patohls
Står i min kallelse att den ska skrivas ut och medtas. Aldrig behövt det tidigare, så vad tror ni, spelar det någon roll om man skiter i den? Orkar inte dra iväg och skriva ut den.

Säker på att din kallelse är autentisk?

Av egen erfarenhet har jag aldrig hört något om att ta med sig kallelsen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in