Citat:
Ursprungligen postat av troxie
Det är nog träningen och inte pillret som haft en stor inverkan. Motivation är ett medel som kan överkomma det mesta i denna värld. Hoppas det går bra för dig. Själv kommer jag nog få se fram emot samma sak du gjort för nästa högskoleprov under hösten. Då införs även ett nytt prov.
Det är svårt att veta exakt vad som har hjälp vad, men jag har som sagt inte aktivt försökt träna upp läs-delen (förutom då att jag skrivit gamla prov, men då blir man inte direkt mycket bättre på att läsa i allmänhet). Det som tog mig två, tre genomläsningar förr, tar mig bara en enda genomläsning nu. Hade i min barndom extremt lätt för att läsa, men under högstadie, gymnasietiden och tiden därefter så har jag alltid haft svårt för att koncentrera mig när jag läser. Ett tag fick jag sån jävla ångest över att jag inte kunde läsa som normala människor att jag verkligen försökte bli bättre på det. Det hade ingen effekt. Efter två månaders Omega 3-användande har jag gått från extremt dålig läsförståelse till väldigt bra läsförståelse.
Det KAN bara ha två möjliga förklaringar:
1. Liten del träning, liten del större ordförråd. STOR del placebo, liten del O3-effekt
2. Liten del träning, liten del större ordförråd, STOR del O3-effekt.
Vilken förklaring det har kan jag inte med 100% säkerhet säga, men även om det är placebo så hade jag fortfarande legat och snittat 7 (kanske 8) på LÄS om jag inte hade börjat käka O3.