Citat:
Ursprungligen postat av Lampara
Hejsan!
Jag tänkte börja plugga inför HP-provet från och med imorgon. Min plan ser följande ut:
Läsa 4 SvD + 4 the economist artiklar(Alternativt 2 artiklar från the economist och en annan tidning)( Per dag!)
1 delprov varje dag
1 helt prov/ vecka
100 ord/dag( Räcker ORDprov.se för att få 30+?, kan jag plugga in andra ordlistor så att jag kan få 30+ utan att det kostar pengar? Men då ska det också vara rimligt antal ord så att jag hinner).
Om jag ligger i, kan jag få ett bra resultat då?
mvh
Lampara
Hej! Tänkte passa på att berätta lite om min egen situation här.
Läser en text från understrecket varje dag, samt två ordprov från ordprov.se och ett från relaynode.
I nuläget får jag 35-39 på ordprov.se och 30-34 på relaynode. Men sedan när jag gjorde ett riktigt prov fick jag bara 24 - kom sedan på att när jag gjorde övningsprov filtrerades gamla ord bort.

Så jag undrar om någon med längre erfarenhet kan uppskatta hur mycket jag kommer få på det närmaste, riktiga, provet?
TYcker att ambitionen är beundransvärd, själv skulle jag aldrig orka/hinna med så mycket (Går fortfarande i skolan).
Nog och Dtk brukar gå bra, har fått alltifrån 16 till 20/18 till 21, och det var alltid slarv som krånglade. Engelskan går alltid hyfsat, 18 till 19. På Läs har jag fått 16,18 och 20 på de prov jag tränade på. Tror understrecket gjorde sitt men även lite tur/otur kan spela in, ifall texterna passar ens smak.
Så vad tror ni jag kommer få på ORD? Och inte minst, hur hårt kan tidspressen drabba en vid det riktiga provtillfället?
Tack på förhand.