2011-04-01, 16:23
Medlem
Det har alltid stått på kallelsen att man ska skriva ut den och ta med, men det är aldrig någon i själva provlokalen som kollar på den utan den är bara till för din egen skull, så att du ska hitta dit du ska.
Citera
2011-04-01, 16:26
Medlem
Ok, jo aldrig hört dem nämna kallelsen, däremot vette fan om ja sett den i mailet förut så därför ja undrade. Thanks och lycka till!
Citera
2011-04-01, 16:31
Medlem
Choachens avatar
Är det okej att använda sig utav en överstrykningspenna för att markera meningar i texter?
Citera
2011-04-01, 16:34
Medlem
Ockletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Choachen
Är det okej att använda sig utav en överstrykningspenna för att markera meningar i texter?
Ja
Citera
2011-04-01, 16:44
Medlem
PeterBorossys avatar
Är säkert en extremt individuell fråga men är det någon som langat över 1,2 utan att plugga i förhand? har väldigt lätt för logik och matte men svårare med svenskan och orkar verkligen inte lägga ner tid på det.
Citera
2011-04-01, 16:49
Medlem
slamess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weesly
Tror DTK och NOG är dom delarna som du kan lära dig mest om på dom 7-8 timar som är kvar tills när du bör gå och lägga dig

Okej tack för tipset. Känns dock lite lönlöst då jag har betyg nog att komma in på allt utom statusutbildningar som läkare och hhs. Kommer ju ändå aldrig skriva 1,8
Citera
2011-04-01, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterBorossy
Är säkert en extremt individuell fråga men är det någon som langat över 1,2 utan att plugga i förhand? har väldigt lätt för logik och matte men svårare med svenskan och orkar verkligen inte lägga ner tid på det.

Fick 1,3 (1 poäng ifrån 1,4) när jag gjorde provet förra gången. Pluggandet bestod av att kolla igenom ett tidigare prov för att förstå upplägget. Annars hade jag inte rört i skolmaterial på 2-3 år.

Proven skall ju göras om efter detta för att gynna de mer logiskt och matematiskt lagda personerna, så det kanske passar dig bättre?
Citera
2011-04-01, 16:54
Medlem
Klobbs avatar
Vill ha minst 1.6 imorgon men har inte pluggat nånting alls. Dumt kanske, men jag tror att det viktigaste är att man sover ordentligt innan.

Har fått 1.5 innan.
Citera
2011-04-01, 17:00
Bannlyst
Citat:

Fick 1.3 utan plugg, min bästis fick 1.5 helt utan plugg. De som pluggar är de som egentligen ligger på 0.5 men vill ha över 1.0 och de som vill nå toppresultaten 1.8-2.0.
Citera
2011-04-01, 17:04
Medlem
E.tunas avatar
Citat:

Har aldrig förberett mig för ett prov mer än att somna i vettig tid. Ska skriva för 4:e gången nu imorgon, mina resultat har sett ut som följande:

1.4
1.6 (1p från 1.7, jävla normeringstabell att ändra sig åt fel håll)
1.5

Den andra gången kändes det mycket bättre, så min rekommendation är att testa vad för tidspress du har hemma. Första gången satt jag alldeles för länge på NOG-uppgifterna och 5-minutersvarningen kom som en chock.
Citera
2011-04-01, 17:06
Medlem
slamess avatar
Men hur kommer det nya provet se ut då? Kommer det blir svårare för mig som är sämre på matte och NO?
Citera
2011-04-01, 17:06
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stellanovich
Som många tidigare har poängterat så ska man nog ta ordprov.se med en nypa salt.
För det första är ofta orden lättare och för det andra är svarsalternativen mycket enklare än utesluta än vad dem är i "fält". Men men, viss indikator är det säkert.

jag tog mig från 28 till 38 på ord-delen enbart med hjälp av den sidan, det är bra mkt mer än en indikator.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in