2010-10-23, 20:22
  #9637
Medlem
sven33s avatar
20/20 på NOG

Hur tror ni att normeringstabellen kommer att se ut i år? Kommer 88 att räcka till 1.5?
Citera
2010-10-23, 20:22
  #9638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
"Consequently, some of those collectors turned away from collecting art, at least for investment' s sake, which, of course, they never should have been doing anyway."

Där har du det. Att man inte ska samla på konst, "i alla fall inte för investeringens skull". Alltså är konst inte ett idealt investeringsobjekt. VSB.

Som sagt, texten var luddig. Det kändes som dom menade att man inte skulle ha slutat investera från första början, inte att man skulle undvika att invenstera från första början.

men men
Citera
2010-10-23, 20:22
  #9639
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
"Consequently, some of those collectors turned away from collecting art, at least for investment' s sake, which, of course, they never should have been doing anyway."

Där har du det. Att man inte ska samla på konst, "i alla fall inte för investeringens skull". Alltså är konst inte ett idealt investeringsobjekt. VSB.

Det uppfattade jag som - they turned away from collecting art - which they never should have been doing. Alltså never should have been turning away from collecting art.
Citera
2010-10-23, 20:23
  #9640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reltih
Den första fetstilen visar på att D är fel, då marknaden är lite instabil i nuläget (påminner om 80-talet). Den andra fetstilen visar att B är rätt, vilket inte behöver förklaras så mycket.
Aha nu fattar jag. Tolkade det som att dom inte borde ha slutat att investera. Men anyway där på slutet gör det ju rätt tydligt ändå :/
Citera
2010-10-23, 20:23
  #9641
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reltih
Jag fick 104 rätt, har någon nån aning om hur normeringstabellen kommer se ut?

Fick samma som du. Tror vi får 1.8 med en liten chans på 1.9 och en minimal risk för 1.7.

Kollar man här så ser man att 104 har gett 1.7 två gånger och 1.9 fyra gånger. Håll tummarna.
Citera
2010-10-23, 20:23
  #9642
Medlem
mqas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 19109216
Kolla gärna på:

http://läkarstudent.se/antagning.html#hogskoleprovet

Där har de sammanställt alla normeringsvärden sedan 96

Ah, tack! Alltså ingen chans att få 1.8. Jag är i alla fall glad över mitt 1.7, som jag med största säkerhet kommer att få.
Citera
2010-10-23, 20:24
  #9643
Medlem
Starvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe89
Som sagt, texten var luddig. Det kändes som dom menade att man inte skulle ha slutat investera från första början, inte att man skulle undvika att invenstera från första början.

men men
"which they never should have been doing anyway", alltså, de borde undvikit det helt, alltså från början.
Citera
2010-10-23, 20:25
  #9644
Medlem
Thundermans avatar
Kan någon av dem som ofta gör HP, på ett ungefär berätta svårighetsgraden på årets prov? Var det svårt? Jag fick 1,4 (höjning då jag hade 1,1 som bäst tidigare) och detta mkt tack vare ORD delen och detta tack vare 3 månaders slit på HPGuidens ordlistor. Men det sket sig på NOG, tog för tok för mkt tid på mig och hade problem på LÄS, speciellt Aktietexten som jag inte fattade ett skit på.

Så jag undrar var detta ett extra svårt test eller?
Citera
2010-10-23, 20:25
  #9645
Medlem
sven33s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
20/20 på NOG

Hur tror ni att normeringstabellen kommer att se ut i år? Kommer 88 att räcka till 1.5?


Ställer frågan igen. Är det någon som har gjort flera prov som kan uttala sig om hur svårt detta prov var i förhållande till andra?
Citera
2010-10-23, 20:29
  #9646
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starvid
"which they never should have been doing anyway", alltså, de borde undvikit det helt, alltså från början.

Japp, jag uppfattade texten fel helt enkelt. Fick ändå 18/20 på ELF så måste vara nöjd.
Citera
2010-10-23, 20:32
  #9647
Medlem
Inte för att jag gillade den nya provdelen, men hur fan tänker dom när slumpvis utvalda svenska ord står för 1/3 av de maximala antal poäng man kan få? När det finns 4 ytterligare delar??

Inte konstigt att de matematiskt lagda har klagat.
Citera
2010-10-23, 20:33
  #9648
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sven33
20/20 på NOG

Hur tror ni att normeringstabellen kommer att se ut i år? Kommer 88 att räcka till 1.5?


NOG har 22 uppgifter.


Det är väldigt svårt att svara på hur den kommer se ut. Tanken är att man ska få samma poäng, trots att proven kan skilja i svårighetsgrad. Det betyder att lätta prov kräver mer poäng och svåra prov kräver färre poäng. Frågan man måste svara på är alltså om detta prov var lättare eller svårare än vanligt, vilket inte är det lättaste när alla prov har väldigt liknande svårighetsgrader.
__________________
Senast redigerad av Canucks 2010-10-23 kl. 20:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in