Citat:
Ursprungligen postat av sven33
20/20 på NOG
Hur tror ni att normeringstabellen kommer att se ut i år? Kommer 88 att räcka till 1.5?
NOG har 22 uppgifter.
Det är väldigt svårt att svara på hur den kommer se ut. Tanken är att man ska få samma poäng, trots att proven kan skilja i svårighetsgrad. Det betyder att lätta prov kräver mer poäng och svåra prov kräver färre poäng. Frågan man måste svara på är alltså om detta prov var lättare eller svårare än vanligt, vilket inte är det lättaste när alla prov har väldigt liknande svårighetsgrader.