Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFarbror
Tittar man på fördelningstabellen tycker jag det ser tunt ut i toppskiktet, 126 som fått 2,0 och 255 som fått 1,9, om man jämför med hur många som fått 2,0, 1,9 och 1,8 på verbal respektive kvantitativ del, speciellt då det avrundas uppåt. Tycker nog det ser lite underligt ut, även om ett bra resultat på den ena delen inte behöver betyda bra på den andra. Någon mer som reflekterat över detta?
Citat:
Ursprungligen postat av Mathematics1
Mjo, har väl aldrig tidigare någonsin varit så få som fått 2.0 och 1.9?
FarbrorFarbror sa det. Har man 1,9 eller 2,0 på den kvantitativa delen så innebär inte det per automatik att man har det på den verbala delen med..
En förklaring på att fördelningen ser annorlunda ut bland de högsta resultaten är att det är fler frågor och därmed en större spridning bland resultaten...