2016-10-31, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymes
Nej.

De som får 1.9-2.0 kan ju posta sina resultat på utprövningen. Vore ju kul att se.

Del O var mitt första pass (utprövningsblock).
Senast redigerad av Anabolatorsken97 2016-10-31 kl. 09:41.
Citera
2016-10-31, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabolatorsken97
De som får 1.9-2.0 kan ju posta sina resultat på utprövningen. Vore ju kul att se.

Del O var mitt första pass (utprövningsblock).
Det finns flera stycken olika utprövningsversioner.
Citera
2016-10-31, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CopyP
Det finns flera stycken olika utprövningsversioner.

Finns bara en del O
Citera
2016-10-31, 10:06
Medlem
Grejen med utprövning är att orden alltid är lättare. Jag var 99% säker på att det var utprövningblocket
Citera
2016-10-31, 10:29
Medlem
Citat:
Finns bara en del O
Nej, det finns flera?
Citera
2016-10-31, 10:38
Medlem
skitmackans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hysteriaa
Nej, det finns flera?
Finns det flera del O eller flera utprövningspass?
Citera
2016-10-31, 11:14
Medlem
Citat:
Finns bara en del O
Vad fan menar du med Del O? Det finns flera olika Utprövningsversioner, så varför vill du att de som presterar högt ska dela med sig av sitt facit på det, då deras facit inte kommer överensstämma med din version?
Citera
2016-10-31, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EvilG
Hur gick dina processer till under perioden du höjde dig? Kan du elaborera?
Alltid haft rätt lätt för att lära mig. Visserligen finns det väldigt många brighta som inte kan prestera på HP, men jag är inte en av dem.
Det var därför en rätt naturlig höjning när jag väl började studera för att bli bättre.
Kan alltså inte försäkra att mitt sätt att studera fungerar för alla, men kan lista mina metoder här nedan:

Under strecket - Avancerade texter på SvD som är både lärorika, kräver fokus - och dötråkiga.
Alltså perfekt för att öva inför HP texterna. Mitt andra försök fick jag 11/20 på LÄS. Mitt tredje fick jag 20/20. Verkar dock ha fått 18/20 på detta, men det är fortfarande en jäkligt bra höjning, sett till tidigare, som markerar en högre lägstanivå nu än då.

Matematik 2B - Mycket repetition. Mycket surf och läsning på matteboken.se. Har dock inte läst Matte 1, vilket låg mig i fatet när talbaser drogs upp, då jag aldrig har sett något liknande. Det med talbas "två" var väl binära tal, men visste inte hur högre talbaser påverkade värdet.

Viktigast av allt - ÖVA på gamla prov, MED tidtagning! Detta är speciellt viktigt då de flesta verkar ha problem med antingen LÄS eller NOG, eller båda. Det finns riktigt mycket gott att ta av, enda sedan 90-talet och att öva in tidspressen är en förutsättning för att höja sig på provet.
Var genuint sugen på att lära dig och varje gpng du inte förstår något ser du till att förstå det innan du går vidare.

-

Någon som har tips på hur jag kan höja mig på ORD?
Citera
2016-10-31, 12:05
Medlem
anonymess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Var det inte så att man fick facit för utprovningsdelen förra gången?

Nej, man har aldrig fått facit på utprövningsdelen så varför skulle det skilja sig det här året?
Citera
2016-10-31, 12:29
Medlem
raw3ns avatar
Är urkass på allt som har med vinklar och ABCD att göra.. Någon som vet någon sida som förklarar det bra eller vad samlingsnamnet för sådana uppgifter heter?
Citera
2016-10-31, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stagflation
Sant, men är det exakt samma uppgifter som kommer tillbaka senare eller är det formen/typen av uppgift?

Det är inte exakt samma uppgifter, modifieringar görs.
Citera
2016-10-31, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raw3n
Är urkass på allt som har med vinklar och ABCD att göra.. Någon som vet någon sida som förklarar det bra eller vad samlingsnamnet för sådana uppgifter heter?

Geometri, likformighet/symmetri/vinklar

https://www.khanacademy.org/math/geometry-home
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in