Citat:
Ursprungligen postat av
EvilG
Hur gick dina processer till under perioden du höjde dig? Kan du elaborera?
Alltid haft rätt lätt för att lära mig. Visserligen finns det väldigt många brighta som inte kan prestera på HP, men jag är inte en av dem.
Det var därför en rätt naturlig höjning när jag väl började studera för att bli bättre.
Kan alltså inte försäkra att mitt sätt att studera fungerar för alla, men kan lista mina metoder här nedan:
Under strecket - Avancerade texter på SvD som är både lärorika, kräver fokus - och dötråkiga.
Alltså perfekt för att öva inför HP texterna. Mitt andra försök fick jag 11/20 på LÄS. Mitt tredje fick jag 20/20. Verkar dock ha fått 18/20 på detta, men det är fortfarande en jäkligt bra höjning, sett till tidigare, som markerar en högre lägstanivå nu än då.
Matematik 2B - Mycket repetition. Mycket surf och läsning på matteboken.se. Har dock inte läst Matte 1, vilket låg mig i fatet när talbaser drogs upp, då jag aldrig har sett något liknande. Det med talbas "två" var väl binära tal, men visste inte hur högre talbaser påverkade värdet.
Viktigast av allt - ÖVA på gamla prov, MED tidtagning! Detta är speciellt viktigt då de flesta verkar ha problem med antingen LÄS eller NOG, eller båda. Det finns riktigt mycket gott att ta av, enda sedan 90-talet och att öva in tidspressen är en förutsättning för att höja sig på provet.
Var genuint sugen på att lära dig och varje gpng du inte förstår något ser du till att förstå det innan du går vidare.
-
Någon som har tips på hur jag kan höja mig på ORD?