Citat:
Ursprungligen postat av
CollKile
Efter rättning från HPAkademins facit ser det ut som jag resulterade i 73/80 på verbala och 74/80 på mattedelen. 74/80 på matte verkar alltid räcka för 2.0, men vad jag undrar över är den verbala. Vad jag kan se räckte 73/80 till 2.0 vt2014, men sen dess har man behövt 75/80. Någon rutinerad HP-skrivare som har någon magkänsla om hur detta prov ställer sig i svårighetsgrad till tidigare prov? Samt kommer alla åtgärder mot fusk ha haft någon påverkan?
Egentligen var jag nöjd så länge jag får 1.8+, men nu när pluggandet gav sådan belöning börjar man få lite ångest att man skulle sluta på 1.95

Riktigt imponerande!
Satsar själv på 2.0 för att komma in på Handels i Stockholm.
Skrivit provet fyra gånger med denna gång inräknad.
Fick 1,35 första gången som 18-åring helt utan förstudier och utan gymnasieutbildning. Andra gången förberedde jag mig så till den milda grad att jag höjde mig marginellt till 1.45.
Tredje gången pluggade jag ämnen på komvux och studerade en del inför provet. Fick då resultatet 1.75.
Denna gång verkar vara sämre med en sex månaders (särskrivning?) viloperiod bakom mig. Började plugga inför provet några dagar innan och verkar nu ha landat 68 på KVA och 66 på VER.
Fick 11/20 på ORD vilket är sådär lagom bra...
Är bara intresserad av din process. Har du gjort provet tidigare? Vilket resultat fick du då, i sådana fall?
En allmän fråga: Hur gör ni andra för att maximera ORD-delen? Prestationen där känns tyvärr mer åldersbaserad än något annat. En bättre indikator på hur väl man förstår språket får man väl ur LÄS och MEK, så varför existerar ens ORD?
Jag har full tilltro till min förmåga att uppfylla mina uppsatta mål, även om ORD-delen kommer bli rejält knepig.
Någon annan som känner igen sig och som ökat sitt ORD-resultat så till den grad jag ämnar?
Tack på förhand!
Farfarfar