Citat:
Ursprungligen postat av
Aktiekollen
Hahahah roligt att det inte bara är jag som råkat ut för dessa människor
Tur att jag också haft den enorma turen
Det som är intressant när de gäller diskriminering är att en man aldrig blivit diskriminerad enligt media medan var varannan kvinna har blivit de.
Angående betygen så anser jag att det är problematiskt att det är så mycke bedömningar, vilket resulterar i orättvisa betyg.
Dock menar jag att det är bra fokus på de olika kunskapsområdena i nuläget, fast det hade blivit rättvisare betyg med hjälp av betyg som är grundade mer på faktakunskap.
Jag är stolt över att vara gay, sa en gay.
Jag är stolt över att vara svart, sa en svarting.
Jag är stolt över att vara arab, sa en arab.
Jag är stolt över att vara kvinna, sa en kvinna.
Jag är stolt över att vara en vit heterosexuell man, sa en
rasist, bög- och kvinnohatare.
Citat:
Ursprungligen postat av
ted.awa
Jag tror inte att det är så många som "ser" svaret, däremot finns det sätt så att man kan räkna ut det snabbare. Det vanligaste som gör många uppgifter enklare är överslagsräkning. Här använder man helt enkelt en komplett uträkning, med avrundade tal. T.ex. avrundar man pi till 3, 26/50 är 1/2 osv. Det gäller bara att komma ihåg ungefär hur man har avrundat om flera svar är nära varandra (på XYZ).
Det finns specifika knep för de andra delarna också, men man måste oftast räkna.
Finns det verkligen många, om några, uppgifter där man behöver avrunda? Förutom DTK, givetvis.