Citat:
Ursprungligen postat av
fidum1
Men tror du 1,75 gränsen kommer stiga eller falla det närmsta året
Jag tror gränsen kommer ligga kvar runt 1.75. Däremot förstår jag inte varför du begränsar dig till ett universitet? Om du skulle kunna tänka dig plugga i Örebro eller Umeå kan du komma in med 1.7 på vårterminen. Vilket du borde kunna tänka dig om du verkligen vill bli läkare, samtliga utbildningar i Sverige håller i överlag god kvalitet. Det kan väl inte vara en fäbless för katederundervisning, eller snarare aversion gentemot PBL som får dig att avskräckas ifrån Umeå och Örebro?

Annars finns ju Sahlgrenska...
Det är lite fler som har sökt läkarprogrammen i år jämfört med förra året men tror inte det kommer öka intagningspoängen märkvärt? Eller?