2014-05-07, 07:11
  #36025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumin2000
Med 1.5 kommer du inte särskilt långt med det målet. Men det är tillräckligt högt för att komma på intervju till Ki iallafall. Så glöm inte att anmäla dig i höst.

Minst 1.75 för att känna sig någorlunda säker.

Men tror du 1,75 gränsen kommer stiga eller falla det närmsta året
Citera
2014-05-07, 08:14
  #36026
Medlem
r4ll3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fidum1
Men tror du 1,75 gränsen kommer stiga eller falla det närmsta året

Jag tror gränsen kommer ligga kvar runt 1.75. Däremot förstår jag inte varför du begränsar dig till ett universitet? Om du skulle kunna tänka dig plugga i Örebro eller Umeå kan du komma in med 1.7 på vårterminen. Vilket du borde kunna tänka dig om du verkligen vill bli läkare, samtliga utbildningar i Sverige håller i överlag god kvalitet. Det kan väl inte vara en fäbless för katederundervisning, eller snarare aversion gentemot PBL som får dig att avskräckas ifrån Umeå och Örebro? Annars finns ju Sahlgrenska...

Det är lite fler som har sökt läkarprogrammen i år jämfört med förra året men tror inte det kommer öka intagningspoängen märkvärt? Eller?
Citera
2014-05-07, 14:27
  #36027
Medlem
Civilekonom i Linköping ligger antagningsgränsen på 1.3 HP.

Jag fick 1.25 på vårens HP.

Tror ni hoppet är helt ute?
Citera
2014-05-07, 14:53
  #36028
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PIN0CCHI0
Civilekonom i Linköping ligger antagningsgränsen på 1.3 HP.

Jag fick 1.25 på vårens HP.

Tror ni hoppet är helt ute?
Nej! Det går. aldrig fel att försöka
Citera
2014-05-07, 14:53
  #36029
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av en.svensk.niger
Vi har en vinnare!
Luktar avund
Citat:
Ursprungligen postat av PIN0CCHI0
Civilekonom i Linköping ligger antagningsgränsen på 1.3 HP.

Jag fick 1.25 på vårens HP.

Tror ni hoppet är helt ute?
Hösten 2014 4568/797 (antal sökande/1:a hand)
Hösten 2013 4294/747 (antal sökande/1:a hand)
Tyvärr, verkar det kört, om de inte har lagt ut fler platser.
Citera
2014-05-07, 15:20
  #36030
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Luktar avund

Du har fortfarande inte svarat på min fråga; vad fick du för poäng på de olika delarna?
Citera
2014-05-07, 15:47
  #36031
Medlem
Busstations avatar
1.35 blev det tillslut, får se om man börjar plugga igen i höst då
Citera
2014-05-07, 15:54
  #36032
Medlem
Mitt resultat från vårens HP har inte kommit upp på Antagning.se, är det någon fler som inte kan se sitt resultat där? Visserligen är det resultatet lägre än det från hösten så det spelar väl ingen roll egentligen, men ändå.
Citera
2014-05-07, 16:00
  #36033
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ted.awa
Du har fortfarande inte svarat på min fråga; vad fick du för poäng på de olika delarna?
Det finns bara ett sätt att få 2.0
Eller menar du antal rätta svar på respektive delarna?
Citera
2014-05-07, 16:16
  #36034
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hegge31
Mitt resultat från vårens HP har inte kommit upp på Antagning.se, är det någon fler som inte kan se sitt resultat där? Visserligen är det resultatet lägre än det från hösten så det spelar väl ingen roll egentligen, men ändå.


Varför skulle dem lägga in ett lägre resultat på dina meriter?
Citera
2014-05-07, 16:21
  #36035
Medlem
Mr.Kobayashis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av niNjagoat
Varför skulle dem lägga in ett lägre resultat på dina meriter?

Jag har både mitt resultat från i höstas och mitt nyss skrivna bättre resultat, borde det gamla sämre försvinna menar du? Undrar uppriktigt då jag inte har besökt antagning.se förrän än i år.
Citera
2014-05-07, 16:55
  #36036
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det finns bara ett sätt att få 2.0
Eller menar du antal rätta svar på respektive delarna?

Jag menar alla delarna, t.ex. NOG, DTK, ORD osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in